Opravdu chtete smazat tento příspěvek?
dvotaktní rébus
Zpět
-
Příspěvky
|
dvoutakty
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 8. 2008 7:52:43
Tak tedy přeci jen Zetka...
Závodní dvouválcové motory se šoupátkem ale měly šoupátko na pravé straně ve směru jízdy a vycházely konstrukčně ze seriového motoru Z18. Z9 má šoupátko vlevo a je relativně jednoduché. Rozděluje vlastně jen směs do 1. a 2. válce, respektive pod ně, tedy do suché skříně. Rozvod pomocí šoupátka tady nepatrně prodlužuje dobu přirozeného sání podtlakem do klikové skříně, oproti klasickému tříkanálovému rozvodu, který byl použit u předchozího typu Z18. Výkon tímto konstrukčním řešením stoupl o cca 4 - 5 HP tedy zhruba o 25%, přičemž spotřeba stoupla původně jen nepatrně. Kompresor jistě musel ještě něco koníků přidat... Motor Z9 se šoupátkem mám k dispozici i v rozebraném stavu.
|
Odstranit
|
|
dvoutaktní rebus
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 8. 2008 6:46:22
Díky kolegovi Rucka za kontakt na doc .Jaroše,v tom směru učiním pokus.
Zdravím i kolegu Kolbena,který jak se zdá,má pěknou znalost zetek a jejich závodních zběsilostí.Jen doplním,že další osmipístový motor s "mokrou skříní" a nuceným plněním je k vidění v TM Brno.Jinak můj největší problém spočívá v tom,že čtyřválec je nafukován přes válcové šoupátko,které je duté a má do válců výřezy a v tom se vznat -kdy,kde a co,to je fakt nad můj rozum.
Dvouválec je patrně odvozen od cestovního motoru pro Z9 se suchou skříní,ale kompresorem přes plné válcové šoupě do karteru a právě šoupě mi chybí a to je patrně nejdůležitější součástka stroje.A tak hledám dvoutatktního maniaka,který by mi usnadnil cestu pokusů a amylů.
|
Odstranit
|
|
dvoutakty
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 8. 2008 6:16:20
Zbrojovka Brno sice používala pro závodní účely plnění kompresorem (nedá se přímo nazvat přeplňováním), ale nezdá se mi že by měla i dvouválec??? Jeden z těchto motorů je k vidění v NTM v Praze na závodním podvozku Z14. Vím pak ještě o jednom motoru, ke kterému ale chybí právě ten správný plnicí kompresor... V tomto případě se jedná o dvoutaktní motory, které nejsou plněny nejpřirozenější cestou přes klikovou skříň, ale právě mechanickým kompresorem. Mohou pak mít i "mokrou" klikovou skříň - tedy s olejovou náplní jako u čtyřtaktu. Bez kompresoru pak vlastně jet nemohou, neboť ten plní (většinou ještě se šoupátkem, které řídí dávkování směsi do jednotlivých válců) funkci rozvodu. Někdy se používalo pro řízené časování dvoutaktního rozvodu jiných mechanismů (DKW, PUCH, Junkers), ale to je odlišný princip.
[i:a67c0c3562]Copak je to tedy za dvoutaktní Československý závodní vůz s kompresorem z 20 tých let? [/i:a67c0c3562]
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 13. 8. 2008 9:34:19
Zkus pana Doc. Jaroše
http://www.jaros.info/
je to machr na dvoutakty a miluje Zetky, do Motor Journalu psal o motoru z Hurvínka jak se choval na brzdě. Přeplňovaný dvoutakt je lahůdka...
|
Odstranit
|
|
dvotaktní rébus
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 8. 2008 21:36:41
Zdravím přátelé a obdivovatelé prvorepublikové dokonalosti a předkládám svůj problém:Mám pěkný závodní vůz čs.výroby z dvacátých let a k němu dva motory -oba dvoutaktní-čtyřválec a dvouválec,oba s kompresorem,oba rozebrané a v drobnostech nekompletní.Existuje mezi námi někdo,kdo by mi s tím teoreticky poradil?Silné dílenské zázemí mám a techniku dost hluboce ovládám,nicméně funkci těchto motorů nedovedu pochopit.Umí někdo pomoci?(nečekám,že za darmo)Díky.
Honza
|
Odstranit
|
|
|