Příspěvky
|
Re: péra
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 7. 12. 2013 15:22:59
Problém může nastat , když stykové plochy okraje horního listu na listu pod ním mají velké opotřebení , tak bych ani nedoporučoval toto nějak vybrušovat ale shánět listy bez opotřebení.
|
Odstranit
|
|
renovace listových per
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 6. 2012 12:49:27
Ahoj!Jakákoliv tepelná úprava per je vyloučená.Je také zbytečná povrchová úprava jednotlivých listů. Mně se osvědčil nátěr již smontovaných per rezistinem car.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 10. 6. 2012 13:43:05
já měl na mysli obyčejný průmyslový brynýr...již jsem jednou takto pera ošetřil, korozi to úplně neodvrátí, to ale vyřeší průběžné ošetření mazivem...
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 10. 6. 2012 5:29:12
Někde jsem četl. že někdo aplikoval povlak černým PTFE, který nejenom zlepšuje klouzání listů po sobě, ale s jeho použitím odpadá špína a nechytá se na něj prach jeko v případě tuků. Jak dlouho to vydrží nevím.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 9. 6. 2012 19:26:28
Dovolím si obnovit starší téma obdobným dotazem...Uvažuji o ošetření listových per po odrezení černěním, jaký je na tento postup názor ostatních? S ohledem na např. změnu vlastnosti oceli? díky
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 17. 2. 2010 20:10:49
Souhlas, jen myslím, že OBECNĚ pera nemusí být souměrná vůči vlastní ose, ne všechny vozy jsou vybaveny příčnými pery. Viz různé cantilever systémy na tuhých nápravách s poloeliptickými pery. Na takové nápravě je spíše potřeba, aby obě pera byla co možná shodná co do počtu, tvaru a rozměru listů; prostě položena vedle sebe musí být pera stejná, což u starých vozů nastává opravdu málokdy...
|
Odstranit
|
|
péra
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 2. 2010 22:25:28
Péra by se měla "vyhamrovat" (tvarování listu pomocí kladiva na kovadlině - za studena), pokud to potřebují. Mezi péry ve volném (rozebraném) stavu by měl být rozdíl cca 5 mm uprostřed, přičemž konce se dotýkají. Tvar by měl být k ose symetrický.
Může se zabrousit styková plocha na koncích, aby péra po sobě při pružení pěkně klouzala, neměly by tam být žádné záseky, hloubková koroze atd. Rozhodně na kluzné ploše nemá být barva, natož komaxit... Nátěr může být tedy na místech, kde nedochází k funkčnímu styku se sousedním listem.
Používá se k mazání vazelína s obsahem grafitu, který vydrží vysoký tlak, který na stykových plochách vzniká. Listová péra se často obalovala do specielních návleků z kůže či koženky, aby nevnikal do stykových ploch prach a špína, která se chytala na aplikovanou vazelínu a poškozovala kluzné plochy, čímž se výrazně snižovala účinnost pružení.
Komaxit tedy určitě ne, péro může být dokonce bez povrchové úpravy, pokud je pravidelně ošetřováno kvalitním mazivem.
|
Odstranit
|
|
Renovování listových per
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 2. 2010 22:06:59
Zdravim.potřeboval bych poradit co mám udělat s listovími pery...zbavil jsme je rzy a nechci je dávat zpět na automobil jen tak bez ošetření...vím že se mají namazat tukem,grafitem atd.,...ale dá se to ošetřit před tím ještě jinak?třeba komaxitem...?předem děkuji za odpovědi a za rady:)
|
Odstranit
|
|