GO motoru Tatra 57 A/B/K

Zpět
  •  « 1 » »| 
    Příspěvky

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 24. 7. 2015 9:40:32

    Jo, jsou občas věci mezi veteránským nebem a zemí :shock:

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 23. 7. 2015 7:32:21

    Zoufalá situace si žádá zoufalé činy.
    Měl jsem ho sice v jedněch válcích jako sací, ale nebyl to originál Tatrovácký sací ventil, ale upravený ventil z něčeho jiného. Typoval bych to na Moskviče, nebo nějaký jiný ,,větší,, stroj.

    V roce 1992 jsem koupil motor T-57A po údajné GO. Najezdil jsem s ním do roku 2003 bez problémů celkem asi 30tis. km po celé republice. Když jsem ho pak po letech rozebral tak jsem se zhrozil. Každý ventil jiný. V sedlech 45 st. ventily s úhly 30 st., (originál) sací ventily zmenšené na prům. 29mm a použité jako výfukové, některá vodítka tak těsná že jsem nemohl ventil vytlouci ven, v jiných zase ventily ,,kloktaly, klikovka měla každý čep broušený na jiný průměr. Zkrátka šrot který bych použil leda tak do zahradního traktůrku a ono to dlouhá léta fungovalo k plné spokojenosti. A že jsem tehdy Tatru nijak nešetřil. Od nás do Kopřivnice je to cca. 500 km a já to zvládl bez problémů i s přestávkama za 10 hodin. Po dálnici jsem to občas pral i stovkou a ještě jsem si při tom liboval jaký to mám dobrý motor. :twisted:



    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 23. 7. 2015 6:44:23

    Sací ventil místo výfukového se bojím že nevydrží. Máte s tím zkušenosti?

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 23. 7. 2015 5:08:06

    Ještě k těm lisovaným sedlům. Kolegovi ta sedla lisovali (před 15ti lety) v Poříčí (no oni to asi jen zprostředkovali) a po ujetí doslova pár metrů mu ta sedla vypadla. Proto zvažuju raději ta šroubovaná, ale zatím jsem na ně neslyšel žádné ohlasy.

    Jen pro zajímavost : pravděpodobný důvod vytlučení mého ventilového sedla.
    Už jsem viděl hodně vydřených vaček, ale vždy jsem si říkal že majitel asi špatně mazal. Já měním olej každý rok (cca.1 - 2 tis. km) a hladinu kontroluji preventivně před každou jízdou, i když to není potřeba (nijak významě mi neubývá) a přesto jsem po cca. 10 tis. km dopadl takto. Je zajímavé že je to jen na 3 palcích. Ty ostatní jsou v pořádku.



    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 23. 7. 2015 4:20:46

    Díky za odpovědi.
    Vačku i kliku už mám z T-57B, ale přesto mám z těch delších pístů strach.
    Mě kdysi dělal výbrus i ventily p. Mudra z Kralovic. Bohužel už předal živnost synovi a ten veterány nechce dělat.
    Zatím jsem to vyřešil tak že jsem dal větší ventil. Měl jsem zatlučený jen jeden výfukový ventil o průměru 29mm a tak jsem tam dal ventil o prům. 33.5 mm a vyfrézoval nové sedlo na vrchním okraji zahloubení. Snad to chvíli vydrží. Už mám připravené k výbrusu jiné válce s dobrými sedly. Jen je zabalit a poslat. V Hradci i Domažlicích jsou ochotni přebrousit na stanovený průměr. Mohu tedy nechat přebrousit jen jeden dvouválec a nahradit jen ten s vytlučeným sedlem a použít tak písty, které toho ještě moc nenaběhali.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 22. 7. 2015 21:26:31

    Dobrý den,
    zkuste zavolat paní Dvořákové 602688172, kdysi mi udělala výbrus, sedla a právě i delší písty na T 57. Toto mělo bohužel smutný konec, po 25 km praskla kliková hřídel. To jsem měl průměr válce pouze 74 mm. Musel jsem do motoru dát klikovou hřídel a ojnice z T 57 b, kdy hřídel byla prvně broušená. Osobně Vám mohu sdělit svůj pocit, že prodloužení - zvětšení pístů, nebo snížení o 2 mm válců tak, jek bylo doporučováno, aby se nepodpalovaly ventily, tak jsem nepozoroval žádnou změnu, zdá se mi, že trochu lépe "tahá" do kopců. Daleko lepší je výsledek použitím vačky z T 57b, ale ta se nastavuje na 8°před HU. Mám několik Tater a toto já osobně považuji za nejlepší řešení.
    Bartoň

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 7. 2015 18:48:45

    Můj pokus
    Prasklý můstek

    Nalisované vložky

    Jištění červíky


    Jirka

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 7. 2015 11:19:03

    Na p. Müllera bohužel přímý kontakt nemám (známý známého), ale už na tom pracuju. Nečekejte ale žádnou oficiální firmu. Je to jen ,,akční,, důchodce, který zná pár lidí co ještě něco uměj.

    Ty stránky o vent. sedlech znám, ale bohužel jsem nenašel nikoho kdo by byl ochotný vyfrézovat stará sedla. Údajně se tak hluboko do válce nedostanou. Je zajímavé že před lety to takový problém nebyl. :?

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 15. 7. 2015 20:13:18

    Máte nějaký kontakt na p. Müllera?
    Toto jsem našel k lisovaným sedlům.

    Silně opotřebené vložky sedla ventilu je možno odfrézovat a nahradit novými. Federal-Mogul nabízí širokou paletu těchto vložek, vyrobených s vysoce jakostních materiálů.

    Výměna ventilového sedla
    Uložení s přesahem
    Vyvrtat válcové zahloubení s určitým přesahem: sedlo 25 až 50 mm = 0,05 až 0,10 mm sedlo 50 až 75 mm = 0,08 až 0,13 mm
    Upozornění: Tyto hodnoty platí pouze pro litinovou hlavu válců. U hliníkové hlavy by hodnota přesahu měla být 0,025 mm (max. 0,125 mm pro všechny materiály)


    Vnější průměr vložek ventilového sedla vyrobených firmou AE má velmi přesné tolerance a v kombinaci se stejně přesně vyvrtaným válcovým zahloubením v hlavě válců zajišťuje vysoce účinné odvádění tepla do chladicího pláště hlavy válců. Vnitřní průměr a profil l je proveden tak, že se před montáží již nemusí nijak upravovat. Úhel sedla ventilu však musí být po montáži ventilu upraven tak, aby byla zajištěno jeho osové vyrovnání s vedením ventilu a nastaven správný úhlový rozdíl mezi ním a dosedací plochou ventilu. S ohledem na zvláštní potřeby servisních dílen nabízí AE výběr polotovarů s větším rozměrem, které lze použít pro opravu poškozené vložky sedla ventilu ve válcovém zahloubení hlavy motoru.

    Tip
    Novou nebo náhradní vložku ventilu je třeba před montáží ochladit v tekutém dusíku. Tím se vložka ´smrští´, takže pro její usazení není třeba vynaložit tak velkou sílu. Tímto opatřením se také sníží riziko poškození hrany osazení (zahloubení), do kterého má být vložka zasazena a následného zvednutí otřepu v rohu výstupku, znemožňujícího přesné usazení vložky do hlavy válce, a tím i dostatečné odvádění tepla.
    Jirka

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 15. 7. 2015 9:11:06

    Já už mám ve většině náhradních válců škodovácké ventily (asi Š-Octavia nebo Š-1203) které vyžadují větší ventilovou vůli.

    Z Hradce (Lopauer) mi odpověděli že válce brousí, ale sedla nedělají.

    Nová ,,šroubovaná,, sedla dělá p. Müller, ale bohužel moje ,,aktuální,, válce už mají sedla vložkovaná a tak není do čeho vyříznout závit pro šroubované vložky. Musím tedy nechat vybrousit jedny z náhradních válců. Máte někdo s těmito ,,šroubovanými,, sedly zkušenosti?

    Máte někdo zkušenosti s delšími písty pro zvýšenou kompresi? Mám možnost koupit už vybroušené válce (75,5mm) s delšími písty, ale mám strach co tomu řekne klikovka. Vím že se tato úprava dělal už v 70tých letech, ale nikde jsem se nedozvěděl jak dlouho takový motor vydržel. Samozřejmě že preferuji raději ,, delší výdrž,, než ,,větší výkon,,

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 15. 7. 2015 5:57:09

    Důvod proč to nechtějí brousit je ten že honovací hlava ve slepém válci neprojede svojí větší délkou a blízko dna zůstává o něco menší průměr kvůli opotřebení kamenů v přední části hlavy. Já mám válce vybroušené, sedla dobrá ale nemůžu sehnat ventily. Nemáte někdo zdroj? Nejlépe 30° alespoň výfukové. Někdo tam dává 45°.
    Jirka


    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 7. 2015 18:51:03

    Dobrý den, válce vybrousí i v Hradci Králové firma Lopaur, udělají písty a dělávali i sedla. Jinak Tatry umí dobře právě Domažlice. Dá se to zaslat poštou.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 7. 2015 18:21:27

    Zkuste Příbor u Nového Jičína pan Hrabec 603244974, jinak S váma souhlasím stěma cnc stroji 8)
    GO motoru Tatra 57 A/B/K
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 7. 2015 13:00:20

    Kde všude jsou ochotní vybrousit neprůchozí válce T-57?
    Zkoušel jsem několik brusíren válců, ale nikdo s tím nechce nic mít. Staří fachmani odcházejí a mladí se tím nechtějí zabývat, protože je to moc práce. Jediná brusírna která je ochotná je vybrousit, je až v Domažlicích, což mám dost z ruky, ale hlavně se mi nechce věřit že by opravdu byli jediní.
    Další problém jsou vytlučená ventilová sedla. V 70tých letech se běžně opravovali vložkováním, ale dnes to nikdo neumí (nebo nechce umět).
    To jsme na tom opravdu tak špatně? Dřív dokázali se ,,šlapacím soustruhem,, cokoliv a dnes v době NC strojů to nejde? :?:
 
Celkem inzerátů:
29003
Za posl.24 hodin:
66
 
Počet online uživatelů:
?
Podzimní Retro Garáž (aukce + burza veteránů) 23.11.2024 - 23.11.2024 Veterán jako investice? 23.11.2024 - 23.11.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 01.12.2024 - 01.12.2024 Burza Nupaky 07.12.2024 - 07.12.2024 Přednáška Mýty ve světě veteránů 13.12.2024 - 13.12.2024 Chotusice - burza historických vozidel, dílů a starožitností 14.12.2024 - 14.12.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 15.12.2024 - 15.12.2024 Vánoční svařáček v cabrio gallery 21.12.2024 - 21.12.2024 Vánoční projížďka 2024 pro otužilé youngtimeristy 24.12.2024 - 24.12.2024 Auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 29.03.2025 - 29.03.2025 Prvomájová vyjížďka historických kol Nový Bor 01.05.2025 - 01.05.2025 Sváteční auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 08.05.2025 - 08.05.2025 Křivonoska 2025 10.05.2025 - 10.05.2025 Sraz veteránů v kovozoo 2025 01.06.2025 - 01.06.2025 Veteránský okruh 2025 07.06.2025 - 07.06.2025 Jízda Jiřího Kristiána Lobkowicze 2025 28.06.2025 - 28.06.2025 IV. Veterán Tour 2025 06.09.2025 - 06.09.2025

iVeteran.cz