Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 8. 1. 2013 16:12:49
OK, kolikrát fabrika vyrobila a dodala pouze podvozek s pohonnou jednotkou k dalšímu zpracování karosářům, nebo autodílnám, kde bylo vozidlo upraveno dle přání zákazníka.
V dnešní době internetu se nechají dost často dohledat potomci původních majitelů a často mají dobové fotografie, které jsou pak unikátním podkladem pro renovaci (uvedení do původního typového stavu).
Chtěl jsem jen tazateli doporučit rozvahu, než do toho "šáhne".
:lol:
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 8. 1. 2013 16:03:38
Samozřejmě že párat vůz s jasnou historií je blbost, ale existuje spousta (nejen) T-57A u kterých se druh kastle dost těžko dohledává. Např. u mého vozu mají v muzeu prvního majitele a datum převzetí, ale druh kastle tam není. V pozdějších letech ty vozy procházely spoustou oprav a úprav, spousta vozů jezdilo (a jezdí) na doklady (i výrobní štítky) jiných vozů.
Nejde mi o to bourat originál auta s rodokmenem, ale o to zda je historičtější vůz složený z větší části původních, ale limusínových dílů (vyrobených v původním roce výroby, v původní fabrice,....), nebo vůz ,,nově,, vyrobený ze současného materiálu (viz. velké množství totálních replik).
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 8. 1. 2013 15:10:09
Nedá mě to, abych nenapsal můj názor.
V současné době bohužel přibývá sice na pohled krásných, ale jinak z hlediska historické původnosti zbastlených vozidel.
Jestliže je na vozidle původní štítek, nechá se s velkou pravděpodobností dohledat v archivech historie dotyčného vozidla. Kdy bylo vyrobeno, v jakém typu, kdo byl první majitel, a následně spousta dalších informací.
Já osobně bych to nikdy nedělal. Vozidlo s "rodokmenem" je vozidlo, které dle mého soudu má hodnotu, která neklesá.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 8. 1. 2013 14:43:30
Na Tatraportálu je o T-57A/B/K spousta zajímavých informací. Bohužel je to rozházené v několika vláknech, a tak je potřeba trochu hledat.
Vrátil bych se ale ke své předchozí otázce. Je historičtější polokabrio vytvořené ze 75% nových dílů a replik, nebo polokabrio vytvořené ze 75% původní limusíny (doufám jen že se teď nezačnou limusínám houfně řezat střechy).
|
Odstranit
|
|
díky
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 5. 1. 2013 20:44:06
díky za odpovědi. Ten tatraportal.sk - to vlákno co jsi poslal to nemá chybu - krásně se to čte...Jirka
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 1. 2013 16:17:41
Samozřejmě že originál polokabrio je originál polokabrio, ale v této sovislosti mě napadá otázka co je historičtější a tedy i původnější.
1.) Polokabrio které má kompletně novou výdřevu a většinu plechů, kompletně nové čalounění a střechu a zbytek je skládačka replik. U kterého je z původního vozu jen podvozek (ale i to je nejisté) a možná výrobní štítek (pokud to není replika od Šilhána).
Nebo:
2.) Polokabrio vytvořené ze 75% původního 75 let starého materiálu (výdřeva, plechy, atd....), byť byl tento materiál původně součástí limusíny.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 1. 2013 14:29:41
Z konstrukčního hlediska to není žádný problém. Výdřeva i plechařina je ve spodní části stejná, a tak jde jen o to oříznout plech a přebývající výdřevu a doplnit pár plechových výztuh. Ostatně spousta dnešních kabrioletů vznikla přestavbou limusín. Hlavní problém bude konstrukce střechy a její napínáky. Ale ani to by neměl být v dnešní době problém sehnat, ať už originál, či v replice. Každopádně je potřeba si oměřit na nějakém kabriu v okolí kam až řezat a co nechat být. Pozor ty kabriolety se dost lišily. Některé mají delší plechovou část nad předním oknem a tím pádem kratší plátěnou střechu, jiné mají kratší plechovou část nad předním oknem a delší plátěnou střechu. Rozdíl bude asi i v uchycení střechy nad předním oknem.
Doporučuji prostudovat toto vlákno:
http://www.tatraportal.sk/forum/viewtopic.php?f=21&t=1335&p=51249#p51249
|
Odstranit
|
|
Polokabrio Tatra 57A
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 1. 2013 13:11:46
Zdravím, kolegové mám takové vnuknutí, myšlenku a už víc jak půl roku si zahrávám s tím, že bych z Tatry 57A, kterou renovuji, udělal T57A polokabrio. Nějak přemýšlím, jaký velký zásah to bude znamenat, kromě uříznutí střechy..... Dělal někdo z vás takový zásah konkrétně na tomto autě?
Zajímalo by mě, co se všechno musí měnit, či dodělat atd....
Díky moc Jirka
|
Odstranit
|
|