Opravdu chtete smazat tento příspěvek?
Díly bez barvy a niklu - ošetrení proti korozi
Zpět
-
Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 22. 8. 2015 17:05:27
Uživatele "bromep" můžete kontaktovat na jeho stránkách:
http://www.motorestaurovani.cz/
|
Odstranit
|
|
renovace veteránů
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 22. 8. 2015 15:31:23
Můžeš mi uživateli " bromep " zdělit svůj email nebo mi napsat na můj? Potřeboval bych se zeptat na nějaké detailní věci ohledně tvého příspěvku o renovaci, respektive zachování původního stavu. Dík za ochotu. Martin
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 13. 10. 2014 15:47:11
Dobrý den, děkuji za vyčerpávající informace k mému dotazu. Přesně to jsem potřeboval vědět. Mám dva stroje r.v. 1930 a 1931. Jsou (nebo alespoň) byly černé, takže Váš postup je ideální. Vlastním i motocykly po komplet renovaci, což je hezké, ale patina je patina. Jediné čemu se nevyhnu jsou nové pneumatiky, kožené díly a rukojeti. Možný problém můžou být el. vodiče, které jsou pod bavlnou tvrdé a praskají. Bowdeny vesměs použitelné, ale pro jistotu vyměním lanka. Vyzkouším Vámi popsaný postup a dám zde info jak to dopadlo. Ještě jednou děkuji. S pozdravem Zdenek
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 30. 9. 2014 11:28:35
Zdravím. V prvé řadě poklona, že necháváte stroj v původním stavu, že odmítáte repliky, protože vše co je viditelné na renovovaném stroji je replika - originál je schován pod replikou barvy a replikou chromu :D
Ke konzervaci- zbavení rzi píšete, že zvládnete. Doporučuji to udělat pouze na původně pokovených dílech. Já používám nasycený roztok Chelatonu 3 v horké vodě. Lze i k. fosforečná Lakované díly odrezujte podle toho, jakou barvu má lak. Pokud má černou, rez očištěte pouze od špatně lpících částí, při hlubší korozi přebrušte a překartáčujte. Pak pasivujte pomocí Taninu (lihový roztok, nebo starý T-odrezovač. Tato rez nejprve zfialoví a postupně zčerná, to jak se dvojmocný oxid železa mění v komplexy s trojmocným železem za přístupu O2 (1-3 dny podle vzd.vlhkosti).
Pak máte černou vrstvu tanátu železa, která je odolnější povětrnosti více, jak opískovaný a základovkou natřený povrch. Pokud má lak barvu jinou, máte smůlu a použijte pasivaci odrezovačem s k. fosforečnou - fosfátování, které má za následek šedou vrstvu.
Pokud máte tedy díly odrezené, nebo takto pasivované, doporučuji je po důkladném vysušení penetrovat přípravkem Seal od Pragochemy. Nátěrem nebo ponorem s vysušením horkovzduškou.
Seal je zajímavý přípravek, nabízí celou řadu pro různé kovy. Já používám jen jeden - Fe.
na závěr jak lakované, tak pokovené díly natírám Paraloidem B72 v Xylenu, a pak ještě klidně můžete průběžně voskovat, nebo otírat Konkorem. V praxi tento postup má tyto výsledky
Toto je příklad restaurování bez použití pigmentových barev :wink: V případě nejasností se ptejte
|
Odstranit
|
|
Díly bez barvy a niklu - ošetření proti korozi
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 23. 7. 2014 9:17:36
Zdravím, chtěl bych se zeptat jak konzervujete u starých pojízdných strojů části, na kterých zanikla barva a nikl. V mém případě se jedná o motocykl r.v.1930. Vše co bylo v niklu je rezaté a na cca 20% plochy chybí barva. Rez odstraním, ale jak tato místa ošetřit aby nekorodovaly a „nešpinily“. Stroj zůstává v původním stavu a dávat nový chrom by bylo jako pěst na oko. Dík Zdenek.
|
Odstranit
|
|
|