Regulátor dynama: zapojení, zmena polarity, typ regulace ...

Zpět
  •  « 1 » »| 
    Příspěvky

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 9. 11. 2009 20:13:02

    1) Žádný vliv nemá.Palovácké reglery mají označení D+, u těch je to jedno. Jiný typ bych musel vidět.
    2)Regulace na "plus" nebo "na kostru" je jen lidový název zapojení regulace a nemá nic společného s ukostřením baterie. Jde o způsob zapojení budícího vinutí. Při zapojení na "kostru" je budící vinutí jedním koncem trvale připojeno k neukostřenému pólu dynama. U zapojení na "plus" je jeden vývod buzení trvale spojen s kostrou.
    3)Nabudit dynamo na opačnou polaritu: Krátkodobě na vteřinku spojit zpětný spinač při připojené baterii s požadovanou polaritou-pozor na spečení kontaktů.
    Pozor na elektroniku, např. autorádio. Ostatním spotřebičům je to jedno.
    4) Těžko, pokud nejste elektrikář. Tyto regulátory nelze zaměnit.Lze ale přehodit regulaci na dynamu a použít palovácký regler. Ty jsou určeny většinou k regulaci na "kostru".
    5)Nedá. Musí být připojen k roztočenému dynamu a pak seřízen. Seřizuje se napětí přesným voltmetrem, proud je zpravidla omezen charakteristikou regleru nebo dynama.

    Např. :Opravy elektrické výzbroje motorových vozidel, M.Pavlák,M.Vrchovský. 1963[/list][/quote][/u][/i]

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 8. 10. 2009 22:51:24

    Ahoj,
    podle otázek jsem pochopil, že máš velkou snahu, ale to nestačí. Seřízení relé je popsáno v např. v knize Elektrika pro řidiče motorových vozidel a najdeš to i na internetu. Jenže teorie bez několikaleté praxe jsou dvě věci. Pravděpodobně víc zkazíš než získáš. I při správném nastavení vůlí mezi kontakty jsou změny vlivem stáří a únavy pružin dosti podstatné na celou funkci relé. Regulátory se musí seřídit vždy na vozidle. Stačí k tomu stejnosměrný ampermetr do 30 A.

    Polarita, + - na kostře se jednoduše změní tak, že se dynamo roztočí v požadované polaritě jako motor naprázdno, nebo v malých otáčkách motoru do něj pustit proud.

    Samotnému dynamu je jedno jestli má uzeměný + nebo - , ale nedá se se to měnit bez výše popsaného postupu. To se většinou v relé upálí kontakty.

    Hodně štěstí přeje
    Honza

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 9. 9. 2009 19:08:14

    Elektriku DKW a P-70 zná detailně víc lidí,Ale určitě poradí,příp.odkáže p. Týle,tel.317 802 467
    Regulátor dynama: zapojení, změna polarity, typ regulace ...
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 9. 2009 16:00:41

    Dobrý den, prosím Vás o radu vážení kolegové. Sháním informace o regulaci dynam, konkrétně mne zajímá:
    [b:09e98babf8]motor P70 12 V dynamostartér[/b:09e98babf8]

    [b:09e98babf8]1)[/b:09e98babf8] jaký vliv má na regulátor polarita kostření (ve vozidle jsem měl ukotřen pól +) mohu zapojit regulátor který zjevně má na kontaktu, který se připojuje ke kostře, vyraženo D-?
    [b:09e98babf8]2)[/b:09e98babf8] někde jsem četl, že na polaritě nezálží ale musí se respektovat zda je reulace připojena na živý uhlík nebo na kostru (je to ona [b:09e98babf8]+[/b:09e98babf8]ová nebo [b:09e98babf8]-[/b:09e98babf8]ová regulace?)
    [i:09e98babf8]Termín [b:09e98babf8]+[/b:09e98babf8]ová a [b:09e98babf8]-[/b:09e98babf8]ová regulace paltí pouze pro kostření [b:09e98babf8]-[/b:09e98babf8]? [/i:09e98babf8]
    [b:09e98babf8]3)[/b:09e98babf8] co musím udělat pokud změním polaritu kostření?
    [b:09e98babf8]4)[/b:09e98babf8] podle čeho poznám co je to vůbec za reulátor a k jakému zapojení se hodí.
    [b:09e98babf8]5)[/b:09e98babf8] dá se regulátor vyzkoušet nebo seřídit bez zapojení do motoru a jeho chodu, např pomocí baterky zatěž. odporu, voltmetru a ampermetru?

    Prosím doporučte nějakou studijní literaturu ať už dig. nebo knižní, kde by byly odpovězeny otázky a popsány i postupy při změnách a náhradách elektroinstalací.
    Děkuji všem!!
 
Celkem inzerátů:
29004
Za posl.24 hodin:
61
 
Počet online uživatelů:
?
Podzimní Retro Garáž (aukce + burza veteránů) 23.11.2024 - 23.11.2024 Veterán jako investice? 23.11.2024 - 23.11.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 01.12.2024 - 01.12.2024 Burza Nupaky 07.12.2024 - 07.12.2024 Přednáška Mýty ve světě veteránů 13.12.2024 - 13.12.2024 Chotusice - burza historických vozidel, dílů a starožitností 14.12.2024 - 14.12.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 15.12.2024 - 15.12.2024 Vánoční svařáček v cabrio gallery 21.12.2024 - 21.12.2024 Vánoční projížďka 2024 pro otužilé youngtimeristy 24.12.2024 - 24.12.2024 Auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 29.03.2025 - 29.03.2025 Prvomájová vyjížďka historických kol Nový Bor 01.05.2025 - 01.05.2025 Sváteční auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 08.05.2025 - 08.05.2025 Křivonoska 2025 10.05.2025 - 10.05.2025 Sraz veteránů v kovozoo 2025 01.06.2025 - 01.06.2025 Veteránský okruh 2025 07.06.2025 - 07.06.2025 Jízda Jiřího Kristiána Lobkowicze 2025 28.06.2025 - 28.06.2025 IV. Veterán Tour 2025 06.09.2025 - 06.09.2025

iVeteran.cz