Olej M2T

Zpět
  •  « 1 » »| 
    Příspěvky

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 13. 2. 2009 17:01:43

    Mám péráka,motor po GO a jezdím na Speciál s Mogulem TS v poměru 1 ku 40.Mohu jen doporučit. :D

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 31. 1. 2009 19:27:50

    Tak to je nádherný pocit,kdyz tu ctu,ze i opravdoví veterániste sdili nazor jako ja. S Radkem jsme si o tomto oleji a lepsich olejich prohodili uz par slov na pokecu fichtlkrámku a uspesny tam taky nebyl. Koukám ze zde to skusil znova a se stejným uspechem a stejnymi argumenty. Dekuji vám,ze mu nekdo konecne rekl i konkretnejsi informace co se týce mazani 2T motoru. Ty informace o smesi a o emulzi jsem napriklad vubec nevedel.

    Sám leju do "fichtlů" a starejch 2T Jaw polosyntetiku,o ktere vyrobce udava,ze je vhodná pro mazani starsich 2T motorů a mohu jen potvrdit co psal pan Rucka,akorat pomer zachovavam mezi 1:35 -1:40 kvuli mosazným futrum na klice,protoze tomu pomeru 1:50 moc neverím.

    Jinak olej Stihl doporucují řady mladých kluků,kteri se prohaneji po polich a lesich na jejich splašených trubkách a odvážnější s ním i bez zadreni motoru odjeli Fichtl Cupy...
    A z Fichtl CUPů je známo,ze kdo mysli,ze to odjede zavod na m2t,tak neodjede ani polovinu závodu(tedy vyjma zavodniku z recese,kteří jedou celou trat vyletnim tempem :lol: )....konci to prehratym motorem,zapecenyma krouzkama a nekdy i přidrenym valcem :roll:

    Všechny Vás srdečne zdravím.....SH
    m2t
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 25. 1. 2009 15:47:01

    Pokud si pamatuji,tak simson má s výroby určen mazací poněr 1:50 (MĚL JSEM LÉTA ENDURO) a má ojniční ložisko na jehlách a ne futro to je podstatný rozdíl.Jestli už je futro vyměněno za jehly tak je možno poměr upravit.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 25. 1. 2009 15:11:00

    Musím potvrdit to co říká "Rucka". Používám též oleje do motorových pil, nebo křovinořezů a jedno jestli od Stihlu, nebo Jonseredu. Ředím 1:40, nebo 1:50 a jezdím na to jak předválečnou ČZ, ta poválečnou Jawkou, nebo Simsonem.
    Jedinným problémem je, že motor nesmí být zahnojený starým zapečeným olejem, nebo karbonem.
    Jinak OK.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 25. 1. 2009 9:10:58

    Myslím, používám tento poměr na všech svých dvoutaktech k plné spokojenosti. Zásadně používám olej Stihl - mám ho namíchaný a liju ho od předválečné ČZ, přes motorobot PF62, Vespu až do všech přístrojů od Stihlu. Nikdy jsem s tím neměl problém, všechny motory jsou čisté, startují na „brnk“ a výfuk ani svíčky se nezanáší.
    Je to v tom kouzlu, že nejde o směs, ale o emulzi. V emulzi se olej nespojí s benzínem a tím může ulpět na ložiskách a stěnách motoru. Tím je mazání spolehlivější. Jiný poměr, než doporučuje výrobce, nemá smysl dávat, protože mazací vrstva nenaroste.
    m2t
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 24. 1. 2009 19:59:37

    Stím poměrem 1:50 to nemyslíš vážně.Pionír.kývačka co má na pístním čepu a ojnici jenom futro by nebylo při tomto poměru adekvátně promazané.Je jasné že při použití kvalitnějšího oleje není nutno používat poměr 1:25 a lze znížit dávku oleje na 1:33-1:40.I když je na obalu napsán poměr 1:50-1:100 tak to nelze použít do těchto motoru.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 24. 1. 2009 8:19:57

    Přátelé, já nevím co pamatujete, ale já pamatuju u pionýrů a kejvaček neustále zacpané vejfujky a zadírající se motory od nekvalitního M2T. Motorový olej byl ještě větší svinstvo.
    Je potřeba dodržovat zásadu pro jaký olej byl motor konstruován. To je důležité hlavně u starých čtyřtaktních motorů. Když do nich nalijete moderní olej a nebudete mít plnoprůtokový filtr a k tomu odpovídající čerpadlo, tak opotřebení bude asi vyšší.
    Co se však týká dvoutaktů, tak dnešní oleje fungují na principu emulze a staré oleje fungovaly na principu směsi. Proto je jiný směšovací poměr. U běžných pionýrů a kejvaček jsou pro mazání jednoznačně lepší moderní oleje. Co se však týká starých konstrukcí (např automobily Aero), tak tam si nejsem jistý... je možné, že emulze neproteče do složitého ložiska stejně kvalitně, jak protekla směs.
    Každopádně dnešní M2T nelze porovnávat s M2T vyráběným před dvaceti lety. Čeští výrobci dodržují světové standardy. Klidně používejte moderní oleje v poměru 1:50.
    Jestli ale chcete prožívat doby kdy byl pionýr nový motocykl, klidně lijte do benzínu motorový olej ve vysokém poměru... jistě si užijete zacpaných výfuků, karbonem zadřených pístů a dalších radostí té doby.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 23. 1. 2009 12:02:52

    Jo taky to nechápu že někdo leje do fichtlu a ztek a kejvaček... nový oleje když to předtím šlapalo 40 na m2t možná tu 350/638-40 bych tam dal něco lepšího záleží jak se to točí ale m2t by to mělo skousnout bez problému ale co se táče pilek a sekaček tak tam leju jedině předepsanej např:stihl a nedávám tam nic jinýho vyplatí se to přece je to novější motor:(
    Re: olej m2t
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 22. 1. 2009 23:01:55

    Nevím co chutná vysokootáčkovým motorům, ale do "fichtlů" se určitě neleje 50 let žádná specialita mogulu, castrolu apd. a určitě ani ten M2T. V provozní příručce je palivo Normal (což je vlastně předchůdce speciálu) s příměsí motorového oleje (což by v dnešní době měl být obyčejný motorák pro celoroční provoz tedy M6AD).
    Z vlastní zkušenosti a že jsem těch pokusů vyzkoušel, mohu zodpovědně potvrdit, že správně seřízený Pionýr, kterému bezchybně pracuje zapalování si nejvíce pochutná a zároveň nepřetěžuje motor, směs nejobyčejnějšího motorového oleje M6AD s benzinem Speciál, který obsahuje aditiva (měl by být červeně obarven - !pozor! na lak, nejen že jej benzin narušuje, ale ta barva se neodpařuje a nechává fleky), směs míchám v poměru 1:33.
    Při použití neaditivovaného benzinu budete mít skvěle vypálený a tím i čistý výfuk, ale stejně čisté a suché to bude i v oblasti kliky a při přidání více oleje budete za čmouďáka - prostě tyto benziny více vysušují.
    Navíc při použití ještě lepšího benzínu (N95, N98, 100, 102, Kerosin apd.) si připravte rovnou nový motor, ale to by snad žádný veteránista neudělal.
    Tzv. vysokootáčkové oleje jsem nikdy nezkoušel.
    Při zkoušení M2T jsem motor nikdy neseřídil na klidný chod, stále se dusil, nebo naopak točil max. - problém byl s karburací i po perfektním vyčištění se stále zalepovaly trysky a zústával vyset povák. Po přechodu na M6AD si motor přede jak koťátko.
    Olej M2T
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 22. 1. 2009 10:34:00

    Na hodně portálech,kde se náctiletí dohadují jaký olej je lepší do jejich fichtlu apod.Všichni haní olej m2t,že je to kentus a že se zadírají motory,že nejlepší je mogul tsf,motul 510,castrol a jiné zahraniční značky v hezčích obalech.Je ale zajímavé že ti jejich fichtli jezdí i po 40 letech,když v té době nic jiného než m2t u nás nebylo.Ja sám si do svojí jawa 350-360 a jawa555 dávám m2t ale do klukovo minicrosky a motorové pily dávám olej od stihlu nebo jiní podobný protože to je olej pro vysokootáčkové motory a to jawa jaksi není.Napište jestly je rozumné používat oleje do vysokootáčkových motoru do motoru starých 50 i více let.M2t je pro tito motory dostačující.
 
Celkem inzerátů:
29011
Za posl.24 hodin:
32
 
Počet online uživatelů:
?
Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 01.12.2024 - 01.12.2024 Burza Nupaky 07.12.2024 - 07.12.2024 Přednáška Mýty ve světě veteránů 13.12.2024 - 13.12.2024 Chotusice - burza historických vozidel, dílů a starožitností 14.12.2024 - 14.12.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 15.12.2024 - 15.12.2024 Vánoční svařáček v cabrio gallery 21.12.2024 - 21.12.2024 Vánoční projížďka 2024 pro otužilé youngtimeristy 24.12.2024 - 24.12.2024 Auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 29.03.2025 - 29.03.2025 Prvomájová vyjížďka historických kol Nový Bor 01.05.2025 - 01.05.2025 Sváteční auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 08.05.2025 - 08.05.2025 Křivonoska 2025 10.05.2025 - 10.05.2025 Sraz veteránů v kovozoo 2025 01.06.2025 - 01.06.2025 Veteránský okruh 2025 07.06.2025 - 07.06.2025 Jízda Jiřího Kristiána Lobkowicze 2025 28.06.2025 - 28.06.2025 IV. Veterán Tour 2025 06.09.2025 - 06.09.2025

iVeteran.cz