admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 9. 2008 12:33:48
Zdravím, před časem jsem renovoval také Jawa 250 Pérák z téhož roku, tak se podělím se svými zkušenostmi :
ad1) tlumiše jsou naprosto identické
ad2) vypínání je stejné. Pérák měl osazené slabší dynamo, je na výšku nižší a má oblé hrany bez výrobního štítku. Deska zapalování je stejná, vačka byla jiná. Lze použít komplet dynamo, zapalování z kývačky - není v tom problém. Jen pozor, pérák má ukostřené -, kývačka má ukostřené +. Při použití kývačkového dynama a ponechání ukostřeného -, je potřeba přepolovat regulátor, jinak odejde Akumulátor.
ad3) číslo se skutečně razilo různě, některé ho mají na krku řízení, jiné na zadní vidlici, atd. záleží kdy a kde byl vyroben.
ad4) nedokážu momentálně z hlavy odpovědět.
ad5) na péráku se vyskytovali 3 typy znaku nádrže. První byly se znakem Janeček od začátku výroby do r.49, vyráběné v Nuslých, Praha později Strašnicích, Praha. Částečně souběžně se vyráběly v Brněnské zbrojovce a ty měly kroužek s věncem a písmenem Z uvnitř, cca do 49/50. Pozdější výhradně prázdný kroužek až do skončení výroby.
ad6) vyskytují se 4 typy skříněk. První bakelitová bez A-metru se třemi indikačními kontrolkami, klíček šípovitého tvaru. Druhy typ to samé ale z hliníkové slitiny. Poslední 2 jsou již s A-metrem a klasickým placatým klíčem a jednou kontrolkou neutrálu. Znak samozřejmě prázdné kolečko nebo vyjímečně kolečko se Z s věncem (odlišné od kývačky).Ty pak byly jak hliníkové tak z bakelitu. Mezi jednotlivými roky byl ještě rozdíl v umístění zapalovací cívky, první ji měly ve spínací skříňce, poslední již solo cívku mimo. S kývačkou jsou poslední identické, až na znak, a polování A-metru (ukazuje obráceně).
Ještě bych rád upzornil na skutečnost, že se dělalo několi verzí péráka. I přes to, že na srazech a výstavách jsou vidět převážně célé v chromu, jednalo se o vývozní modely, kterých v republice mnoho nezůstalo. Bohužel všichni co renovují chtějí mít všechno chromované, ale pak se dopouštějí někdy dost chyb v originalitě. První modely Janečka byly skutečně převážně v chromu, v roce 48/49/50 např. byl nedostatek galvanoven a začali se dělat tzv. lidové verze. ty se pak lišili počtem chromovaných dílů. Základní dělení : verze s díly z AL slitiny (knoflík seřízení světlometu,matice tlumiče řízení,uzávěr nádrže,spínací skříňky,špunty zadních kluzáků a šrouby uzavírající schránky) a verze s díly z bakelitu (knoflík seřízení světlometu,matice tlumiče řízení,uzávěr nádrže,spínací skříňky,špunty zadních kluzáků a šrouby uzavírající schránky). Nikdy nebyly kombinovány. Pak platilo pravidlo, že na péráku v chromu nepatří bakelit. Dělali se kombinace Chrom-stříbřenka-lak, např. kola : celé v chromu,celé ve stříbřence nebo ráfek chrom+dráty chrom+buben stříbřenka nebo ráfek Cr+dráty Zn+buben Cr, atd.
Snad jsem to trochu sroumitelně shrnul.
|
Odstranit
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 9. 2008 19:16:52
zdavím
1, ano sou
2,nejsem si jista ale mam pocit že jo ale tak na 50%
3, čísla se razili na více míst buď kousek od zadního kluzáku na rámu ,nebo pod krk na rám a mam pocit že i pod sedačku
4, nevím
5, no taky sem nejsem jistej sorry
6, taky si nejsem jistej
doufám že vám to aspoň trochu pomohlo :)
|
Odstranit
|
Jawa 250 pérák r.v. 1950
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 9. 2008 17:26:16
Zdravím pánové, prosil bych o zodpovězení pár otázek začátečníka.
Minulej týden jsem si domů přivezl torzo PÉRÁKU z r.1950.
Nějaký věci chybí, některé nejsou úplné.
1. ten můj poklad má jenom jeden zadní tlumič,jsou tlumiče péráka stejný s tlumiči z ČZ 150C?
2. u motoru mi chybí zapalování a vypínání spojky, dají se tyhle věci použít z motoru jawa 250 kejvačky?
3.je někde na rámu vyražené výrobní číslo, abych ho mohl porovnat s číslem na štítku?
4.řekl by mě někdo ,jestli výrobní číslo 11-68261 spadá opravdu do roku 50?
5.mám na tom nádrž s kroužkem,může tam být když podle štítku je to Zbrojovka?
6.vůbec nerozumím otázce spínací skřínky, jaká by tam měla správně měla být, měl jsem tu hliníkovou, co byla i na prvních kejvačkách.
tahleta hliníková dávala se vůbec někdy na péráka?
Ještě jednou díky za odpovědi.
|
Odstranit
|