Opravdu chtete smazat tento příspěvek?
Regulátor dynama: zapojení, zmena polarity, typ regulace ...
Zpět
-
Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 9. 11. 2009 20:13:02
1) Žádný vliv nemá.Palovácké reglery mají označení D+, u těch je to jedno. Jiný typ bych musel vidět.
2)Regulace na "plus" nebo "na kostru" je jen lidový název zapojení regulace a nemá nic společného s ukostřením baterie. Jde o způsob zapojení budícího vinutí. Při zapojení na "kostru" je budící vinutí jedním koncem trvale připojeno k neukostřenému pólu dynama. U zapojení na "plus" je jeden vývod buzení trvale spojen s kostrou.
3)Nabudit dynamo na opačnou polaritu: Krátkodobě na vteřinku spojit zpětný spinač při připojené baterii s požadovanou polaritou-pozor na spečení kontaktů.
Pozor na elektroniku, např. autorádio. Ostatním spotřebičům je to jedno.
4) Těžko, pokud nejste elektrikář. Tyto regulátory nelze zaměnit.Lze ale přehodit regulaci na dynamu a použít palovácký regler. Ty jsou určeny většinou k regulaci na "kostru".
5)Nedá. Musí být připojen k roztočenému dynamu a pak seřízen. Seřizuje se napětí přesným voltmetrem, proud je zpravidla omezen charakteristikou regleru nebo dynama.
Např. :Opravy elektrické výzbroje motorových vozidel, M.Pavlák,M.Vrchovský. 1963[/list][/quote][/u][/i]
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 8. 10. 2009 22:51:24
Ahoj,
podle otázek jsem pochopil, že máš velkou snahu, ale to nestačí. Seřízení relé je popsáno v např. v knize Elektrika pro řidiče motorových vozidel a najdeš to i na internetu. Jenže teorie bez několikaleté praxe jsou dvě věci. Pravděpodobně víc zkazíš než získáš. I při správném nastavení vůlí mezi kontakty jsou změny vlivem stáří a únavy pružin dosti podstatné na celou funkci relé. Regulátory se musí seřídit vždy na vozidle. Stačí k tomu stejnosměrný ampermetr do 30 A.
Polarita, + - na kostře se jednoduše změní tak, že se dynamo roztočí v požadované polaritě jako motor naprázdno, nebo v malých otáčkách motoru do něj pustit proud.
Samotnému dynamu je jedno jestli má uzeměný + nebo - , ale nedá se se to měnit bez výše popsaného postupu. To se většinou v relé upálí kontakty.
Hodně štěstí přeje
Honza
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 9. 9. 2009 19:08:14
Elektriku DKW a P-70 zná detailně víc lidí,Ale určitě poradí,příp.odkáže p. Týle,tel.317 802 467
|
Odstranit
|
|
Regulátor dynama: zapojení, změna polarity, typ regulace ...
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 9. 2009 16:00:41
Dobrý den, prosím Vás o radu vážení kolegové. Sháním informace o regulaci dynam, konkrétně mne zajímá:
[b:09e98babf8]motor P70 12 V dynamostartér[/b:09e98babf8]
[b:09e98babf8]1)[/b:09e98babf8] jaký vliv má na regulátor polarita kostření (ve vozidle jsem měl ukotřen pól +) mohu zapojit regulátor který zjevně má na kontaktu, který se připojuje ke kostře, vyraženo D-?
[b:09e98babf8]2)[/b:09e98babf8] někde jsem četl, že na polaritě nezálží ale musí se respektovat zda je reulace připojena na živý uhlík nebo na kostru (je to ona [b:09e98babf8]+[/b:09e98babf8]ová nebo [b:09e98babf8]-[/b:09e98babf8]ová regulace?)
[i:09e98babf8]Termín [b:09e98babf8]+[/b:09e98babf8]ová a [b:09e98babf8]-[/b:09e98babf8]ová regulace paltí pouze pro kostření [b:09e98babf8]-[/b:09e98babf8]? [/i:09e98babf8]
[b:09e98babf8]3)[/b:09e98babf8] co musím udělat pokud změním polaritu kostření?
[b:09e98babf8]4)[/b:09e98babf8] podle čeho poznám co je to vůbec za reulátor a k jakému zapojení se hodí.
[b:09e98babf8]5)[/b:09e98babf8] dá se regulátor vyzkoušet nebo seřídit bez zapojení do motoru a jeho chodu, např pomocí baterky zatěž. odporu, voltmetru a ampermetru?
Prosím doporučte nějakou studijní literaturu ať už dig. nebo knižní, kde by byly odpovězeny otázky a popsány i postupy při změnách a náhradách elektroinstalací.
Děkuji všem!!
|
Odstranit
|
|
|