Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 4. 2008 11:10:57
Dekuji za vyčerpávající informace.
Plně souhlasím s Kolbenem. Je to ten postup jaký bych volil i já. Odmastit a pak natírat.
Jen jsem váhal mezi staršími typy barev a moderními akryláty. Ty se mi zdají křehčí (možná při nedodržení poměrů obou složek) a tím méně vhodné na spodek vozu.
Jedná se mi o renovaci rámu, ramen a ostatních podvozkových skupin. Karoserii jsem zakoupil
již vyvařenou a ošetřenou včetně laku tak tam tento problém snad řešit nebudu. Ačkoli kdoví
jestli byla pod tím dostatečně odmaštěna.
Přeji hezký víkend. Knížek
|
Odstranit
|
|
automobily
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 4. 2008 7:40:30
Plný souhlas s Kolbenem.Dvousložkové barvy mají jednu necnost.Stačí malá prasklinka a pod nátěrem vesele hlodá koroze.Na povrchu barvy se to neprojeví.Člověk to pak zjistí až když odpadne kus plechu.Také bych uvítal upřesnění,zda-li se jedná o vlasní rám nebo o celý spodek Minora.Já jsem měl Minora II pět let.Později jsem chtěl jiného Minora restaurovat jako veterána.Skončil jsem u podvozku a pak jsem to vše prodal.Aho Franta.
|
Odstranit
|
|
šasi
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 4. 2008 15:31:05
S dvousložkovými barvami nemám příliš zkušeností, vždy mne od nich odradila cena a taky to, že se pro každý drobný nátěr musí rozdělávat dvě složky. Poměrně přesně se musí nadávkovat. A hlavně musí se odhadnout spotřeba, protože co zbyde ztvrdne.... Ale kvalitu nepochybně mají. Já osobně používám na nátěry spodku černou základní barvu syntetickou. (Protože používám černou i vrchní). Musí být ale s antikorozními účinky. Ty nemá určitě bílá a u šedé si také nejsem jist. Nejběžnější je červenohnědá a ta má antikorozní účinky určitě. Nejdůležitější je ale dokonalé odrezení a pak i odmaštění!!! :idea: To je daleko důležitější než typ, či druh použité barvy. (Mimochodem základní nátěr by měl mít dvě vrstvy a až pak vrchní - ta ve třech vrstvách!). Jako vrchní používám "syntetiku" s alkyduretanovou bází. Dělají ji dnes všichni výrobci barev já používám UNIVERSAL -MAT. Právě proto, že je matnější. Není to jako tabule, jen nemá ten ostrý lesk. Mě se to tak víc líbí, protože to nevypadá "úplně jako nové", nebo zjednodušeně "přerenovované". Do úplně poslední vrstvy dávám tvrdidlo do polyurethanových barev v poměru cca 1:20 (20 dílů barvy). Vrchní vrstva je pak tvrdší, protože je v barvě použit ten alkyd -urethan, který vytvrdí. Nikomu to nevnucuji, jen sděluji svůj postup. Jo a ještě jedna důležitá věc. Pokud je přestávka v nátěru delší než cca dva dny, mělo by se před další vrstvou opět odmastit. Ideální je perchlorethylen, ovšem není nejzdravější :roll: a ani nejlevnější (tak alespoň technický benzin.) Na kvalitu celkového nátěru má dodržení technologického postupu velmi výrazný vliv. Není nic platná vysoká kvalita barvy na zamaštěném a neodrezeném povrchu. A to vše se dělá štětkou ručně, nástřik moc nedoporučuji, jedině na poslední vrstvu, kdy je ale třeba předchozí osmirkovat jak pro vyrovnání nerovností tak pro přilnavost mezi vrstvami. Pokud se to udělá i pod štětku, nic se osmirkováním nezkazí naopak. A co se týče chemického ošetřování silnic, tak asi bych ani s Minorem do sněhové břečky nejezdil...
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 4. 2008 5:33:20
Děkuji.
Rád bych šasi ošetřil nějakým trvalým nátěrem. Ne že by mohl proreznout, ale aby vydržel dnešní chemické ošetření silnic, odletující kamínky a aby také dobře vypadal. Vždyť pohled odspodu může být také krásný.
Dále by mne zajímalo jak jste tento problém řešili i u starších vozů.
Při prohlížení webu jsem se setkal jen s "nastříkáním podvozku barvou".
Můj podvozek Minora byl "zrenovován" natřením základovkou a poté černou barvou přes všechno. Tzn. i přes promazaná místa se zatvrdlou vazelínou, přes list. pružiny atd.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 2. 4. 2008 21:23:12
Jestli nechcete použít druh barvy, který se aplikoval v době vzniku Minora a chcete kvalitu, použil bych jako základ dvousložkovou epoxidovou barvu a jako vrchní dvousložkovou polyuretanovou barvu.
Radek
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 2. 4. 2008 14:56:01
Děkuji za informaci
|
Odstranit
|
|
Automobily
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 2. 4. 2008 8:30:06
Ahoj.Minory se vyráběly v době,kdy byly v podstatě dva druhy barev.Nitro a olejové.Olejové barvy měly jednu nevýhodu,sušení trvalo dlouho.Vzhledem k účelu použití doporučuji na rám základovku,a jako vrchní nátěr syntetiku nebo nitrokombinaci.Je možné použít také některý přípravek určený na podvozky automobilů,ovšem ne takové přípravky,které jsou na bázi gumoasfaltů nebo tlumex.Franta
|
Odstranit
|
|
Šasi
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 2. 4. 2008 5:38:04
Vážení renovátoři. rád bych se zeptal jakou barvou je vhodné opatřit odrezený a očištěný
rám podvozku. Jedná se o vůz Aero Minor II. Nejde mi o odstín ten by měl u tohoto vozu být něco jako khaki nebo šedozelená, ale spíše o typ barvy. Zda používáte dvousložkové akryláty či syntetické nebo nitrokombinační laky.
Předem děkuji za informace.
|
Odstranit
|
|