Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 21. 5. 2012 6:07:36
Takže bych to asi shrnul.
1. Oficiálně nlze koupit pouze doklady, kupní smlouvu musíš mít na vrak!
2. Zjisti si zda jsou papíry opravdu v evidenci, a zda jsou napsány na toho kdo ti to prodává.
3. Abych nedělal problémy prodávajícím pojistím vozidlo bez SPZ, jen na číslo rámu (VIN). V pojiš´tovně řeknu že budu mít nový SPZ (dá se to domluvit, bay to tam nepsali).
4. Prodávající dá doklady do depozitu a následně přepíše na tebe a ty je budeš mít několik let v odhlášce v depozitu a po několika letech přepíšeš na sebe, nebo pokud je prodáš tak je normálně po několika letech prodáš a to bez problémů. Za každý rok depozitu se platí stovka a nemusíš platit pojištění.
5. A až koupíš motorku, tak na ní přerazíš číslo rámu nebo přepíšeš číslo rámu oficiálně s potvrzením od Jawy.
Nebo druhá varianta :
4. Prodávající nedá doklady do depozitu, jen je přepíše na tebe a ty je budeš mít v odhlášce a nebudeš platit depozit, ale budeš platit pojistku.
Já má v současnosti obě varianty u několika vozidel. U aut první (depozit je levnější než pojištění) u motorek mám obě, (depozit je dražší jak pojištění). Varianta první je správnější.
Je možnost, že si časem alespoň seženeš vrak a uděláš alespoň evidenčku, aby jsi to co nejdřív přihlásil na sebe, ale to je budoucnost.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 20. 5. 2012 7:57:10
Zkuste se zeptat na vašem úřadě s rozšířenou působností (dříve DI) tam by to měli zjistit podle VIN (čísla rámu). Samozřejmě vám neřeknou kdo má vozidlo na sebe napsané ale zda-li je přihlášené to snad ano.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 20. 5. 2012 6:40:22
Dá se nějak LEGÁLNĚ zjistit zda je vozidlo v normální či veteránské evidenci? V dnešní době, kdy není problém sehnat si čistý štítek na cokoliv a vyrazit si na něj jakékoliv číslo je to docela problém. Mám stroj bez papírů, ale s původním štítkem, nemám ale jistotu zda byl odhlášen. Pokud si případný majitel papírů koupí čistý štítek a vyrazí si na ně čísla dle papírů jsem v pr.....
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 5. 2012 19:10:45
Měl by jste vědět, že samotné doklady koupit nelze. Vždy se jedná minimálně o vrak třeba nepojízdný s doklady a pak se dělá výměna rámu a motoru. Možná by šlo udělat to, pokud jsou doklady platné, tj. přihlášené, že zůstane původní majitel a vy se stanete provozovatelem. Zda-li to lze provést bez vozidla, si ověřte na vašem úřadě s rozšířenou působností. Povinné ručení musí být každopádně zaplaceno. Veteránské značky nelze přidělit vozidlu, které je v evidenci.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 18. 5. 2012 16:31:08
Toto všechno Vám nejlépe řeknou na Okr.Ú odbor dopravy. Jak tak na to koukám tak při těch komplikacích co popisujete si nějakej rok počkejte, našetřete si a kupte motorku buď s popírama a když nebudou tak šup na veteránská čísla. Stejně na samotnejch papírech bez motorky jezdit nemůžete.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 18. 5. 2012 9:26:53
- Takže pojistit to půjde (nezávisle na tom zda se pojištění dříve platilo či neplatilo)!
- Lze si jiným způsobem zajistit tuto koupi techničáku a následný pozdější přepis? Například plná moc k pozdějšímu odhlášení z původního majitele a poté k příhlášení na mě? Může TP zrušit i bez jeho "fyzického" držení (v případě popsaného příkladu)?
- Lze si někde ověřit, zda daná motorka byla zrušena nebo zda si kupuji techničák s nevyřazenou motorkou? To se zjišťuje dle čísla rámu?
- Když si to teď pročítám, tak de facto platí pravidlo : - vyřazená motorka = možnost veteránských čísel i bez TP. Nevyřazená motorka + platný TP = možnost bílé SPZ-ky. Vyřazená motorka (s novým vyraženým číslem) + platný TP = možnost bílé SPZ-ky. Teď mě napadá ještě jedna věc. Co když nastane situace, že prodávající prodá platný TP a navíc motorku prodá někomu jinému bez jejího zrušení? Lze takto na tuto samotnou motorku udělat veteránský čísla? To by jít nemělo, že? Takto nezrušená motorka je více či méně novému majiteli na nic (pokud si nesplaší jiný - a) nezrušený TP kvůli číslu rámu nebo b)rám z vyřazené motorky opět kvůli číslu rámu).
Omlouvám se za vyčerpávající se otázky.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 18. 5. 2012 7:49:58
STK ani evidenční prohlídka bez vozidla nejdou a bez nich to na Vás nepřevedou. Poviné ručení pokud není placeno nebo pokud nejsou SPZ v depozitu je věc bývalého majitele. Přeražení č. rámu už je horší věc pokud si nejste na 100% jistý že vozidlo již neexistuje. Původní motorka může někde jezdit na legálních veteránských číslech a přihlášením té druhé je na průser zaděláno, protože by najednou byly dvě identické motorky a na to se samozřejmě v dnešní době počítačů během chvíle přijde.
|
Odstranit
|
|
Technický průkaz
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 18. 5. 2012 7:08:00
Dobrý den. Měl bych několik dotazů týkající se této problematiky. Mám možnost koupit hodně levně doklady na Jawa 250 pérák. Bohužel tento stroj prozatím nevlastním (ale chtěl bych ho), jelikož opravuji barák a peněz nemám nazbyt. Motocykl bych koupil až po rekonstrukci a našetření potřebných peněz - řádově několika let. Jak to mám provést? Doklady bych chtěl, aby byly psané na mě (nebo abych měl jistotu, že už budou moje a původní majitel již nemohl cuknout nazpátek), ale když nemám motorku, nebudu moc udělat STK, apod. Takže ten klasický koloběh nemůže být uskutečněn. Dále bohužel nevím, zda-li bylo placeno pojištění. Kdyby nebylo, tak co to pro mě znamená? Budu to moc nově pojistit? Nebude mít prodávající s tím problémy, že neplatil pojištění? Kdyby bylo, tak je to pro mě výhodou, že? A poslední otázka je sice věcí do budoucna, ale pokuď by vše bylo Ok (pojištění placeno, přepis vlastníka v TP na mě), tak stačí potom jenom přebouchat na nově koupenou motorku číslo rámu, které je napsáno v TP a nechat na DI zapsat výměnu motoru? Budou tyto kroky stačit k řádnému znovuzískání bílé SPZ-ky? Můžou se vyskytnout ještě jiné problémy (např. shoda rámu nebo motoru s jiným, apod.)?
Děkuji za odpovědi.
|
Odstranit
|
|