Opravdu chtete smazat tento příspěvek?
Tatra 57b zadní náprava
Zpět
-
Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 17. 8. 2014 17:58:07
O.K. Děkuji
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 8. 2014 20:18:38
Dobrý den, pokud máte obě ložiska kuželíková, pak nemusíte mít kruhovou matici na náboji kola. Pokud máte v rozvodovce kuličkové ložisko a na náboji kuželíkové, pak je nutné zajištění ložiska kruhovou maticí na náboji.
Vůle se seřizuje pouze kontramatkami na poloose. Pod ložisko u náboje můžete dát vymezovací podložku pouze pro účel dotažení kruhové matice nadoraz a trefení otvoru pro zajišťovací pružinu. Bartoň
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 8. 7. 2014 20:14:27
Dobrý den, co se týče nábojů kol, je to trochu složitější. Můžete se setkat s nábojem, který je na průměru s kolovými šrouby větší a má menší část s labyrintem. Toto je náboj pro hliníkové štíty kol a 18" disky. Obě ložiska jsou kuličková a na náboji je zajištěno matkou. Poloosa je bez závitu.
Dále se můžete setkat s nábojem menšího průměru, kdy je poloosa se závitem na kontra matku a na náboji je zajištěné kuličkové ložisko a u talířového kola je ložisko kuželíkové. Štíty kol jsou plechové a disky jsou 16".
Poslední variantou je, když jsou obě ložiska kuželíková, poloosa je zajištěna kontra matkou a náboj je menší pro 16" kola a labyrintová část je delší. Zde není ložisko jištěno maticí a štíty jsou plechové. Bartoň
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 1. 8. 2014 17:35:45
Abych to ještě trochu zkomplikoval, tak vůli toho kuželíkového ložiska lze seřizovat buď maticemi na konci nápravy nebo i velkou matkou náboje (s otvory na čele). Přikláním se k matkám na hřídeli a velkou matku našroubovanou až nadoraz pojištěnou kruhovou pojistkou se zobákem do díry vyvrtané do závitu matice. Pak je tam ještě na náboji labyrintový závit. Ten bývá těsněný plstěným kroužkem. Na zadní nápravě jsem ho nenašel, na předních kolech ano.
Jirka
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 25. 4. 2014 9:53:03
Děkuji. Tušil jsem že to souvisí s kuželíkovými ložisky. Mám je i na náhradní nápravě. Ta je hodně stará, na levém kotouči jsou ještě levé šrouby kol. Jirka
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 24. 4. 2014 11:41:25
U staršího provedení T-57 (cca.1931-5) bylo uložení poloos na kuličková ložiska, přičemž uchycení náboje kola bylo provedeno maticí za kuličkovým ložiskem, které bylo následně přidržováno v nohavici šroubovatelnou krytkou. Později (cca. od r. 1936) byla kuličková ložiska nahrazena kuželíkovými a uchycení náboje k poloose bylo provedeno kontramaticema na závitu poloosy a závit na náboji tak nebyl potřeba. Jako náhradní díl se zřejmě vyráběly náboje jak bez závitu, tak i se závitem pro případně použití na starších poloosách.
|
Odstranit
|
|
Tatra 57b zadní náprava
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 23. 4. 2014 18:39:05
Prosím máte také některé kotouče na zadní nápravu se závitem M42x2 a některé bez závitu? Při demontáži tam nikdy žádná matice nebyla. Na výkrese jsou ale závity uvedené, levý a pravý. Jiri
|
Odstranit
|
|
|