Motor Tatra 57

Zpět
  •  « 1 » »| 
    Příspěvky

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 1. 2010 9:28:48

    Plně souhlasím se základním rozdílem pro vybrání na matici, která válec drží. Mohu pouze doplnit ještě jednu kombinaci, že pokud máte silné žebrování, patří na tyto válce hladké ventilové skříně bez přívodu mazání trubičkou. Mazání je pouze výřením oleje a z boku vedou měděné trubky pro odvětrání. Bartoň

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 1. 2010 15:06:34

    To není až tak docela pravda. První serie T-57 měly opravdu silnější žebra (a bylo jich méně) ale domnívám se že poslední serie už měla tloušťku žeber (a jejich množství) stejnou jako T-57A,B,K. Válce T-57A jsou tedy na pohled stejné jako poslední T-57, ale mají ventily (a jejich vodítka) dále od sebe (měli větší sací ventily). Vzhledem k tomu že v provozu dost často docházelo k míchání dílů mezi sériemi je to dnes velmi těžce dohledatelné. Těžko bude existovat pamětník který by si to vše pamatoval, a ani dobové technické příručky a seznamy dílů nejsou dokonalé.
    Zásadním rozpoznávacím prvkem ,,větších,, válců (73mm) jsou ,,žlábky,, na válcích, umožňující našroubování příchytných matic válců (válce jsou kvůli většímu vrtání širší a tak se musely příchytné matice částečně ,,zapustit,,). Dalším rozdílem je to že menší válce (70 mm) mají díry na svíčky 18 mm a větší válce (73mm) mají díry na svíčky 14 mm. Ale pozor ty díry mohl už někdo v minulosti upravovat. Dalším problémem je že po válce se v rámci ,,unifikace,, jako náhradní díl k menším motorům dodávaly odlitky širších válců (tedy se žlábky a 14 mm svíčkou) ale vrtané jen na 70 mm. K tomu si přidejte různé samodomo opravy a úpravy a je vám jasné že bez rozebrání motoru se 100% jeho obsah určit nedá.
    Kdysi jsem koupil motor z T-57B který měl na obou stranách válce se žlábky a 14mm svíčky a po jeho rozebrání jsem zjistil že jedna strana měla vrtání 73mm a druhá 70mm (a taky to jezdilo :lol: ).
    Pokud tedy potřebujete válce na čistou (žehličku), potřebujete válce bez žlábků a s 18mm svíčkami. Pokud budou navíc s tlustými žebry, můžete si být jist že jsou na žehličku.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 5. 1. 2010 16:10:31

    válce na čistou 57 d70 mají tlustá žebra,d73 mají žebra tenká
    Motor Tatra 57
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 1. 2010 12:48:18

    hodlám zakoupit motor na tatru 57, je možné nějak zvenku rozeznat motory s objemem větším a menším, tj. vrtání 70 a 73?
 
Celkem inzerátů:
29004
Za posl.24 hodin:
61
 
Počet online uživatelů:
?
Podzimní Retro Garáž (aukce + burza veteránů) 23.11.2024 - 23.11.2024 Veterán jako investice? 23.11.2024 - 23.11.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 01.12.2024 - 01.12.2024 Burza Nupaky 07.12.2024 - 07.12.2024 Přednáška Mýty ve světě veteránů 13.12.2024 - 13.12.2024 Chotusice - burza historických vozidel, dílů a starožitností 14.12.2024 - 14.12.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 15.12.2024 - 15.12.2024 Vánoční svařáček v cabrio gallery 21.12.2024 - 21.12.2024 Vánoční projížďka 2024 pro otužilé youngtimeristy 24.12.2024 - 24.12.2024 Auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 29.03.2025 - 29.03.2025 Prvomájová vyjížďka historických kol Nový Bor 01.05.2025 - 01.05.2025 Sváteční auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 08.05.2025 - 08.05.2025 Křivonoska 2025 10.05.2025 - 10.05.2025 Sraz veteránů v kovozoo 2025 01.06.2025 - 01.06.2025 Veteránský okruh 2025 07.06.2025 - 07.06.2025 Jízda Jiřího Kristiána Lobkowicze 2025 28.06.2025 - 28.06.2025 IV. Veterán Tour 2025 06.09.2025 - 06.09.2025

iVeteran.cz