Praga 500 BD - renovace

Zpět
  •  « 1 2 » »| 
    Příspěvky

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 2. 2. 2009 13:53:12

    Ahoj, určitě si neber příklad z fotky, kterou jsi sem dal. Je to pěkná slátanina. Pokud chceš něco vědět dej mi mail a domluvíme se. Happy
    Praga 500 BD - renovace
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 26. 1. 2009 21:55:09

    Zdravím,
    prosím kdo má stroj Praga 500BD se všemi původními detaily nebo ví aspoň jak mají být, tak prosím o pomoc při renovaci. Potřebuji nějaké info o těchto typech motocyklů. Každý typ má něco jinak a nemůžu se dopátrat co a kde je původní. Nemáte někdo seznam dílů na typ V.
    děkuji za případní informace.


    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 29. 5. 2012 13:47:39

    Nebylo by lepší koupit kus "replikového" kabelu ? Ostatně i drobná poznámka, ještě jsem neviděl žehličku, která má čtyřpramenou přívodní šňůru.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 17. 5. 2012 19:44:43

    Ahoj, použil jsem následující fígl. Kup si opletený kabel k žehličce. Většinou je bílý s nějakými barevnými vlákny. Pak vezmi lihový fix hnedý nebo černý a kabel nabarvi. No a namontuj ho a zapoj jen jednu žílu ze 4 které kabel má. Ve finále to vypadá dost dobově a stylově. Barva z lihového fixu se zatím po 5 letech nesmila.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 5. 4. 2012 15:09:07

    Bohužel v manuálu jsem žádnou takovou zmínku nenašel. Pouze mohu přiložit scan pohledu na zadní kolo, na kterém je vidět, že je kabel chráněn opletením a dále fotku kabelu předního světla, které bylo z mé Pragovky sundáno v průběhu 50 -tých let. Nedovedu ovšem posoudit, zda je tento kabel originální, předpokládám že vzhledem k době mezi výrobou stroje a jeho modernizací by mohl být originální.


    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 4. 2012 17:48:08

    [quote:f55bd80a89="happy"]Ahoj, určitě si neber příklad z fotky, kterou jsi sem dal. Je to pěkná slátanina. Pokud chceš něco vědět dej mi mail a domluvíme se. Happy[/quote:f55bd80a89]
    Ahoj, já sháním informace ohledně použitých opletených kabelů pro instalaci zadní svítilny. Nemáš tuchy, jak by to mělo vypadat co nejrealističtěji? Díky Jirka

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 9. 2. 2010 15:35:04

    Musím upravit odpověď: Mám Pragovku rv 1930 předpokládám že III serie - tedy aspoň dle vyražené III u čísla motoru a byla vybavená Boshem ne hruškou ale kastrolem.
    I když v současnosti je stroj po modernizaci z 50tých let (dle mnohých bastard) originální světlo mám schované tak jak ho můj děda demontoval

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 9. 2. 2010 13:38:44

    Ahoj,

    přiznávám že, moje odpověd na úvodní otázku, kterou tato diskoze začala, byla trochu zbrklá a unáhlená. Stroj na původní fotce je pravděpodobně BD 500 nebo Praga BD 500 II, ale s chybně osazeným světlometem. Ale začnu trochu jinak.
    Nejsem velikým znalcem hostorie motocyklů praga, ale něco mi rukama prošlo a tak snad něco vím.
    Předně musíme rozlišovat stroje BD 500 a Praga BD 500. Stroje BD 500 se lišily ve tvaru nádrže, motor měl taky některé jiné tvary, lišilo se víko převodovky, dále byl hliníkový kryt řetězu, světlo byla malá hruška Bosch. Možná toho bylo více, ale nevzpomenu na další odlišnosti. Tyto odlišnosti měla i serie Praga BD II.

    Serie III a IV a její odlišnosti od serie 5

    III a IV měla magneto, světlo byla hruška, pedál brzdy byl krátký, mazání motoru ztrátové s kapátkem, karburátor BINKS šroubovací do hlavy, sedlo ála TERRY

    V měla, dynamobateriové zapalování, cirkulační mazání- čepadlo je zvenku na motoru, rám měl zesílené průměry na zadní vidlici a u držáků motoru, světlo většinou BOSCH hruška, matice tlumiče žízení z bakelitu ?, jiné sedlo- výlisek


    další odišnosti, které neumím zařadit-
    jiné umístění oddychu motoru- z převodovky nebo bokem z čepadla, jiné umístění držáků světla bud dole na T řízení, nebo u vahadel, nožní spojka, různé typy páček spojky a brzdy- buď výroba Praga nebo Amal a byly i namíchané na jednom stroji.

    Možná je toho více, zkuste mě doplnit.

    zdraví Happy
    Praga V.série
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 20. 1. 2010 10:26:20

    náhodně jsem zabrousil na vypjatou diskuzi o strojích Praga ... posílám foto stroje z roku 32, V. série, nepůvodní je karburace, sedlo a přední ráfek, tvar zadního blatníku motocyklu byl přizpůsoben sidecaru přímo u firmy Tlustoš.


    Odlišnosti V serie
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 1. 2010 13:47:45

    Doplňte mě prosím v odlišnostech [b:7cdc0607f5]V[/b:7cdc0607f5] serie od [b:7cdc0607f5]III[/b:7cdc0607f5] a [b:7cdc0607f5]IV[/b:7cdc0607f5]:

    Motor : Jiné mazání + bateriové zapalování
    Rám: Díky bypassu u mazání je jinde pedál brzdy. Držáky motoru jsou na rámu kolem trubek
    Vidlice: jiný držák hustilky, jiný materiál vahadel vidlice
    Přední světlo Bosch "hruška" + jiný držák
    [i:7cdc0607f5]Na co jsem zapomněl?[/i:7cdc0607f5]

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 1. 2010 12:13:07

    Pozoruji, že je zde bohatá diskuze, ale jak má vypadat serie V, kvůli čemu tato diskuze vznikla, nikdo neuvedl i přesto, že je zde spousta na slovo vzatých odborníků, kteří zatím pouze dokázali zkritizovat moto na fotce ale nijak nepomohli. Ani si nechci představovat reakci na mou "vytuněnou" Pragovku.
    Pokud máš ještě zájem, někde bych měl mít manuál na V serii i s katalogem dílů, mohl bych oskenovat a poslat, ale nebylo by to hned.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 27. 12. 2009 21:45:03

    Zdravím,jsem také majitelem BD 500 ,č.m.89 série II z roku 1927,který byl nedávno profesiálně z renonován.Suohlasím s tím že na té fotografii je z mým motocyklem hodně rozdílných detailů jak jste tady popisovali.Až budu mít chvilku,udělám detailní foto mého motocyklu at to můžete posoudit ev. zkritizovat,jelikož nejsem žádný profesionální znalec jednotlivých serií,tak už se docela těším na vaše hodnocení.Snad se na ty fotky dostanu mezi svatkami.A připojuji se k názoru,že všechno by se tu mělo řešit z uctou,slušností a z nadhledem,at už má pravdu ten nebo onen,všechny nás přece spojuje zájem o stáré stroje.rs

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 23. 12. 2009 20:37:08

    BD se chystám skládat a ze všech snímků dochovaných strojů a rešerší kamarádů, které jsem nashromáždil, bych podepsal názor diskutujícího s nickem Dan.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 22. 12. 2009 13:10:16

    Souhlasím s panem Rekem v tom, že mohlo být vyrobeno cokoliv, mám pragu 500 sestavenou v roce 1946 z dílů které byly na skladě ve fabrice a to napříč seriemi, vše je zaznamenáno v originálním techníckém průkazu

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 22. 12. 2009 11:13:25

    diskuse se bohužel rozjela do stavu,který jsem,ač velmi nerad očekával.Spousta veteránistů se považují za odborníky.není účelem kohokoliv napadat či osočovat.jen jsem si dovolil (a patrně neuváženě), že mohlo být vyrobeno cokoli.pouze jsem si dovolil poznamenat,že jsou mezi námi skuteční znalci,odborníci (bohužel d...é) , kteří odborně zhodnotí a hlavně rozeznají cokoliv.nikdo z nás nemá tak velkou makovici,aby obsáhla všechny veterány.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 22. 12. 2009 8:27:52

    Přátelé,
    to, že se zde rozjela diskuze a že se tříbí názory, je jen k dobru věci, ale nebuďme u toho vulgární a nikoho nenapadejme.
    Děkuji Karel Kupka

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 22. 12. 2009 8:12:38

    prosím ty,kteří mi chtějí cokoliv sdělit,aby psali na miroslav.rek@tiscali.cz. nebo tel.602 434614 a 608 434614.bohužel provozovatel těchto stránek nepřipouští jakoukoliv diskusi (je to tak trochu ubohé???).

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 22. 12. 2009 7:10:12

    Pane Reku,
    jenom [b:661ec31942]díky intervenci [/b:661ec31942]nejmenovaného kolegy zde máte opět možnost odsuzovat všechny a vše, kteří nezapadají do Vašeho názoru ... Jen Vás upozorňuji, že účast zde máte „[i:661ec31942]podmínečně[/i:661ec31942]” a mohu Vám kdykoliv znovu odepřít přístup na tento server. A to se Vám asi skutečně brzy stane.
    [color=red:661ec31942]Nadávat, i když neadresně, kde komu do pitomců, debilů a samozvaných odborníků a napadání admina z nestrannosti[b:661ec31942] není věcné vyjádření názoru k tématu této diskuse, ale pouhé hulvátství !!![/b:661ec31942] Uvědomte si, že zde jste pouze hostem a podle toho byste se měl i chovat. A jestli nezvládáte elementární pravidla slušnosti, tak ještě jednou a [b:661ec31942]kamarád nekamarád[/color:661ec31942][/b:661ec31942] [b:661ec31942]JDETE[/b:661ec31942] :?

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 21. 12. 2009 14:23:38

    Pane Rek když jste takový znalec Beďarů proč nepředložíte své argumenty které by potvrdily originalitu toho stroje na fotce :roll:

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 22. 12. 2009 5:48:43

    nejsem žádný znalec.jen uvádím,že mohlo být vyrobeno cokoliv.a určit dle fotky,že se jedná o neoriginál,to dokáže jen skutečný pitomec.též děkuji adminovi za mazání mých příspěvků.původně jsem myslel,že forum je k vyjádření názorů.ale asi se vracíme do dob vlády jedné strany (nemáte též platnou legitimaci???)odesláno v 6.50, vymázano ... cca za hodinu.
 
Celkem inzerátů:
29000
Za posl.24 hodin:
67
 
Počet online uživatelů:
?
Podzimní Retro Garáž (aukce + burza veteránů) 23.11.2024 - 23.11.2024 Veterán jako investice? 23.11.2024 - 23.11.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 01.12.2024 - 01.12.2024 Burza Nupaky 07.12.2024 - 07.12.2024 Přednáška Mýty ve světě veteránů 13.12.2024 - 13.12.2024 Chotusice - burza historických vozidel, dílů a starožitností 14.12.2024 - 14.12.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 15.12.2024 - 15.12.2024 Vánoční svařáček v cabrio gallery 21.12.2024 - 21.12.2024 Vánoční projížďka 2024 pro otužilé youngtimeristy 24.12.2024 - 24.12.2024 Auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 29.03.2025 - 29.03.2025 Prvomájová vyjížďka historických kol Nový Bor 01.05.2025 - 01.05.2025 Sváteční auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 08.05.2025 - 08.05.2025 Křivonoska 2025 10.05.2025 - 10.05.2025 Sraz veteránů v kovozoo 2025 01.06.2025 - 01.06.2025 Veteránský okruh 2025 07.06.2025 - 07.06.2025 Jízda Jiřího Kristiána Lobkowicze 2025 28.06.2025 - 28.06.2025 IV. Veterán Tour 2025 06.09.2025 - 06.09.2025

iVeteran.cz