Příspěvky
|
biolihobenzin
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 3. 2008 16:03:08
Ono to není nic nového, samozřejmě. Za první republiky se u nás také uzákonilo dokonce 20% lihu v benzinu. Ovšem bylo zcela jiné oktanové číslo a přidávalo se k jeho zvýšení právě olovo, které dnes chybí atd. Dnešní procento lihu je zatím zanedbatelné a při jízdě (zatím) opravdu nepoznatelné. Ovšem má se podíl postupně zvyšovat, protože je prý lepší než vozit nadvýrobu obilí do afriky, raději ho zkapalnit a prohnat přes motóry. To ale není naší starostí. Líh se do benzinu někdy dává schválně, aby na sebe navázal vniklou vodu do palivové soustavy (což benzin neumí), kterou pak prožene přes motor. Myslím, že se dosud prodává Velfobin sloužící k těmto účelům. Jednoduše se tedy voda "rozpustí" v lihu a ten se smíchá s benzinem, vše pak proletí karburací. A to je ten kámen úrazu. :evil: Voda sice paradoxně někdy (pouze díky ochlazení směsi) může zvýšit výkon, ale u dvoutaktů, kde prochází přes ložiska může způsobit jejich korozi, zadření motoru atd. Takže opatrně a opravdu raději na zimu vypustit. Ona se totiž z toho lihu zase umí vysrážet no a samozřejmě nejlepší je na stěnách válců či jiných vhodných místech v karteru. Veterán víc času stojí, než jezdí což znamená že líh obsažený v benzinu přiímá i vlkost ze vzduchu, proti které byl dříve benzin odolný. Tam zatím vidím největší úskalí "biolihobenzinové" směsi pro veterány.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 8. 2. 2008 9:26:42
Slyšel jsem že i před válkou měli s tím lihem v benzínu problémy, nehledě na to že tenkrát byl jiný benzín ( a možná i líh). Předpokládám že tenkrát si asi nikdo nekupoval auto na to aby mu stálo většinu roku v garáži a tudíž ten benzín neměl čas se odpařit.
Jen tak mmch. když jsem se před lety pokoušel snížit náklady na provoz přilil jsem do benzínu trochu lihu (tehdy byl levnější než benzín) a skoro po každém kilometru jízdy čistil trysky zalepené nějakým ,,šlemem,,. Výrazných úspor se mi podařilo dosáhnou až při míchání benzínu s naftou :twisted: . O tom vypouštění nádrže přes zimu píši o něco výše v souvislosti s korkovými kohouty nádrží.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 8. 2. 2008 7:47:07
Proč by měl líh v benzínu škodit zrovna veteránům? Před válkou se na to jezdilo také (povinně a s daleko vyšším obsahem lihu) ne? Na zimu vypustit a nemůže být problém.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 1. 2008 0:09:33
A kvalita Specialu 95 se take znacne zhorsila,takze predpokladam ze tam je pridavek bioslozky take. Stroj jsem po cca ctvrt roce nastartoval bez broblemu s nynejsim benzinem,ale dle nynejsich prispevku se domnivam ze dlouhodobe stani s benzinem v bande bude "pruser''
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 1. 2008 0:03:19
Nejsem si touto informaci 100% jist,ale videl jsem porad v televizi a tam bylo receno ze lihová bioslozka bude davana přednostne do nejprodavanejsiho benzinu na ceskem trhu,Natural 95. Je to
cca pul roku.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 18. 1. 2008 13:35:55
Při delším stání vytěkají z benzinu lehčí frakce, to je zřejmé, takže se přinejhorším zhorší /znemožní/ startovatelnost. To zeslizovatění benzinu je závažný... :? . Ono vypouštět benzin u motocyklu je něco jiného než u auta s negravitační palivovou soustavou..bojím se právě toho chytání vhkosti... nevíte proto, jestli se ta biosložka cpe jen do N95, nebo do všech benzinů? - nemohu se toho dopátrat
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 1. 2008 18:51:33
Rovněž mám problémy s úsadami ze současných benzínů. Dost ale záleží na tom u které benzínky tankuji. Což o něčem svědčí :evil: .
Pokud má nádrž benzínový kohout s korkovým tělem nedoporučuji ho nechat na suchu. Korek se sechne a potom netěsní a musí se vyrobit nový.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 1. 2008 18:43:21
Nevidel bych to az tak blede. Nedelejme z toho tragedii. Jednoduse proste kdyz vim ze nebudu jezdit tak benzin vypustim. Kdyz chci jezdit,benzin naleju. Je to jednoduchy proces a nezabere mnoho času. Lepsi nez pak pul dne vse cistit. Jestli je to tak zavažny "pruser" jak rika kolega Rucka,tak by se muselo jednat o velmi kratkou dobu do zcuckovateni benzinu,ale asi to nebude tak vazne. Jak jsem cetl tyto prispevky tak jsem to musel jit otestovat. Mám v peraku benzin cca od zacatku rijna a ani jsem ho na zimu nevypoustel a muzu vam rici ze moto chytlo napoprve a neregistroval sem na benzinu nejakou razantni zmenu za tu dobu. Tak prosim vas pratele neblaznete. S pozdravem Stanley
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 1. 2008 17:21:56
[quote:97769eb498="Rucka"]Tak já si myslím, že to bude celkem průser. Už nějakou dobu se do benzínu různé neropné doplňky přidávají a je to peklo. Jak stroj odstavíte, tak se z benzínu stane takový jakýsi sliz a zacpe všechno, kam se dostane. Já naposled nechal přes zimu benzín ve svém NSU a pak jsem půl dne čistil nádrž a karburátor. Pokud tam toho začnou dávat víc, myslím, že to bude o to horší.
Jinak o lihu je známo, že přijímá vzdušnou vlhkost a tím se znehodnocuje, tak je možné, že i toto bude mít na nové evropské palivo vliv.[/quote:97769eb498] A kdyby si kazdých 14 dní protacel motor treba 10 min tak se to neucpe?
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 1. 2008 12:31:20
Jen bych chtel podotknout ze se mi toto stalo i s obycejnym specialem pred lety kdy byl jeste bez primesi,nechal jsem ho v moto asi pul roku a take sem musel vse cistit. Tudiz bych primesim nedaval takovy vyznam. Nejlepsi je absolutne vyprazdnit palivo pri delsim stani,treba pres zimu.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 1. 2008 7:29:44
Tak já si myslím, že to bude celkem průser. Už nějakou dobu se do benzínu různé neropné doplňky přidávají a je to peklo. Jak stroj odstavíte, tak se z benzínu stane takový jakýsi sliz a zacpe všechno, kam se dostane. Já naposled nechal přes zimu benzín ve svém NSU a pak jsem půl dne čistil nádrž a karburátor. Pokud tam toho začnou dávat víc, myslím, že to bude o to horší.
Jinak o lihu je známo, že přijímá vzdušnou vlhkost a tím se znehodnocuje, tak je možné, že i toto bude mít na nové evropské palivo vliv.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 15. 1. 2008 13:40:28
Biosložky v benzínu nemají žádný vliv, řidič v autě nepozná rozdíl jestli tam je nebo ne. Když to nevadí dnešním moderním dost citlivým autům tak starým s karburátory už vůbec ne.
|
Odstranit
|
|
Biosložka v benzinu
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 1. 2008 22:51:15
Mám dotaz ohledně povinného přidávání biosložky do benzinu: týká se pouze nejpoužívanějšího N95, nebo i ostatních ("S"91, N98) ?
Může "lihobenzínová" směs mít neblahý vliv pro stroj, který třeba půl roku stojí s PHM v nádrži? (například jestli nemá sklon k degradaci, nechytá vlhkost...)
A nemá vliv na vlastní provoz veterána? Za Krize se sice jezdilo /pokud vůbec/ tuším až na 40% lihu, ale na to se přetryskovávaly karbce a i jinak ladily motory.
Díky
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 10. 2010 8:14:49
Metoda vypuštění paliva je použitelná jen pro motocykly, nebo velmi stará auta s jednoduchým palivovým systémem se spádovou nádrží. U složitějších palivových systémů nelze palivo vypustit bez zbytků, kromě toho by následkem byly jiné škody na palivovém systému - ztvrdnutí membrány palivového čerpadla atd.
Sám jsem po jedné zimě zjistil, že nádrž, palivové potrubí, čerpadlo a karburátor byly zaneseny hnědým kalem, který nad hladinou paliva přecházel v hnědé krystalky. Přitom vůz byl předchozího roku po celkové renovaci, kdy byly všechny díly palivového systému vyměněny za nové nebo důkladně vyčištěny. O problému jsem se zmínil i jiným majitelům veteránů a zjistil jsem, že někteří mají podobnou zkušenost. Jednotlivé zkušenosti se shodovaly v tom, že k tomuto jevu dochází u plechových nádrží a při použití benzínu Special (bezolovnatého s draslíkovými přísadami, nahrazujícími tetraetyl olova).
Konzultací s odborníky firmy Čepro, kteří podstatu problému znali, jsem se dověděl následující: K popisovanému jevu dochází následkem reakce přísad, nahrazujících u benzínu Special tetraetyl olova, s vodou, zkondenzovanou ze vzdušné vlhkosti na stěnách uvnitř nádrže vlivem střídání teplot při zimním odstavení auta. Plechová nádrž se tedy procesu účastní jen jako tepelná membrána, umožňující kondenzaci vody. K chemické reakci s kovem nádrže nedochází. U plastových nádrží, které jsou tepelně daleko méně vodivé, tento jev nenastává.
Osvědčil se mi následující postup: Před zimním uložením se snažím vyjezdit nádrž téměř do dna. Následně naplním plnou nádrž benzínem Natural, který výše uvedené přísady neobsahuje. Naplněním plné nádrže se snažím omezit kondenzační prostor v nádrži a tím i množství zkondenzované vody. Do benzínu přidávám tzv. stabilizátor benzínu (Briggs & Straton), přísadu, která se používá na zimní uložení u zahradní techniky (stejný problém), a bývá k dostání u prodejců a servisů zahradní techniky.
Na jaře, před prvním vyjetím, do benzínu doplním přísadu nahrazující olovo, běžně prodávanou na benzínových pumpách.
|
Odstranit
|
|
zazimování
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 1. 10. 2010 8:41:03
já bych volil uskladnění benzínu - 1/3 v nádrži s nějakým přidavkem typu safe tank od Miller oils - brání to separaci vody /i když ta dle mého názoru neproběhne ani po 3 měsíční odstávce, to musí stát rok/ a odpařování benzínu, nádrž se má utěsnit, aby se zvýšil efekt a prý to poskytne ochranu celé nádrži - tedy nad i pod hladinou - ale vyzkouším to až pro tento rok, obecně myslím, že neuškodí max. každé 2 měsíce motor protočit na 5 min., na vyprázdnění nádrže nemám jasný názor - přijde mi, že se zcela nepodaří a nejhorší co je, je nechat na dně malou kalužku, kde se voda oddělí snáze, líh bych do benzínu vůbec nepřidával, neboť výrazně zvyšuje korozivnost PHM - ať už oceli, tak hliníku /řeší se problémy s E85 ohledně uskladnění v tancích a právě zvýšenou ochranou proti korozi/ - myslím, že 1. rep. se moc inspirovat nemůžeme - jestli se jezdilo či nejezdilo na líh - rozhodně byl přidáván z jiných důvodů než ohled na stroj a my jsme dnes v trochu jiné situaci - tehdy byly stroje nové a koneckonců spotřební zboží - ta životnost je zas až tak nepálila - dnes jde o s trochou nadsázky zachování historického dědictví a materiály se blíží spí zenitu životnosti - jinak - proč rezne nádž i nad hladinou přesně nevím- prý to je zčásti jednoduše kondenzace vody na plechu při změně vnější teploty
|
Odstranit
|
|