Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 21. 1. 2008 18:42:33
Osobně se domnívám že vzhledem k neustálému nárustu počtu veteránů (a to nejen díky práci renovačních firem, ale především díky posouvání hranice roku výroby kdy se vozidlo stává veteránem) budou pořadatelé některých srazů čím dál tím více nuceni zpřísnit výběr vozidel, jinak to prostě organizačně nezvládnou. Záleží jen na nich jaký klíč k výběru vozidel zvolí. Samozřejmě že nebezpečí zahlcení hrozí více těm známějším akcím než malým regionálním srazům, holt si ale budeme muset zvyknout na to že se na některé akce prostě nedostanem (ostatně tak je tomu i u některých společenských akcí). Tak jako se nebudu cpát na značkové srazy např. Trabantů, pokud nevlastním vůz této značky, tak se také nebudu tlačit na sraz předválečných vozů, pokud ho nevlastním a raději si vyberu (případně uspořádám :wink: ) sraz mě bližší.
(Jen tak mimochodem Trabantisti měli v roce 2007 minimálně 5 srazů.)
Rovněž někteří majitelé předválečných veteránů nejsou moc nadšení, když si přijedou na sraz veteránů poklábostit o technických problémech svých miláčků a tam jsou to samá 60 - 70tá léta s jejichž majiteli si moc nepokecaj (a příště už na takový sraz nepřijedou). Ona totiž třeba taková Tatra 57 je technicky úplně někde jinde než Š-1000MB a její majitel má tudíž úplně jiné technické problémy. I z tohoto důvodu se některé srazy začínají více zaměřovat na veterány určité kategorie.
I přesto vše si myslím že je stále ještě dost srazů kam se dá přijet i s tím Embéčkem ( http://veteranklubsever.webovastranka.cz/image/196/3152/Rapid.jpg ).
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 21. 1. 2008 10:35:24
Asi z toho nevyplynula ta základní má myšlenka. Tak tedy, jen mě dost mrzí, že není více srazů, kam mohou přijet všechny vozy (tedy tím myslím, "veteránské" !!! abysme si rozumněli). Právě že hledám ty srazy, kam mě pustí a kam mě nepustí, ale věřtě mi, je to složité. Ale třeba jednou přijde doba, v což pevně doufám, že budou embéčka také hojně na srazech vítané.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 21. 1. 2008 9:43:39
Když si pořídíte Š MBG (je to zajímavý vůz) musíte hledat sraz, který vyhovuje vašemu vozidlu (je jich mnoho, např. srazy sportovních vozidel, srazy škodovek apod.) a nesmíte počítat, že Vás budou přijímat na všechny srazy, které jsou zaměřeny na veterány v tom pravém slova smyslu (věřte mi, mezi starými pragovkami a embéčkem je rozdíl :wink: ). Já osobně jsem jedním z pořadatelů akce "Historici v Roudnici" (historicivroudnici.wz.cz) a my Škodu MB, MBX a MBG ještě bereme (Škodu 100 bychom ale na výstavu ještě nepustili). Nemáme přesné omezení rokem, jelikož je to VÝSTAVA, vyhrazujeme si právo, přijmout na ni vozidla, která uznáme za vhodná (i ve smyslu původnosti či kvality renovace).
P.S. Mezi Octavií a Š MB jsou propastné rozdíly. Nebudu je zde však všechny popisovat (to by se do fóra ani nevešlo), jen připomínám, že Octavie navazuje na Š 440 a ta na Š 1200 Sedan, která zase vychází z Tudora (ten ač je poválečný je konstrukčně velmi podobný starším modelům). Škoda 1000 MB má ZCELA NOVÉ PŮVODNÍ MODERNÍ řešení, a to ve všech směrech (karoserie, podvozek, motor, interiér atd.). Shodným elementem jsou pouze jednookruhové brzdy.
Zdraví Ondřej Šedivý
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 21. 1. 2008 8:38:57
Jen jsem ještě zapomněl dodat, že diskuse v tomto fóru mi dává přece jenom trošku naději v tom, že až zase takový exot nejen, jak si o mě někdo myslí. A že se možná za pár let na můj vůz také spousta lidí rádo podívá. That´s all
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 20. 1. 2008 17:45:50
Souhlasím. Srazů neustále přibývá, ale zdá se mi, že právě jen ty s hodně okleštěnými limity. Ale s tím se nedá nic dělat... :? A ta rada s pořadatelstvím...? Už delší dobu se mi něco podobného honí hlavou, ale to je opravdu ještě hudba budoucnosti :D Akorát mě jen dokáže pořádně naštvat, když tady pár kiláků od baráku někdo dělá sraz a má tam rok omezení výroby do 65 (viz Ján n. M. či Štilec). A když voláte pořadateli, jestli bych se tam třeba náhodou také nevecpal, když by například dojelo hodně málo aut, a on mi řekne, že emebéčka nechce vůbec u něho vidět. Opravdu se vší úctou k oktávkářům ši majitelům station wagonů, nevidím mezi octavií a embéčkem až zase takový rozdíl... No, možná to chce ještě pár let času, třeba :roll:
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 20. 1. 2008 7:23:53
Nic ve zlém, ale co si tak ten sraz uspořádat sám. Spousta ,,vás,, chce jezdit na srazy, ale málokdo je chce pořádat. :wink:
Jinak osobně si nemyslím že by bylo málo srazů. Pamatuji doby kdy se veteránské srazy daly spočítat na prstech jedné ruky. Dnes je v sezóně i několik srazů během jednoho víkendu.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 1. 2008 21:02:52
Právo pořadatele chápu, ale nechápu už tak tolik ty dané volby! To nic... Samozřejmě, že akce mě přijatelné sleduji. Škoda ale, že pro relativně "nás" je jich tak málo. Možná, že jich i dost, ale jet na sraz z Budějovic někam na Ostravsko mi nepřipadá moc výhodné. Ale asi to jsou opravdu jen moje nářky, tak sorry, že si tady vylévám srdíčko.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 1. 2008 16:44:56
Pořadatel má výhradní právo si určit regule pro pořádání soutěží,či srazů.
Pouze v případě, že se jedná o akce pořádané v rámci MČR,případně FIVA dle stanovených sportovních řádů je nutné dodržovat stanovené rozdělení HV do jednotlivých skupin.
Je spousta akcí pořádaných zejména značkovými kluby, kde najdete uplatnění. Stačí jen prozkoumat trošku internet -například pro Vás ideální www.mbx.cz .
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 1. 2008 15:20:15
Ještě malá poznámka k pořadatelům některých akcí. Vůbec nechápu, proč organizátoři srazů dávají limity pro startující vozy například jako roky 1965!!! Viz Klatovy či Svatý Jan nad Malší. Dám příklad: vůz Škoda 1000 MB (jehož jsem majitelem) se začal vyrábět v roce 64 a skončil se vyrábět v roce 68. Tudíž někdo na takový sraz jet může a někdo už holt ne, a přitom je to úplně stejné auto. Co je tohle za kravinu, ptám se? :evil: Tak buďto se řiďte skupinami (A,B,C či E), tam je to pak jasné a bez diskuzí anebo puste na sraz vozy nějak s rozumně. Ale tohle určitě není problém jen embéček, ale i jiných aut a jejich majitelů, kteří tohle jistě musí také řešit.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 1. 2008 13:58:21
Díky za info. Pomohl jste mi, mějte se pěkně
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 1. 2008 13:06:36
Základní kategorie vozidel podle Kodexu soutěží FIVA jsou odvozeny od roku výroby:
A - ANCETRE (Dědeček), do 31. 12. 1904
B - VETERAN (Vysloužilec), mezi 1. 1. 1905 až 31. 12. 1918
C - VINTAGE (Výběr), mezi 1. 1. 1919 až 31. 12. 1930
D - POST VINTAGE, mezi 1. 1. 1931 až 31. 12. 1945
E - POST WAR, mezi 1. 1. 1946 až 31. 12. 1960
F - HISTORIC, mezi 1. 1. 1961 až 31. 12. 1970
G - PAST (Minulost), mezi 1. 1. 1971 až do doby 22ti let před 1. 1. roku pořádání soutěže
Podle mě je to ale nesmyslně rozdělené. Druhou světovou válkou nic neskončilo, plno továren skládalo ještě dlouho stroje z předválečných skladových zásob. Tak např. u nás takto byly automobily Tatra 57B, Aero 30... Jawa vyráběla předválečnou speciálku...
|
Odstranit
|
|
Podskupiny historických aut
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 1. 2008 10:31:48
Dobrý den. Mohl byste mi někdo zodpovědět, jak to je vůbec s těmi skupinami aut? Pořád se v tom ztrácím :cry: ! Myslím, že skupina F je do roku výroby 1970 včetně, ale dál... Jde to od A až po nejmladší youngtimery?
Díky za osvětlení :D
|
Odstranit
|
|