Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 11. 2014 16:15:04
Zdravím , je to klukova dvoutaktní Cagiva , s japonským zapalováním Kokusan. Montážně je to podobné jako kontaktní zapalování u ČZ 125 C . Znám podle manuálu, že předstih má být 20stupňů nebo 1,5mm před Hů. Jenomže je to bezkontakt a nejsou žádné montážní znaky ani na statoru zapalování ani na karterech motoru, podle nichž by se to dalo dát do továrního nastavení. Proto jsem to řešil stroboskopem , ale jak jsem již uvedl změnou otáček se nastavení mění. Nevím jak k základnímu nastavení dojdou ve fabrice . Mají to asi odzkoušeno u jednoho motoru na brzdě, a pak pomoci nějakého přípravku to nastavují na ostatních motorech. Jinak už nevím.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 15. 11. 2014 11:07:10
Dobrý den, pokud je to nějáký novější stroj tak může mít variabilní předstih, který vyplývá z otáček motoru. V tom případě by se měl s vyššími otáčkami zvedat úhel předstihu (čím vyšší otáčky tím dříve před HÚ zapálí). Podle vašeho popisu se zapalování chová obráceně. Co se týče úhlu tak těžko říci. Osobně to řeším takto. Nemám-li informace o seřízení motoru tak u předválečných SV, OHV nastavím 35-40° pro "jízdní" otáčky. Tyto stroje mají zpravidla ručně nastavitelný předstih a je možno během jízdy doladit. Pokud se Vám nedaří sehnat podklady pro seřízení tak nezbývá než laborovat - nastavovat projíždět a najít optimum. Pokud to není tajné tak uveďte o jaký motocykl se jedná, třeba se najde někdo kdo má s tímto strojem zkušenosti.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 11. 2014 15:36:16
[quote:bbab0eba9b="zdenek"]Zdravím, mělo by to jít stroboskopem. Nastavit píst do HÚ, tutuo označit ryskou na rotoru a odměřený úhel předstihu od této rysky označit na stator. Při protočení motoru bude stroboskopem zobrazena rotorová ryska a je možno zkontrolovat zda souhlasí s ryskou na statoru, případně seřídit tak aby se rysky potkaly.[/quote:bbab0eba9b] Zdeňku , přes víkend jsem s tím laboroval. Vyznačil jsem si rysky na rotor a dle udaného základního předstihu druhou rysku na stator. po nastartování a sledování stroboskopem jsem postupně nastavil stator tak , že se mi rysky při volnoběžných otáčkách / cca 700 / kryly. Při přidávání plynu do vyšších otáček se však předstih postupně snižuje. Nevím proto , při jakých otáčkách by nastavení předepsaného předstihu bylo optimální.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 5. 11. 2014 16:38:26
Volal jsem do Přelouče , a tak jak tady říká Zdeněk jedině stroboskopem. Na rotoru označit v Hú rysku , pak podle úhlu předepsaného předstihu , v mém případě na karter motoru další rysku. Pak při volnoběžných otáčkách by mělo dojít k překrývání rysek. Pokud ne, sundat rotor /setrvačník / a statorem pohnout ve směru buď ubrání nebo přidání předstihu. Znovu setrvačník nasadit a opět stroboskopem kontrolovat , tak dlouho až se rysky za chodu motoru opticky překrývají. O víkendu to budu dělat.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 11. 2014 17:25:58
Zdravím, mělo by to jít stroboskopem. Nastavit píst do HÚ, tutuo označit ryskou na rotoru a odměřený úhel předstihu od této rysky označit na stator. Při protočení motoru bude stroboskopem zobrazena rotorová ryska a je možno zkontrolovat zda souhlasí s ryskou na statoru, případně seřídit tak aby se rysky potkaly.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 2. 11. 2014 21:06:04
No,a to je takový seřizovací oříšek na který by možná našli odpověď pánové z firmy Ignitech Přelouč. :idea:
Neopomeňte nás inormovat,zda Vás poučili :!:
|
Odstranit
|
|
Nastavení předstihu u bezkontaktního zapalování
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 1. 11. 2014 14:00:51
Kamarádi poraďte jak nastavit předstih u bezkontaktního zapalování , když na statoru, rotoru ani na karterech nejsou žádné značky. Vím pouze jaký má být úhel sepnutí před Hú , a kolik mm před horní úvratí má být zážeh.
|
Odstranit
|
|