Jawa 250 pérák r.v. 1950

Zpět
  •  « 1 » »| 
    Příspěvky

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 9. 2008 12:33:48

    Zdravím, před časem jsem renovoval také Jawa 250 Pérák z téhož roku, tak se podělím se svými zkušenostmi :
    ad1) tlumiše jsou naprosto identické
    ad2) vypínání je stejné. Pérák měl osazené slabší dynamo, je na výšku nižší a má oblé hrany bez výrobního štítku. Deska zapalování je stejná, vačka byla jiná. Lze použít komplet dynamo, zapalování z kývačky - není v tom problém. Jen pozor, pérák má ukostřené -, kývačka má ukostřené +. Při použití kývačkového dynama a ponechání ukostřeného -, je potřeba přepolovat regulátor, jinak odejde Akumulátor.
    ad3) číslo se skutečně razilo různě, některé ho mají na krku řízení, jiné na zadní vidlici, atd. záleží kdy a kde byl vyroben.
    ad4) nedokážu momentálně z hlavy odpovědět.
    ad5) na péráku se vyskytovali 3 typy znaku nádrže. První byly se znakem Janeček od začátku výroby do r.49, vyráběné v Nuslých, Praha později Strašnicích, Praha. Částečně souběžně se vyráběly v Brněnské zbrojovce a ty měly kroužek s věncem a písmenem Z uvnitř, cca do 49/50. Pozdější výhradně prázdný kroužek až do skončení výroby.
    ad6) vyskytují se 4 typy skříněk. První bakelitová bez A-metru se třemi indikačními kontrolkami, klíček šípovitého tvaru. Druhy typ to samé ale z hliníkové slitiny. Poslední 2 jsou již s A-metrem a klasickým placatým klíčem a jednou kontrolkou neutrálu. Znak samozřejmě prázdné kolečko nebo vyjímečně kolečko se Z s věncem (odlišné od kývačky).Ty pak byly jak hliníkové tak z bakelitu. Mezi jednotlivými roky byl ještě rozdíl v umístění zapalovací cívky, první ji měly ve spínací skříňce, poslední již solo cívku mimo. S kývačkou jsou poslední identické, až na znak, a polování A-metru (ukazuje obráceně).

    Ještě bych rád upzornil na skutečnost, že se dělalo několi verzí péráka. I přes to, že na srazech a výstavách jsou vidět převážně célé v chromu, jednalo se o vývozní modely, kterých v republice mnoho nezůstalo. Bohužel všichni co renovují chtějí mít všechno chromované, ale pak se dopouštějí někdy dost chyb v originalitě. První modely Janečka byly skutečně převážně v chromu, v roce 48/49/50 např. byl nedostatek galvanoven a začali se dělat tzv. lidové verze. ty se pak lišili počtem chromovaných dílů. Základní dělení : verze s díly z AL slitiny (knoflík seřízení světlometu,matice tlumiče řízení,uzávěr nádrže,spínací skříňky,špunty zadních kluzáků a šrouby uzavírající schránky) a verze s díly z bakelitu (knoflík seřízení světlometu,matice tlumiče řízení,uzávěr nádrže,spínací skříňky,špunty zadních kluzáků a šrouby uzavírající schránky). Nikdy nebyly kombinovány. Pak platilo pravidlo, že na péráku v chromu nepatří bakelit. Dělali se kombinace Chrom-stříbřenka-lak, např. kola : celé v chromu,celé ve stříbřence nebo ráfek chrom+dráty chrom+buben stříbřenka nebo ráfek Cr+dráty Zn+buben Cr, atd.

    Snad jsem to trochu sroumitelně shrnul.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 9. 2008 12:30:07

    Pokud máš ve znaku jen kroužek,tak to není zbrojovka.Zbrojovka je když v tom kroužku je uprostřed ,,z".

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 9. 2008 7:43:49

    S tím kroužkem na nádrži......jj to je zbrojovka právě ten kroužek znázorňuje patronu taky to tak mám :wink:

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 9. 2008 19:16:52

    zdavím

    1, ano sou
    2,nejsem si jista ale mam pocit že jo ale tak na 50%
    3, čísla se razili na více míst buď kousek od zadního kluzáku na rámu ,nebo pod krk na rám a mam pocit že i pod sedačku
    4, nevím
    5, no taky sem nejsem jistej sorry
    6, taky si nejsem jistej

    doufám že vám to aspoň trochu pomohlo :)
    Jawa 250 pérák r.v. 1950
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 9. 2008 17:26:16

    Zdravím pánové, prosil bych o zodpovězení pár otázek začátečníka.
    Minulej týden jsem si domů přivezl torzo PÉRÁKU z r.1950.
    Nějaký věci chybí, některé nejsou úplné.
    1. ten můj poklad má jenom jeden zadní tlumič,jsou tlumiče péráka stejný s tlumiči z ČZ 150C?
    2. u motoru mi chybí zapalování a vypínání spojky, dají se tyhle věci použít z motoru jawa 250 kejvačky?
    3.je někde na rámu vyražené výrobní číslo, abych ho mohl porovnat s číslem na štítku?
    4.řekl by mě někdo ,jestli výrobní číslo 11-68261 spadá opravdu do roku 50?
    5.mám na tom nádrž s kroužkem,může tam být když podle štítku je to Zbrojovka?
    6.vůbec nerozumím otázce spínací skřínky, jaká by tam měla správně měla být, měl jsem tu hliníkovou, co byla i na prvních kejvačkách.
    tahleta hliníková dávala se vůbec někdy na péráka?
    Ještě jednou díky za odpovědi.
 
Celkem inzerátů:
29006
Za posl.24 hodin:
57
 
Počet online uživatelů:
?
Podzimní Retro Garáž (aukce + burza veteránů) 23.11.2024 - 23.11.2024 Veterán jako investice? 23.11.2024 - 23.11.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 01.12.2024 - 01.12.2024 Burza Nupaky 07.12.2024 - 07.12.2024 Přednáška Mýty ve světě veteránů 13.12.2024 - 13.12.2024 Chotusice - burza historických vozidel, dílů a starožitností 14.12.2024 - 14.12.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 15.12.2024 - 15.12.2024 Vánoční svařáček v cabrio gallery 21.12.2024 - 21.12.2024 Vánoční projížďka 2024 pro otužilé youngtimeristy 24.12.2024 - 24.12.2024 Auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 29.03.2025 - 29.03.2025 Prvomájová vyjížďka historických kol Nový Bor 01.05.2025 - 01.05.2025 Sváteční auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 08.05.2025 - 08.05.2025 Křivonoska 2025 10.05.2025 - 10.05.2025 Sraz veteránů v kovozoo 2025 01.06.2025 - 01.06.2025 Veteránský okruh 2025 07.06.2025 - 07.06.2025 Jízda Jiřího Kristiána Lobkowicze 2025 28.06.2025 - 28.06.2025 IV. Veterán Tour 2025 06.09.2025 - 06.09.2025

iVeteran.cz