Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 5. 2008 17:16:59
[quote:1a3959a9d6="felmel"]To p.Bartoň: Ano, teoreticky by to tak mělo být. Nicméně když bychom si sestrojili trajektorii SKUTEČNÉHO reálného pohybu soutavy nový ventil-nové sedlo a soustavy ventil-dodatčně zapuštěné sedlo, tak tento rozdíl bude činit řádově několik desetin mm. To - vzhledm k celkovým hodnotám zdvihu ventilů řádově v milimetrech - je zanedbatelné číslo. Alespoň pro běžné motory komerčního určení. Nechci dělat nadměrně chytrého a mohu se mýlit, ale za třicet let své praxe jsem se nesetkal ani s jedním motorem, resp. výrobcem běžného motoru, který by u svého výrobku něco takového řešil. Potom by se tyto hypotetické "čepičky" musely dodávat jako ND v celé škále tlouštěk - nikde je nenajdeme. Rovněž tak by opravářské příručky a manuály musely obsahovat stať o onom zmiňovaném "zkracování ventilů". Nic takového jsem v životě neviděl.
K těm starším motorům ŠKODA Octavia - stojím si za svým názorem viz můj předchozí příspěvek. Lze ověřit v odborné literatuře k těmto vozům.[/quote:1a3959a9d6]
Pouze jsem uváděl obecnou a důležitou zásadu, neboť vahadlo má svá ramena v určitém poměru a je obecně známo, že největší síla a nejmenší opotřebení třením je právě v oblasti té "kolmé" polohy. I těch několik "desetin" mm o které bude sací ventil méně otevřen, znamená v jeho otevíracím čase výrazný poměr doby na plnění válce. Čepičky k ventilům byly u starších vozidel běžně v prodejnách Mototechny a měly i různé výšky. Také ventilová bruska je uzpůsobena pro broušení čelní plochy ventilového dříku. Byl to běžný opravárenský způsob.
Bartoň
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 5. 2008 15:18:55
OK, perfektní, vyřešeno, děkuji vřele
off topic: jaká dáváte svíčky do této hlavy? donesl jsem z obchodu Brisk 15C a ony tam nejdou - šestihran na klíč narazí na plochu hlavy a nejde točit dále (svíčka volná). úzkou svíčku jsem nezkoušel, protože má dlouhý závit, zkoušel jsem svíčku starou PAL 14-8 a šla v pohodě
dodám, že mám hlavu Octavie Super
utíkal jsem do obchodu a udělali ze mě blbce, že mám hlavu 15tkovou (asi TAZ) a tam že patří dlouhé svíčky
podle mě nemám, protože mám bílý symbol "škoda" (slepici) a ne TAZ, navíc pasuje i originál dobové těsnění na 12tku
existuje tedy svíčka která tam jde? (krom dobových PAL)
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 5. 2008 14:55:39
Ano, oba ventily musí mít stejnou délku, pokud je výfukový kratší, nasadí se čepička. Jsou-li stejně dlouhé, bude bez čepičky.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 5. 2008 14:49:04
TO felmel: chápu tedy Vaše tvrzení správně, že čepička má "vyrovnat" rozdíl v délkách ventilů /sací ku výfuku/? resp. pokud jsou oba shodně dlouhé = bez čepičky :D , pokud je výfukový kratší = + čepička?
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 5. 2008 14:37:28
To p.Bartoň: Ano, teoreticky by to tak mělo být. Nicméně když bychom si sestrojili trajektorii SKUTEČNÉHO reálného pohybu soutavy nový ventil-nové sedlo a soustavy ventil-dodatčně zapuštěné sedlo, tak tento rozdíl bude činit řádově několik desetin mm. To - vzhledm k celkovým hodnotám zdvihu ventilů řádově v milimetrech - je zanedbatelné číslo. Alespoň pro běžné motory komerčního určení. Nechci dělat nadměrně chytrého a mohu se mýlit, ale za třicet let své praxe jsem se nesetkal ani s jedním motorem, resp. výrobcem běžného motoru, který by u svého výrobku něco takového řešil. Potom by se tyto hypotetické "čepičky" musely dodávat jako ND v celé škále tlouštěk - nikde je nenajdeme. Rovněž tak by opravářské příručky a manuály musely obsahovat stať o onom zmiňovaném "zkracování ventilů". Nic takového jsem v životě neviděl.
K těm starším motorům ŠKODA Octavia - stojím si za svým názorem viz můj předchozí příspěvek. Lze ověřit v odborné literatuře k těmto vozům.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 5. 2008 14:11:05
tak teď tomu nerozumím už vůbec :shock:
mám novou hlavu, nové ventily a pružiny, nová vahadla, nikdy nic nejelo ...
chci to složit, ale nevím kolik a kam mám čepičky dát - šuplerou se zdá všude ventil stejně dlouhý
|
Odstranit
|
|
Čepičky ventilů
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 5. 2008 14:06:51
Dobrý den,
pokusím se Vám odpovědět naprosto obecně a platí to pro všechna vozidla. Vahadlo ventilu musí být postaveno tak, aby vykonalo během otevření ventili dráhu, která je stejná před osou kolmosti a po ose kolmosti k ventilu, nebo před vrcholem a po vrcholu vačky. Pokud toto nedodržíte, zkracuje se dráha vahadla a tím se mění doba otevření ventilu. Jelikož se opravují ventilová sedla a také třecí plochy vahadel, tak se buďto ventil zkrátí, což není problém, nebo se na něj dá čepička. Toto platí obecně pro všechny motory.
Bartoň
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 27. 4. 2008 16:32:04
Je to velmi prosté a nezávislé na typu vozu - Oct., Felicia atd. Existovala dvě provedení výfukových ventilů, ktera se lišila použitým materiálem a také DÉLKOU! Na kratší ventily patří čepičky, na delší nikoliv. Delší výfukový ventil = shodná délka s ventilem sacím. Montážně jsou oba typy záměnné vč. čepiček. Jinak ty "čepičkové" byly z materiálu, který vykazoval lepší mechanické vlastnosti za vysokých teplot v oblasti talířku, avšak nešel kalit. Proto ty kalené čepičky - aby se dřík ventilu neroztemoval.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 27. 4. 2008 6:45:02
Já Vám to nevysvětlím,ale koupil jsem Octavii Super jezdí pěkně, ale pořát klapaly ventyly i když jsem se snažil o co nejmenší vůli ventylů a zdálo se mi že buď stopky ventylů nebo vahadla jsou vymačkané a když jsem povolil vahadlo tak jsem zjistil,že tam mám ty čepičky na výfukových ventylech tj. 4ks a byly v nich už důlky.Jestli se nepletu tak výfukové ventyly mají u Octávií i Felicií stejný průmněr, tak možná jen někdo mou hlavu válců osadil výfukovými ventyly z Feldy.(Ale zase se přece ventyly prodávaly v sadách tak možná mám i feldovou hlavu /Felicia Super/)
Ale zase v mé Felicii (9serie ,obsah 1089 )na výfukových ventylech čepičky nejsou (tak teď babo raď).
|
Odstranit
|
|
„Čepičky” ventilů Felicia
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 26. 4. 2008 18:49:39
prosím kolik má Škoda Felicie "čepiček" ventilů? V jedné knize jsem se dočetl, že pouze na výfukových, tj. 4 kusy. Jinde zase (článek o Škodě 450), že na všech ventilech, tj. 8, podlě mě to byly ale stejné motory, ne. Neliší se to třeba vrtáním? 450tka byla 1089, je možné, že o zmíněné Felicii mysleli typ Super, proto jen 4. Objasní mi to někdo? Děkuji
|
Odstranit
|
|