Opravdu chtete smazat tento příspěvek?
Peugeot P110 - mazání
Zpět
-
Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 8. 2014 16:53:39
Zdravím, tak to jsem rád, že Vám to už funguje, ale já Vám moc nepomohl, přišel jste na to sám. Trochu mě zaráží, že jste ten střed měl o půl otáčky pootočený. Doteď jsem si myslel, že to ocelové tělo pumpy nalisované v tom hliníkovém víku je z jednoho kusu. Šlo to lehce vrátit do původní polohy?
Můžu se ještě zeptat odkud jste, že bych se případně někdy přijel podívat na Váš motocykl?
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 18. 8. 2014 4:17:47
Dobrý den, Radku děkuji za pomoc. Je to přesně tak jak na Vašem nákresu. Excentricita je pouze 1,7 mm tak není na první pohled zřejmá. Vnitřní část s "výstupním zářezem" musí být otočená naproti vstupním otvorům tj. o 180°, takže v mém případě to bylo špatně (viz výše uvedené foto). S takto složenou pumpou jsem stroj pořídil. Vzhledem k velmi opotřebovaným duralovým segmentům, které již netěsnily jsem vyrobil nové a pumpa pumpuje. Ještě jednou děkuji.
S pozdravem Zdenek
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 8. 2014 6:42:08
Dobrý den,
děkuji za informaci. Osy čerpadla a kliky jsou skutečně posunuté. Jedná se o posun 1,7 mm takže na první pohled ne zcela zřejmé. Funkce podle obrázku jasná, ale ještě je zde jedna věc a tou je současné odkrývýní vstupních a výstupních otvorů, což není moc logické. Podle obr. jsem předpokládal, že po roztažení segmentů (podtlaku) se tyto přesunou na sací otvor a po nasátí oleje se posunou na výstupní otvor a tím, že se mezera zmenšuje do tohoto otvoru vytlačí olej. Na přiložených obrázcích je zřejmé umístění vstupu a výstupu. Je to skutečně v pořádku, nebo byla provedena nějáká "úprava"? Kruhové otvory jsou vstupní a podlouhlý otvor (na boku) je výstupní. Ne moc zřetelné černé rysky označují osu excentricity.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 8. 2014 16:44:29
Zdravím, ona to je olejová pumpa. Nevím, jestli jste si všiml, ale ona je uložena excentricky vůči klice. Ty dva půlměsíčky se při rotaci k sobě navzájem přibližují a oddalují, čili vytvářejí podtlak a sají olej tím kanálkem z vany a tlačí olej přes vrtanou kliku na vačku.
[url=http://img1.rajce.idnes.cz/d0103/5/5839/5839250_6f930fa19d9436037e799c2a34257189/images/A14-3.jpg?ver=0]obrázek[/url]
|
Odstranit
|
|
Peugeot P110 - mazání
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 8. 2014 4:01:20
Zdravím, nemá někdo zkušenost s olejovou pumpou u motocyklu Peugeot P110 r.v.1930?
V manuélu to nyzývají olejovou pumpou, ale spíš se jedná o rotační šoupátko umístěné na ose klikové hřídele. Od tohoto šoupátka vede kanálek zakončený sítkem v olejové vaně. Výstup ze šoupátka pak vede do osy kliky a "přepad" maže rozvodový mechanizmus. Popravdě, moc nechápu jak systém funguje. Možná je využit přetlak v karteru při chodu pístu do dolní úvrati (to je šoupátko otevřené), ale tento tlak je ve všech částech motoru stejný... Odvětrání karteru je v horní části otvorem cca 4 mm. Možná je tento systém i u jiných strojů z té doby. Neznáte někdo princip funkce? Na mém stroji to nepumpuje. Děkuji Zdenek
|
Odstranit
|
|
|