Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 5. 1. 2013 7:47:58
[b:e31ff58dc5]Opel 18B [/b:e31ff58dc5]z roku 1930 :wink:
[color=#E5CE8B:e31ff58dc5].[/color:e31ff58dc5]
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 5. 1. 2013 0:57:39
Pánové, moc vám děkuji za objasnění a zajímavé informace, zase jsem o něco chytřejší...
Když jsem u těch rodinných fotek, nepoznal by někdo z vás značku tohoto auta. Je to asi momentálně jediná fotka z rodinného archivu, na které se mi zatím nepodařilo auto bezpečně určit. Nějaké typy jsem sice dostal, ale dost se rozcházejí. Má to taky levostranné řízení, rozpoznání trochu ztěžuje nasazená zimní chladičová dečka. ( Žena vpředu v kožichu je stejná osoba, která na fotce výše řídí DeSoto.)
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 1. 1. 2013 11:34:10
Dobrý den,
tož výsledek tohoto rozboru bude asi takový, že se to takto skutečně řešilo od novoty a sloupek nebyl pozůstatkem z limuzíny.
U vozu DeSoto z této stránky se tedy bude jednat o karosérii postavenou na zakoupeném podvozku.
Pepa potvrzuje, že tato karosérie DeSoto není výrobkem Chrysler Corp. protože ani v seznamu standardně nabízených karosérií se dvoudvéřový 4/5 sedadlový otevřený model nevyskytuje.
Pokud karosérka není vyrobena v domovské USA, tak už zbývá jen to, že se zhostil karosářských prací někdo v ČSR, nebo třeba i z okolních států ( vůz mohl pak putovat mezi zástupci značky až do ČSR ).
Ještě jsem našel na internetu pár obrázků Pontiacu.... Jde na nich pěkně vidět ta vodící drážka.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 1. 1. 2013 0:39:57
Vida, to je dobrý postřeh... Hádám, že (alespoň u Forda) cabriolety, sport coupe, business coupe (tj. auta "luxusnější"), mají stahovací okénka (na kliku), kdežto roadstery a phaetony mají ještě okénka nasazovací, zašitá v plátně. Ten kus sloupku zřejmě sloužil jako vedení pro okno, zadní hrana okna je založená v lemu plátěné střechy a předek jede ve "sloupku". Velké luxusní kabriolety let 30. to řešily sklopnými sloupky...
Stále trvám na tom, že tento kabriolet na podvozku DeSoto není výrobkem Chrysler Corp. protože ani v seznamu standardně nabízených karosérií se dvoudvéřový 4/5 sedadlový otevřený model nevyskytuje.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 31. 12. 2012 19:26:47
Teď jsem na to mrknul protože mám Áčka dvě - tak mne to zaujalo, tyto sloupky mají skutečně některé Fordy v originálním provedení - cabriolety, sport coupe,business coupe ale phaetony a roadstery mají rám okna sklopný. :shock:
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 31. 12. 2012 18:11:29
Tak jsem ještě trochu hledal na internetu....
Našel jsem obrázky Fordu A v podobném provedení, jako DeSoto....
Také má ten "zbytečný" sloupek. Byl to tedy asi skutečně dobový "štajl".
A pravděpodobně né jen pozůstatek z limuzíny při přetvorbě na kabriolet.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 31. 12. 2012 14:14:31
Ten Buick je odhadem 1925-1927, šestiválec Standard Six.
Netvrdím, že vůz byl překarosován (ve smyslu nahrazení jedné karosérie jinou), taky se (což je pravděpodobnější) mohlo dovézt jenom chassis. Tvrdím, že karosérie není standardní výrobek Chrysler Corp.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 31. 12. 2012 2:08:12
Po tom zásahu karosáře se právě nejen sklonilo čelní okno, ale už zmizel i ten protažený sloupek na dveřích. Jiná byla i konstrukce střechy . Starší střechy měla subtilnější prohnuté vzpěry, po úpravě masivnější rovné. V obou provedeních měla střecha potah, kterým se dala zakrýt ve složeném stavu, na některých fotkách je sundaný, na jiných nasazený...Tady je pro zajímavost několik detailů, kde je to dobře vidět - starý svislý masivní sloupek, stará složená střecha a nová silueta auta po úpravě...
Buik je moc pěkný, podle různých detailů je to něco stašího, který to může být rok výroby?
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 30. 12. 2012 17:05:38
Tak jsem si dohledal tu fotku na veteranforu.
Ta mávačka by mne nechala v klidu.... Ale co je zarážející je skutečně ten pokračující sloupek ze dveří.
Tady na té další fotce je už okno skutečně zešikmené... Zásah karosáře je jasný ;-).
Přidávám do placu fotku otevřeného Buicka ( má na blatníku vlaječku ČAMSu ).
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 30. 12. 2012 16:52:17
Jestli bylo DeSoto opravdu překarosované nedokážu posoudit, vycházím jen z názorů zkušenějších kolegů. Usuzovali tak zřejmě i proto, že kromě masivního sloupku byl vpředu vytažený i sloupek dveří vedle okna. Je ale jisté, že bylo mírně upravováno i později. Mám cca 40 různých fotek s tímto vozem. Na některých je už s novější černou SPZ. Tady je pro zajímavost jedna z takových novějších fotek, měl by to být cca rok 1938. Auto bylo minimálně jednou přelakováno, protože zmizel barevný pruh, zmizel také hledáček a naopak přibyl přídavný světlomet vpředu uprostřed. Co je ale zajímavější - bylo upraveno celé přední okno včetně sloupků a dveří. Zatímco na starších fotkách je okno víceméně kolmé, na novějších (jako je tato) už je nakloněné mírně dozadu. Chybí horní clona a přední sloupek dveří byl odstraněn, tím pádem musely být přeřešeny panty...
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 30. 12. 2012 16:38:17
... on je ale fakt VELMI masivní a je v něm vestavěna výklopná směrovka, viz http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2009/1005275139.jpg.
Navíc to velmi připomíná Kellner kabriolety na podvozcích Praga, dobře, že jste tam dal tu Alfu. Chrysler Corp. ta kasle neviděla ani náhodou :-)
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 30. 12. 2012 16:01:22
Dobrý den,
tento DeSoto na Vaši fotce je velice pěkný vůz.
Avšak nesouhlasil bych s tím, že je to možná upraveno z limuzíny.
Důvod: Tento styl masivních sloupků se normálně používal i u jiných automobilek.
např. tento Pontiac a naše Pragovka Alfa:
I podle pozn. čísla není vůz v provozu tak dlouho, aby jej majitel překarosoval - i v případě, že je vidět pod "vraty" štítek.
Ten bude dle mého názoru na voze od novoty ( zhotovitel otevřeného vozu mohl být z ČSR nebo i ze zahraničí - dle osodu vozu ).
Ovšem na druhou stranu musím uznat, že i některý majitel byl tak "rozmlsaný", že dovedl měnit karosérie třeba co půlrok ;-). To jsem vyčetl v nějaké současné knize o karosárnách.
|
Odstranit
|
|
De Soto
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 28. 12. 2012 19:34:08
Vracím se k fotkám Michaela z 25.2. Vůz na druhé fotografii je podle mne opravdu DeSoto jak už psal Pepa. Tady je fotka téměř stejného vozu z našeho rodinného archivu s babičkou za volantem. Jedná se o kabriolet, ovšem podle masivních předních sloupků se směrovkami je možné, že byl překarosován z původně uzavřené verze. Na rozdíl od od Michaelovi fotky má drátěná kola.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 13. 12. 2012 12:38:48
To by byl chvályhodný počin!!! :)
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 13. 12. 2012 11:44:56
Když se teď o vánocích budu nudit, založím nové téma Hispano Suiza J12. Myslím, že je to dost zajímavé a je dobré když jsou takováto auta u nás.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 13. 12. 2012 8:51:25
Tak Hispánka, to je kousek ... !!! Super!!! 8)
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 12. 2012 21:29:06
:shock:
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 12. 2012 16:04:17
Díky. Musím přiznat, že Cadillac je na okraji mého zájmu a kromě mechanických věcí nejsem žádný velký odborník. Mimo jiné pracuji na Hispano Suiza J12, což mne zajímá více.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 12. 2012 13:41:40
Díky za info, a jsem rád, že se řady V16 u nás rozšiřují ... :D
Takhle Marmon Sixteen, to by byla věcička ... Nebo jeden ze dvou vyrobených šestnáctiválců Peerless - ale to už je sci-fi! 8)
V každém případě přeji vytrvalost, elán a pevné zdraví!!! Držím palce! :)
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 12. 2012 13:21:32
Cadillac 16V které dělám jsou dovezeny z USA.
|
Odstranit
|
|