Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 10. 2009 22:28:04
.... nejsme jediní, kdo řeší tento problém :-) Sorry za angličtinu.
http://www.prewarcar.com/tell_a_friend_about_a_feature.asp?id=3790
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 17. 10. 2009 18:45:49
Dobrý večer,
dle kodexu "ChZdeňka" by do této katogorie [b:692db5b031]nově[/b:692db5b031] stvořených vozů zapadlo hodně veteránů provozovaných v ČR.
V kategorii "nově" postavených vozů vede asi Tatrovka.... V dnešní době se dělá "rodí" mnoho typů této automobilky. Jedná se většinou o typy 11-12 otevřená vana, sporťáčky T-57 i Áčka a také hódněválcové vodnické Tatrovky. Toto jsou většinou celkové stavby na buď původním, nebo poskládaném podvozku.
Jaký na to zaujmout náhled ? Já to beru celkem přijatelně.... Ovšem je časté, že malé procento majitelů těchto "nových" vozů nepřizná celkové "znovuzrození" ! Vznikají také různé rádoby "sportovní" T-11-12 s lehkou sportovní karosérií... Vydávány jsou často za ty [b:692db5b031]pravé[/b:692db5b031] super sporty.... Což ovšem není pravda.
Pokud mne zrak nešálí, tak se v poslední době taktéž rodí vlastní karosářské kreace na podvozcích automobilů zahr. značek vyšší třídy ( z 20-30tých let ).
Na srazech veteránů jsou nepřéhlednutelné svou majestátností a "cimprlátkama" :wink: .
Žádný hrdelní zločin to není.... Klamáni historie a lidí asi ano.
Každý člověk by měl vědět co kupuje... A také se pořádně sám informovat !
Michael
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 10. 2009 17:55:35
Obrátit se v českých zemích na renomovanou aukční síň či soudit se tu s někým o to, že vozidlo deklaroval jako něco, co není - oboje mi připadá jako sci-fi... Ale možná se pletu.
Stran posuzování jízdních kol - myslím, že pravidlo 3 z 5 platí pro kola vysoká, a jedná se (myslím) o přední vidlici, kost (to je ta ohnutá trubka), zadní a přední náboj, pero pod sedlem. Jenže vysoké kolo je oproti automobilu triviální záležitost.
|
Odstranit
|
|
re něco
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 10. 2009 12:29:50
Myslím, že doba nás donutí dojít k pravidlům, která mají třeba v oblasti starých jízdních kol, kde je přesně dáno, co musí být z původního kola (tuším 3 z 5 základních dílů na jízdním kole), aby celé jízdní kolo pak mohlo být vůbec vydáváno za originál. U aut (a samozřejmě ani motocyklů) to prostě nemáme (viz naklonované Čechie).
Co se týče "výrobce" výše uvedeného vozu, tak se dle mého nejedná o výrobce, ale o renovátora. Má pouze odlišný přístup a to i proto, že je prostě šikovný a místo toho, aby blatník opravoval, tak je pro něj jednočuší (rychlejší a pohodlnější) vyrobit ho zcela nový.
Základ tohoto automobilu je reálný a mám za to, že i s ověřenou původností v "klubu přátel Carrosserie Sodomka", kde byl bývalý majitel, renovátor tohoto automobilu (nikoliv výrobce), právoplatným členem.
No a právě proto, že nejsou pravidla, tak je také jednoduší starý děravý rezavý blatník, několikrát překlepávaný vyhodit a vyrobit nový, z čistého plechu atd... Taky se mi to protiví, ale je to tak!!!
No a co se týče prodeje a koupě, je vždy věcí právě pouze těchto dvou stran na čem se dohodli. Pokud se pak nový majitel dozví, že například původně deklarované vozidlo zcela originálním dle nějakého odborného posudku není, je zase věcí jen toho kupujícího zda se bude domáhat vrácení částky-věci, či jiného odškodnění.
Pokud chce někdo takový vůz koupit s jistotou historické původnosti, pak se zřejmě musí obrátit na nějakou renomovanou aukční síň, která takový vůz při prodeji řádně prověří (jistě to ale nebude zdrama ).
Kdo dočetl až sem, pak zřejmě pochopí, že je opravdu potřeba vytvořit do budoucna pravidla a ta pak dodržovat. Ta prostě nejsou (byť je vlastně kodex FIVA, podle kterého se přidělují ID karty, které by mohly leccos při případném prodeji naznačit a jakýsi základ to přeci jen je. Jenže na co je vlastně u nás ID karta??? Ví to někdo?
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 8. 10. 2009 15:58:43
Inu, není žalobce, není soudce....... Upozornit určitě není od věci.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 8. 10. 2009 10:00:29
Ku prospěchu?!! Ono se totiž jedná o zcela jasný podvod s trestní sazbou 8-12 (?) natvrdo.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 7. 10. 2009 11:41:12
Nu, s tím se dá souhlasit. Stejná firma už inzerovala a nabízela zaručeně pravou a původní Bugatti Atlantic (viz Motor Journal někdy předloni) otázka stojí, zda takové nekorektnosti jsou jim ku prospěchu :-)
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 7. 10. 2009 7:04:08
Je to velmi , velmi problematické, ale : rozhodnu se, že si udělám veterána (navíc to dělám celý život a už jsem jich vyrobil celou řadu, zejména roadsterů), nemám žádný základ (myslím tím původní auto v jakémkoli stavu), kromě agregátů z jiných aut téže značky a typu (třeba limusin a tak ) . Takže vyrobím RÁM, plechařinu a vše kolem toho (zřejmě podle obrázků a jiných stejných aut), a v dokumentech výrobce si najdu číselnou řadu, ve které mohlo!! toto auto být exedováno ke karosáři , ale stejně přesné výrobní číslo nezjistím, protože to nebylo takto zřejmě evidováno. Takže když budu šikovný, tak si v evidenci zjistím, že číslo teď nikdo nemá a toto číslo vyrazím na nový rám. A teď to hlavní : testační komise mi dá testaci (co by ne, vždyť se známe), v časopise vyjde fotka "zdařilá renovace", přihlásím se do klubu a je to. Auto 1x - 2x změní majitele (nejlépe i barvu, což se teď nestalo) a už nikdo nepozná, co to je.
Co se ale může stát, když se někde ve stodole objeví originál auta (třeba i jiné, myslím karosářsky), ale opravdu originál? A hrdý majitel originálu!! si bude chtít nechat udělat testaci a vet. značky?
A ještě - výrobce se nikdy netajil, že to celé vyrobil znovu (chubí se tím).
Pokud ovšem se to auto prezentuje jako nové, výrobce ..... a takto by se prodávalo, je to o.k.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 10. 2009 14:15:02
Co je "nově vyrobené auto"? Má nově odlitý blok motoru a písty? Podvozek nově posvařovaný z plechů? Novou výdřevu a oplechování karosérie? Nový lak a nové gumy?
Je Wikov na obrázku taky "nově vyrobené auto"?
Je auto poskládané ze starých dílů také "nově vyrobené auto"?
Neberte to nijak ve zlém, opravdu mě zajímá, jak se definuje "nově vyrobené auto"....
|
Odstranit
|
|
Aero 50 Sodomka
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 10. 2009 9:49:03
Inzeruje se na prodej „[url=http://www.i-veteran.cz/images-inzerce/79/i-veteran-cz-175879-PKvq21.jpg]Aero 50 Sodomka[/url]”, podle mě se ale zřejmě jedná o [b:0447b9622d]NOVĚ[/b:0447b9622d] vyrobené auto před několika lety na střední Moravě. Zajímalo by mě, jestli prodávající na toto kupujícího upozorní, že vlastně kupuje nové auto a ne veterána. Doufám, že se nemýlím a že je to ono předmětné auto [i:0447b9622d](nechtěl bych nikoho poškodit)[/i:0447b9622d]. Copak toto jsou veteráni ?!! :?
[color=#F9E6B4:0447b9622d].[/color:0447b9622d]
|
Odstranit
|
|