Příspěvky
|
Jawa 550
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 2. 2008 10:26:45
Zdravím Vás.Dovolte několik poznámek pamětníka.Co se týká karburátoru,čísla nevím,ale první
pařezy měli karburátor,který se přeplavoval tahací pumpičkou.Filtr vzduchu měl otvory na zadní straně,kryt byl ve tvaru kloboučku,přichycený pérem.Řídítka vlaštovky,klaksony měly všechny typy 550 na ploché baterie.Klaksony byly pod prsíčky.Sedlo trojúhelníkové bylo montováno na všchny stroje,které měly vlaštovky.Sedlo se odklápělo na stranu a zavíralo se šroubem s bakelitovou hlavou.První modernizace 550 nastala asi v průběhu roku 1957.Pionýr dostal rovná řídítka,úzké sedlo,jako později 555,odklápěné dopředu.Také karburátor byl montován jako u typu 555.Všechny stroje typu 550 měly klakson pod prsíčky a klaksony byly napájeny z plochých batarii,umístěných pod sedlem.Od r.1958 se vyráběl typ 555 první stroje ročníku 1958 měly klakson jako 550.Od r.v.se montoval t.zv.bzučák pod reflektor.Odkapávací mistička byla pozinkovaná.Ahoj Franta Kundrát.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 15. 2. 2008 20:00:05
já bych taky rád věděl jak to bylo s tím klaksonem vlastním jawu 550 z roku 1957 a mám ještě řidítka vlaštovky...napište dík Honza
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 5. 1. 2008 17:26:36
Já se na to také zkusím podívat, ale je těžko říci, jak to bylo, protože v té době to jednoduše poskládali z toho co něli, prostě co bylo to se tam dalo jen, aby se výroba nezastavila, ovšem tím nechci říct, že to odbívali, právě naopak, když se dívám na ty moderní plasťáky, tak se jen usmívám a říkám si, že už tehdy tehdy to uměli lépe než mnozí dnes s nejnovější technikou.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 5. 1. 2008 16:46:18
Dobrý den mám také 550tku z 58 roku a je v původním stavu.Zatím vám mohu říct že já mám řídítka typu vlaštovky a klakson nad blatníčkem..Ostatní se vám pokusit v co nejbližší době zjistit a třeba i nafotit,stroj nemám totiž doma..
|
Odstranit
|
|
Jawa 550 pařez, co je pravda?
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 10. 2007 6:50:29
Text: Dobrý den, již několik let vlastním Jawa 550 r.v. 1958 výrobní číslo 92485 a začínám s renovací. Potřeboval bych poradit s:
1. Mám na motorce karburátor Jikov 2912 ale s čističem vzduchu z typu 555 a k utěsnění zadního otvoru nasávání mám vložený plechový kroužek, který nevypadá na vlastní výrobu. měl by tam být Jikov 2912 nebo Jikov 2914 popřípadě šlo o modernizaci Jikov 2912 s tou mou plechovou vložkou?
2. Odkapávací myska karburátoru má být chromovaná nebo stříbrná?
3.Řídítka mám rovná nebo mají být vlašťovky?
4.Jak je to s klaksonem? Četl jsem že první ho měli napájený ze suchých článků a byl pod prsíčkama a o tom svědčí i katalog ND z roku 1957a pozdější typy ho měli prý pod světlem, mám knihu návod na obsluhu a údržbu na jawa 555 z roku 1958 kde je klakson pod prsíčkami.
Mám z těch informací zamotanou hlavu a nevím čemu věřit, poradíte? Moc děkuji!
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 20. 6. 2012 11:31:44
od r 58 ještě přibyl klakson pod světlo v chromu. jen rámeček a klakson
|
Odstranit
|
|
Jak to bylo pařez 550
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 1. 6. 2012 15:26:31
Když jsem psal,že řídítka byla chromována,tak jsem pochopitelně myslel celá,tedy i s přepínačem světel.Startovací páka byla matná.Dnes bych řekl,že to je zinek.Na tehdejší dobu mám pochyby,že by to mohl být alkalicý zinek,ale chrom to také nebyl,neboť se šetřilo kde se dalo a chrom byl poměrně nákladný.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 1. 6. 2012 5:20:32
Předpokládám, že měly také chromován přepínač světel, a startovací páku. Nebo to bylo jaký?
|
Odstranit
|
|
Re: Renovace 550
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 31. 5. 2012 18:48:46
Děkuji.
|
Odstranit
|
|
Renovace 550
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 31. 5. 2012 18:15:16
Ráfky byly nastříkány stříbřenkou ...
|
Odstranit
|
|
Re: Jawa 550 pařez
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 28. 5. 2012 18:58:46
Dobrý den.Chtěl bych se zeptat jak byly tedy dělány ráfky?nastříkány stříbřenkou nebo nějak jinak??Ptám se proto,že se chystám na renovaci své 555tky a rád bych získal co nejvíce informací jak má moto správně vypadat. Děkuji
|
Odstranit
|
|
Jawa 550 pařez
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 28. 5. 2012 9:19:22
Ahoj,všechny 550 a 555 měly chromované jen rámečky reflektoru a řídítka.555 potom kryt bzučáku pod reflektorem......
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 28. 5. 2012 8:33:20
Určitě to nevím, ale myslím, že 550 neměly chromované ráfky kol. Ty bych viděl až později, snad u 555. Zpočátku byly ráfky, myslím, jen stříkané stříbrnou barvou.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 26. 5. 2012 11:25:58
rámeček světla,ráfky,výfuk,říditka by měly být v chromu,ale nevím zda-li ještě něco dalšího....
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 23. 5. 2012 17:02:14
To taky vim to meli všechny, ale neco dalsiho? Ravky, vyfuk atd?
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 23. 5. 2012 16:17:07
Rámeček světla...
|
Odstranit
|
|
Prozba o radu
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 22. 5. 2012 19:45:07
Zdravím, mam prozbu jaké věci byly chromove na Jawe 550. Předem dekuji všem :)
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 10. 2011 19:47:27
Vlastním doma 5 odkapávacích misek na pařeza a všechny jsou nastříkané střbrnou barvou, žádná z nich není pozinkovaná ani pochromovaná. Jedná se o původní stav.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 9. 2011 21:08:04
No nevím, kamarádi byli loni na pinckách ve Francii, v rámci akce "Muž na Jawě", byli to sice 20 a 21, ale myslím, že v tom už není tak velkej rozdíl. A i mezi "lidovkama" je hromada technicky zajímavých strojů. Pokud bych to bral s tvého pohledu, tak by asi nemělo cenu renovovat žádnej socialistickej stroj. Navíc pařez je v dneší době už celkem unikát, takže veterán určitě je :)
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 5. 9. 2011 18:18:15
Ale no ták! Aj mezi veterány jsou kvalitní a technicky zajímavé stroje.Ostatně mám jich několik a dělají mi radost.Hromadné renovování lidovek,původně určených k přepravě socialistického dělníka do práce a zpět ,mi připadá jako patologický vztah k minulému režimu.Snad nikdo nemůže vážně mínit,že na "Pařezu" se dá cestovat,nebo jezdit jakoby na motocyklu. :twisted:
|
Odstranit
|
|