Co je to za autobus ?

Zpět
  •  « 1 » »| 
    Příspěvky

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 17. 10. 2008 19:45:53

    Zdravím, je to zajímavé... Co to je zač, těžko říct, jediné, podle čeho by se to možná dalo poznat, je čumák a ten zrovna moc vidět není... Anebo se zkusit dostat pod kapotu, jestli tam není štítek, nebo jestli na motoru nebude nějaké označení... A máš zájem to získat a zkusit to dát dohromady? To by bylo asi hodně zajímavý...
    Zdraví
    Petr

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 9. 2008 22:43:10

    nikdo nema napad ? :cry:

    Pepa
    Co je to za autobus ?
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 10. 9. 2008 7:59:52

    Dobry den, potreboval bych pomoci s identifikaci tohoto koprivoveho vraku :roll:

    treba nekdo z vas bude vedet :-)

    Diky Pepa











    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 1. 2009 17:25:27

    Dobrý den !

    Na netu jsem zcela náhodou našel další dobové foto zachycující autobus, který zde řešíme... ( opět je ve službách WH či WL ).
    Nyní je to záběr na zadní část autobusu, který opět dokazuje, že se jedná o totožný autobus...
    Jsou zde opět stejné-společné znaky ( viz přiložené obrázky ).

    Na prvním obrázku si všimněte stejného způsobu otev. dvěří a pantů za zadním kolem.
    Dále pak žebřík na zadním čele... Zapuštění kliky v zadních dveřích ve tvaru měsíčku ( tento tvar je i u zapuštění kliky předních dveří... ). Počet bočních oken je také stejný...
    Na druhém přiloženém obrázku ukazuje šipka na víčko k uzávěru palivové nádrže na stejném místě. I disk předního kola a blatník je také stejný...

    Můj osobní názor je ten, že se jedná o autobus značky z této nabídky: MAN, Büssing NAG, Mercedes Benz, Krupp.
    Budu se nadále snažit hledat nějaký zřetelný obrázek přední části tohoto autobusu, který nám prozradí výrobce...




    Michael

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 5. 12. 2008 20:17:34

    Zdravím,
    taky bych si dovolil pár slov . . .
    já bych neřekl, že je karoserie až tak moc hranatá (okraj střechy a oblouk zadní části vozu), a některé autobusy po válce měly podobné tvary. Zajimavé jsou třeba nosiče zavazadel,
    které jsou nad hlavami cestujících nebo klika na dveřích řidiče (nedával bych je do předválečného
    období). Já bych to spíš typoval na vůz značky Garant, a koukni na Truck-forum.cz
    - ikdyž tam jsou mladší typy, ale i tak modrá barva masky na osmé fotografii pořízené v "kopřivách" by tomu napovídala (ty starší vozy - modrá -spíše přecházela v "petrol" barvu),
    a maska byla rovná hranatá, neměla takové okrasné lišty. 8 šroubů na náboji kola se
    blíží fotkám Michaela (Garant na truch-foru má 6 šroubů, a volant tříramenný), ale nevím jak přesně vypadaly ty starší typy Garant po válce.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 5. 12. 2008 20:55:48

    Dobrý večer !
    bocanek4: No, abych řekl po pravdě, tak v tom Garanta nevidím a ani bych to na něj netipoval...
    Podíval jsem se na stránky truck-forum.cz. Ve vlákně o Garantech jsou autobusy, ale žádný není nějak extra podobný... A i velikostně mi to neštymuje.
    Předchůdce Garantu bohužel neznám. Barvy bych vůbec neřešil :roll: .

    Mnou vložené fotografie stažené z netu zachycují kopřivový vrak (tj. "včelínbus" ) ve válečné době.
    Nevím, zda jsi si [b:3a9e1e0ddf]důkladně[/b:3a9e1e0ddf] porovnal fotky dobové a z kopřiv ? Autobus je identický...

    Teď je jen otázkou času, kdy někdo najde či určí výrobce.... Chtělo by to prozkoumat stránky s tématikou hist. autobusů v DE, či nějaké jejich fórum a případně tam fotky vložit a položit dotaz.

    Na ukvapené závěry je vždy času dost... :wink: .

    Doufám, že jsem se tě nějak nedotknul.

    Michael

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 12. 2008 11:40:19

    Zdravím,
    "je to hezká motanice" ... to dohadování, co to vlastně je,
    Michale : u Tvých fotografijí a fotek z "kopřiv" jsou společné dveři a klika na nich, ale maska
    chladiče Tvých fotek je "vodník" (vodou chlazený motor), vyčnívá víčko chladiče, a maska má horní hranu ve tvaru "střechy" (tedy lehce konickou), u fotek z "kopřiv" je maska rovná, tedy
    podobná Garantu -vzduchem chlazený motor, ( ty typy na Truck-foru už jsou mladší a tedy kulatší tvary), a i tyč řízení mi připomíná Garant (samozřejmě se můžu mýlit), typoval bych to na lehce poválečný typ - max do roku 1955. Sázel bych více na přední masku, kapotu, a celkový tvar
    přední linie - ta se podobá Garantu. Čepel nebo "Erena" to není, a až tak mnoho "střepů" na
    našem území toho moc nebylo, snad jěště Škoda . . . (můžu se ale mýlit).
    Dnes již nemám více času, ahoj zítra . . .

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 8. 12. 2008 13:31:20

    Diky za "plodnou" a celkem konstruktivni diskuzi. Ja jsem podle nekterych indici spis patral smerem k madarskemu CSEPELu (CZEPEL) , kdy nektere znaky (tvar masky chladice, dvere i kusy interieru u ridice) mely shodne rysy, ale k jistote jsem rozhodne nedospel.
    Pokusim se trochu "proriznout" kroviny a poridit nejake lepsi a detailnejsi fota.

    Pepa

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 12. 2008 21:36:21

    Tak bohužel zobrazení je zde ve foru malé... Nejde z toho nic poznat....
    [b:3baf4813de]Pokud má někdo zájem, tak mohu zaslat sloučené fotky ve větším rozl. na e-mail !!![/b:3baf4813de]

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 12. 2008 21:34:48

    další....

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 12. 2008 21:34:01

    bocanek4: Sloučil jsem fotky dobové i z kopřiv na jeden náhled. Koukni na to !

    Ještě k té masce chladiče....
    Připouštím jednu věc ! A to například poválečnou náhradu původního agregátu za jiný.... Toto může mít za důsledek změnu masky a chladiče = jiný stávající tvar. Mohl tam být následně namontován motor z různých tuzemských vozů... Pro jednoduchou dostupnost n.d. a znalost oprav...
    Maslím, že i pod kapotou měl včelař domeček pro včelky ( dle pohozených destiček místo chladiče ).
    Dle mého názoru je také nárazník u autobusu z kopřiv umístěn trochu výš než na dobových fotech !
    Možná to je důsledek změny motoru, nebo úpravy na rámu ?

    Náhrady pohonných jednotek na trofejních vozech byla zcela běžná věc v poválečných 40 i 50tých letech !
    Např. v Tatrovce se po válce do voj. USA vozů značek GMC montoval vznětový vzduchem chlazený 4válec z typu T-114. Mám i fotografie takto přestavěných vozů.

    Zde jsou sloučené náhledy....


    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 12. 2008 19:18:36

    [b:833d1ded86]bocanek4 :[/b:833d1ded86] Žasnu nad Tvým pozorovacím talentem i nad zaníceností pro Garanta. Z hromádky zvětralých prkýnek sestavit chladič vozu Tvé oblíbené značky je opravdu vrchol umění. Promiň, ale Tvé dedukce jsou opravdu trošku mimo mísu. [b:833d1ded86]Michael[/b:833d1ded86] tady předložil relevantní obrazový dokument pro svá srovnání a markantů je na nich opravdu víc než dost. Takže, prosím Tě, chvilku přemýšlej, než zase budeš amortizovat klávesnici :wink:

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 8. 12. 2008 17:08:50

    Dobrý den !
    Pořádně nafoťte podvozkové části i celkové záběry třeba jako na dobových fotech... ( pokud to půjde ).
    Pomůže to k dalšímu objasňování....
    Zadní náprava, převodovka a motor tam je ? Případně prozkoumat nálitky...

    Jako náhrada původního motoru mohl být klidně použit třeba i motor z Čepela...
    Ovšem toto nelze zatím popřít, ani vyvrátit !

    Pokud můžu poprosit, tak mi potom fota zašlete ve větším rozl. na e-mail: mi.ta@centrum.cz.
    Díky !

    Michael

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 27. 11. 2008 20:59:37

    KebyCZ: Už jsem poslal email...

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 27. 11. 2008 20:54:44

    Michael: Ta fotka pochází z "rodinného alba", jedná se o vůz, který provozoval můj praděda. zakoupil ho v roce 1944. Byl přestavěn na dřevoplyn. Prodávat ji určitě nechci, ale napiš mi na mail KebyCZ@seznam.cz. Mohu naskenovat pár fotek...

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 27. 11. 2008 20:49:02

    [b:4250992e17]KebyCZ[/b:4250992e17] : Tedy za takovýhle pozorovací „[i:4250992e17]talent[/i:4250992e17]” a vyřčená dobrozdání bych se dost styděl :oops:
    Není zde, bohužel, tolik prostoru na popis diferencí v porovnání obou karosérií :?

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 27. 11. 2008 20:25:39

    Dobrý den !

    [b:3a5cb59879]KebyCZ: [/b:3a5cb59879]Autobus na tvém obrázku je Tatra 43. Vůz nemá tovární karosérii ( bude to výrobek nějakého z mnoha karosářů z ČSR ). Může to být překarosováno z valníku či koupen jen podvozek a karosérie zhotovená na zakázku. Podle tvaru bych to viděl do roku 1935.
    Tento typ mám doma v měřítku 1:1 :-).

    Fotografie "VČELÍNBUSU" zachycuje, dle mého názoru bus s tovární karosérií ( [b:3a5cb59879]němec s německou karosérií [/b:3a5cb59879]). Našel jsem na netu fotky tohoto busu ve službách WH.... Stojí vedle sebe dva stejné !!!
    Bohužel má autobus na fotce dečku na chladiči.... Nedokážu určit značku, ale bude to asi NĚMEC.
    Nějaká speciélní a jedinečná karosérie či výrobek karosárny to nebude...... Dle mého názoru je to tovární výrobek vyroben po roce 1940.
    [b:3a5cb59879]POMOHLO BY, KDYBY NĚKDO ROZPOZNAL ZNAČKU-VÝROBCE "VČELÍNBUSU".[/b:3a5cb59879]

    Srovnávat podobnost zadní partie obou busů bych si nedovolil... V žádném případě to není od jednoho karosáře !!!
    Podívej se na 90% autobusů z doby před rokem 1940 jak jsou hranaté.... Ba dokonce skoro až stejné. Stačí si prohlédnout různé pohlednice z náměstí..... Ovšem musím uznat, že sem-tam je vidět i nějaká "štika" mezi autobusy.
    Jediné co rozpoznám hned, jsou autobusy TATRA :wink: .
    [b:3a5cb59879]KebyCZ:[/b:3a5cb59879] Máš foto s Tatrou 43 v originále ??? Mohu Ti výměnou nabídnout jiné předválečné foto s autobusem, nebo slušný peníz....

    Přikládám fotografie stažené z internetu.




    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 27. 11. 2008 19:37:34

    Dobrý den.
    Velice mě zaráží jak je tento vůz zachovalý. Zachovalý smozřejmě v měřítku svého věku.
    Ten zadek má stejný, nebo min. podobný jako tento bus, řekl bych, že se jedná i o stejného karosáře.



    Nevím, kde se tento vrak nachází, ale vzpomněl jsem si, že po válce k nám přišlo pár vozů FIAT 621 R NL, ale ty jezdily spíše na Slovensku. Je tento vrak v Čechách?

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 17. 11. 2008 16:07:17

    Není to moc zřejmé,skoro nic není vidět.Po válce bylo prý několik soukromých karosáren kde se přestavovala i některa vojenská vozidla na "užitečnější"např. hasičské.Jedno už jsm viděl

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 25. 11. 2008 22:54:55

    Dobrý den,
    našel jsem jednu dobovu fotku z války s tímto autobusem.
    Byl ve službách WH.

    Michael
 
Celkem inzerátů:
29005
Za posl.24 hodin:
70
 
Počet online uživatelů:
?
Podzimní Retro Garáž (aukce + burza veteránů) 23.11.2024 - 23.11.2024 Veterán jako investice? 23.11.2024 - 23.11.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 01.12.2024 - 01.12.2024 Burza Nupaky 07.12.2024 - 07.12.2024 Přednáška Mýty ve světě veteránů 13.12.2024 - 13.12.2024 Chotusice - burza historických vozidel, dílů a starožitností 14.12.2024 - 14.12.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 15.12.2024 - 15.12.2024 Vánoční svařáček v cabrio gallery 21.12.2024 - 21.12.2024 Vánoční projížďka 2024 pro otužilé youngtimeristy 24.12.2024 - 24.12.2024 Auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 29.03.2025 - 29.03.2025 Prvomájová vyjížďka historických kol Nový Bor 01.05.2025 - 01.05.2025 Sváteční auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 08.05.2025 - 08.05.2025 Křivonoska 2025 10.05.2025 - 10.05.2025 Sraz veteránů v kovozoo 2025 01.06.2025 - 01.06.2025 Veteránský okruh 2025 07.06.2025 - 07.06.2025 Jízda Jiřího Kristiána Lobkowicze 2025 28.06.2025 - 28.06.2025 IV. Veterán Tour 2025 06.09.2025 - 06.09.2025

iVeteran.cz