Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 2. 2009 9:27:05
jak jsem zmínil, samozřejmě u všecho vozů je to stejně - liší se poze serie podle roku, nebo podle vozu
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 2. 2009 6:58:35
ale to snad měly v daném roce stejné i spartaky (octavie) jako 450 a felicie. nebo snad ne?? Já myslel že když je felda 1961 a oktávka 1961, tak spodek (podlahy), i vše na čelní stěně by snad mělo být stejné. nebo snad ne. samozřejmě rozdíly mezi 450, prvníma feliciama a feliciama od 9 serie je rozdíl, ale to je i rozdíl v oktávkách v daných seriích.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 2. 2009 17:38:32
Trošku bych to poupravil:
450tka a první Felicie do roku 1960 měly podlahu viz foto
Byla s vybráním na diferenciál a byla položena zešikma !!! (díky vybrání)
tím však vznikla dosti velká mezera mezi podlahou a sedačkou, proto byla (viz Davídos) přidána lišta mezi podběhy
Díky této liště vznikla jakási rovina, na kterou se pokládala sololitová deska - často viděná i v katalozích a teprve na ní byla lavice sedadla. Tohle vše bylo do poloviny roku 1960. Dále je podlaha rovná s decentním výběžkem.
Podle čalouníků je to však jen věc principu, jelikož lavice se dělají pouze celé nové, navíc jsou shodné, takže pokud není člověk ortodoksní veteránista a originalik, je naprosto jedno kterou ze zmíněných verzí použije.
Pokud však jde o pohodlí, doporučuji rovný model - lavice se nehoupe a pod ní nepříjemně nevrže sololit
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 2. 2009 15:39:27
Ještě dodám,že podlaha pod zadní sedačkou je jiná než u Octávie, je tam rovný plech s prolisy (450-ka měla podle fotek co jsem viděl stejnou podlahu jako Octávie jen byl v zádu udělaný rantlík na zadek sedačky).R.v 59-60 nevím jaký měly typ podlahy, ale 61 a výše měly plochoum podlahu pod sedačkou.Mimo jiné v motorovém prostoru je jinudy přívod sytiče,Táhlo na otvírání klapek ventilace je v pravo vedle ruč brzdy a tím i průchod lanka z motorového prostororu je nad táhlem ruční brzdy.Popisuji to podle mé Felicie r.v. 1961. Jinak pěkné fotky z renovace kde se dá dost vidět má pan Tajzich na WWW.feliciaworld.com.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 2. 2009 6:46:15
Morisi děkuji, konečně nekdo začal diskutovat po odborné stránce a ne na co mě to bude atd.
Samozřejmě že část plechů mám - podlahu z oktávky komplet s prahama a přední blatníky - nic víc. Takže stejně bych musel dalších hodně plechů nakoupit. Proto se mě zdá schůdnější ta oktávka, kde by základ karoserie zůstal, jen by se odřezaly prahy, daly ty výztuhy a prahy daly nazpět nebo nové (ty stojí pár korun) a dál by se vyměnilo torpédo a vrch zadní části. Dveře bych taky musel koupit pěkný z oktávky a předělat ty vrchy atd atd. Navíc u té mě feldy chyběla převodovka, plno věcí kolem motoru, světla, jedno křidýlko zničeno a další a další věci. Takže si myslím že je lepší investovat cca 30 tis. do pěkné oktávky než kupovat vše nové i časově. Co vím tak předek je zcela shodný, akorát v motorovém prostoru je uřízlý roh přední stěny kvůli dvojkárburátoru, pak jsou tam navíc ty výztuhy pod torpédem avzadu v kufru a prahové výztuhy. A smozřejmě zadní čelo a celý vrch mezi zadníma blatníkama. V podlahové části byrozdíly něměli být, vždyť se polotovary karoserií převážely z MB do Kvasin a tam se dodělávalo torpédo a vršky karoserie.
Děkuji za další názory - odborné, případně i další rozdíly, kdybych se do toho pustil, tak abych na něco nezapomněl.
Děkuji
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 10. 2. 2009 8:41:53
Já bych do toho možná vložil finanční stránku. Vycházejme, že PK má komplet novou plechařinu, jakože má. Pak je podle mě lepší složit LEGO z dílů a do nových kusů implantovat torpedo z fotky. Tak chápu jeho situaci.
Koupením zdravé oktávky by byl o náklady výše, navíc na co by mu byly další plechy (ale to na okraj)
Pokud by však plechy neměl (asi jako Vy, nevím), koupě zdravého auta pomůže, ovšem za podmínky, je je opravdu zdravé! Pokud však při výměně torpeda se zjistí, že podběhy pod nánosem bláta jsou shnilé, ikdyž vypadaly pěkně, klempíř Vás prokleje a to nemluvím o náhodné výměně celého podběhu.
Pokud by se však uvážila možnost, že i na zdravé oktávce by se měl měnit jakýkoliv díl, ztrácí koupě smysl.
Rozměry se zde čerpat nedají, ikdyž budou před odříznutím střechy vevařeny příčky a pomocné výztuhy, auto se stejně nepatrně hne ... v tomto případě bych opět volil novou stavbu
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 10. 2. 2009 7:42:37
Tak se zeptám počtrvté.
Co myslíte že je jednodušší? dělat od základu felici z takových zbytků jako je na fitce, nebo použít pěknou koroserii z oktávky a předělat tu - vypárat prahy, vložit tedy ty výztuhy!! a předělat vršky karoserie - vrch kufru a torpéda??
prosím o odbornou diskuzi - tak jak píše třeba Moris - tomu děkuji,schválně se podívám jestli nová podlaha s prahama kterou mám doma na oktávku má ty vnitřní výztuhy. prosím o odbornou diskuzi k tématu o tom co ej pro klepmpíře lepší co vše je jiné. O nějaké diskuzi o dokladech a pod a k čemu mě to bude tak to mě nezajímá.
pro ostatní. Mám doma vrak felicie, které chybí spodních 15 cm na karoserii - podlahy komplet shnilé, prahy nejsou, blatníky dole nejsou, podběhy zespodu nejsou, kusy sloupků nejsou, spodky dveří jsou jak řešeto atd atd. Ale vrchy jsou zcela netknuté a bezproblémové. A hlavně je to na papírech!!
Když koupím pěknou oktávku a k tomu prahy a výztuhy, tak to asi vyjde levněji než komplet nové plechy a vše to dělat od základu. Proto se ptám.
Děkuji za plodnou diskuzi k tématu a ne za blbosti.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 9. 2. 2009 21:03:23
Honzo dajme tomu že postaviš z octavkového spodku feldu.Načo ti potom bude taka kasna ked to nebudes moct zlegalizovat na cesty?
Ja by som radsej volil alternatívu renovacie kasne felicie ako prekopavat oct na fel.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 9. 2. 2009 8:22:14
budu se hádat ... traverza doslova ne, ale plechový prolis po celé délce viz foto (a oktávka to neměla)
navíc to není žádný nástavec na prahu, ale vnitřní práh je celý o ten kus vyšší, k němu navazuje další část pod z. blatníkem a podlahou z. sedačky, opět ze zesíleného plechu
žádný trubky v kufru nejsou, to měla jen 450tka, u Feldy je to řešeno zcela jinak - pásy plechu prohnuté mězi podběhy kopírující opěrku vnitřní strany pro složenou střechu
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 9. 2. 2009 6:55:16
Tak se zeptám potřetí - je lepší opravit karoserii, pokud je ještě v horším stavu, nebo použít jen rozdílné díly a překopat z oktávky. - spodek je celý stejný. Jediný výztuhy co jsou navíc jsou vzadu v kufru ty 2 trubky, v přeu pod torpédem 2 plechy , na prahách - vyšší prahy, a u předních šroubů u pedálů na obou starnách a ty jsou stejně na všech feldách úplně shnilý tak s evyrábí. Jinak jsou karoserie shodné, kromě torpéda a vršku zadku mezi blatníkama a zadní čelo. Dveře jsou zcela shodné kromě vršku a už teď se normálně dělají z oktaváckých a absolutně to nepoznáš - dělají se stejně jak se dělali před 50 lety v prvovýrobě. Nebavím se tady vůbec o dokaldecha dalších věcech. Bavím se jen a pouze o práci na renovaci karoserie.
Jo a morisi žádná traverza pod prahem není a nidky nebyla. Prahy a podlahy jsou shodné, u prahů je akorát navíc samosatnej horní nástavec.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 2. 2009 19:46:36
Presne ako hovorí pán moris prerobit octavku na feliciu nie je len tak.Sam som o tom jednu dobu uvažoval.Ked sa narataju vsetky diely ktoré treba na prestavbu tak to vyjde skoro na jednak.Za dalsie su to doklady.Octaviu kúpiť bez dokladov neni problem no doklady na feldu sa zhánaju dost tazko.A myslim že taká octavia prekopaná na feldu by určite neprešla testovacou komisiou pre udelenie vet.spz.Teda aspon u nas nie.Aj ked moja felda je torzo v súčastnosti no mám ju na platných dokladoch a spolu s autom som mal v cene komplet novú plecharinu na renováciu.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 2. 2009 9:35:52
Znalec to jistě pozná a že jich několik jezdí.
Ovšem Felicia má řadu výztuh proti kroucení, o kterých se oktávce ani nesnilo a pochybuju, že o nich i oktáváři vědí. Ono to zas taková sranda předělat není.
Navíc sehnat např. slušnou feliciáckou zadní kapotu, nebo PZ blatník bez víčka nádrže (pro 1. typ), masku žralok ...
A co dveře? Zcela jiné, resp. jejich vrchních 15 cm
Navíc ty výztuhy prahů (vnitřní prahy), prolisy mezi sloupky, traverza pod venkovním prahem, výztuha zadního čela ... a to nemluvím o výztuhách přímo v předním a zadním torpedu
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 2. 2009 8:43:17
Nejsem sice odborník na Felicie, ale pokud vím i ten základ se v detailech liší a znalec určitě pozná oktávku přestavěnou na Felicii.
Ale je pravda, že z hlediska náročnosti opravy by asi bylo schůdnějším řešením přestavění Octavie.
Mně osobně by to ale vadilo, kdybych jezdil v oktávce bez střechy a ne ve feldě. :wink:
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 2. 2009 7:57:44
Když vidím tu fotku, taks e znovu zeptám. Jaký máte názor na předělání karoserie z oktávky- výměna torpéda a vrchu zadní části? když mám doma kastlu, které chybí podlahy a cca 10 cm všeho zespodu?? Já myslím že než kupovat plechy a dělat to od zákaldu, tak jak je ta fotka, je lepší koupit pěknou oktávku, třeba za 20 litrů a jen to předělat. zdá se mě to jednodušší, když je to vlastně vše stejné. Co vy a to??
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 2. 2009 22:02:45
torpedem je u Felicie nazývána přední část obsahující palubku a část kde jsou stěrače, přecházející ve sloupky ... často se používá pojem i zadní torpedo, to je jakoby ta želva - horní plech okolo kapoty přecházející v zadní čelo
pan PK nahoře uvádí že má všechny plechy a podle mailové komunikace chce na to co je na obrázku postavit zbytek vozu z nových dílů a staré díly na foto vyměnit za nové
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 2. 2009 21:00:25
Já vím že to nechcete komentovat ale upřímně podle fotky chybí půl karoserie tak na to 80 000 určitě nebude stačit. Feliciím nerozumím co to je "torpédo" ???
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 2. 2009 19:15:27
Takže vážený ako píše pán moris o žiadnu prerábku z OCT na FEL nejde.Ide mi len o spasovanie auta.Pani alebo slečna Horáková ja hladam nejaku strednu cestu.Ide mi o to aby boli rovnake medzery medzi dverami blatníkami a karoséria aby bola v línii.
Dávam sem aj fotku.No zdrzte sa prosim akych kolvek narazok a pod.Feldu som Kúpil v takom stave ako je na fotke.Chcem nechat povodne len predne a zadne torpedo.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 2. 2009 11:07:48
Ale pánové to snad ne takhle se hádat jak malí kluci na pískovišti. Cenu nikdo nestanoví když auto neuvidí na vlastní oči a když to uvidí tak to stejně bude jen odhad ceny. A podle mě cena práce na Slovensku a v Čechách se výrazně lišit nebude. Pán PK nepíše jestli chce špičkovou práci se zárukou nebo jestli mu stačí amaterská garážová oprava. :lol: To dělá docela značný cenový rozdíl :lol:
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 2. 2009 10:02:57
jenže pan PK má celé plechy, patrně i s předním a zadním torpedem a jde mu jen o složení/spasování vozu
ne o předělávku z Oktávky
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 2. 2009 7:52:45
Mě by spíš zajímalo, zda je lepší nechat dělat od základu feldu, nebo koupit slušnou oktávku a předělat jen ty vršky? Jaký máte na to názor, když spodek karoserie felicie vlastně ani neexistuje (zhnilá do výše cca 5 - 10 cm)
|
Odstranit
|
|