Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 17. 3. 2013 9:21:41
Bude to opravdu jen o penězích ,když zaplatíme eko nálepku tak mužeme jezdit kde chceme,bude jen otázka jaké nasadí ceny
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 3. 2013 10:47:08
Tak že ,,veterántaxi,, nebudou mít povolený vjezd do historických center? To teda budou vozit turisty pouze na periferii (od Tesca k Lídlu apod.)? :lol:
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 3. 2013 7:08:27
vždyt to neni o emisích ani o ekologii jako v případě ekopoplatku,ale o tom jak vytahat co nejvíc peněz :evil:
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 15. 3. 2013 6:46:15
Pane Milan,vozidlo s veteran spz není určeno ke každodenímu provozu,veteran s bílími ano,příklad veteran s bílími spz muže podnikat jezdit stále po městě třeba jako veterantaxi,vozit turisty,nákladní auto muže podnikat i třeba jako autojeřáb,muže mít polepy reklam,mužete s ním jezdit každý den do zaměstnání toto vše veteran se zelenými spz tedy s veteranskými nesmí.Tudíž zatížení emisemi vozidel s bílími spz by bylo o mnoho větší.A další rozpozatelnost pro policii dle spz atd.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 3. 2013 12:54:56
tak toto už je opravdu postavené na hlavu, jsem zvědavý čeho se ještě dočkáme zejména od EU
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 3. 2013 9:17:12
Snad to neprojde, náš parlament možná má ještě zbytky rozumu. Jen doplním k těm emisním zonám: skutečně by veteráni měli mít výjimku a mohli by i bez "zelené známky" do center měst. Háček ale je v tom, že vjezd by měla mít povolena POUZE historická vozidla s "veteránskou" SPZ, ale vozidla s běžnou , černou SPZ ne !! Tomu říkám totální nesmysl. Příklad: mám dvě stejné předválečné škodovky, jedna má běžnou SPZ, druhá "V" . Podle navrhovatelů zákona to asi znamená, že moje první auto má horší emise než druhé...co si o tom mám myslet, nevím. :idea:
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 2. 2013 15:32:24
Díky za odpověď. Takže se to posunuje (např: když má letos 29 tak veterán až za rok). Právě jsem někde četl že je to stopnuté a je to jen do roku 1983 a dál už nic.
Nad sedm let technickou každý rok? To sou takový vydřiduši!! :evil:
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 2. 2013 9:24:00
Ještě dodatek na veteran.číslo tedy na jedno mužete mít v provozu několik vozidel a přitom platíte pojištění jen za jeden stroj.Dále parlament už má vnávrhu to že vozidla starší než sedm roku budou zvána každý rok na tech.kontrolu,tedy všechny.Počítá se také s tím že do emisních zon ve městech budou mít veteráni se zelenými čísly vyjímku.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 2. 2013 6:09:27
stáří 30 let takže začátek roku 1983 už v tuto dobu může být veterán. 25 let platilo cca před 2 lety, pak se to posunulo na 30.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 18. 2. 2013 19:38:50
Zdravím, marně na netu hledám nějaké informace o tom jak staré auto se může stát veteránem. Našel jsem dvě varianty jedna je že je to do roku 1983 včetně a druhá 25 let stáří vozidla.
A je rozdíl ve stáří potřebného na vetránské značky a na klubovou testaci na historický původ?
Nějaké informace jsem samozřejmě našel ale není u nich většinou datum tak nevím jak moc jsou aktuální.
Proto píši sem, jelikož tady máte diskuzi proběhlou docela nedávno a ne v roce 2007 jak sem našel taky ;-)
Díky za odpověď
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 29. 4. 2012 4:53:29
Panove moc dekuji za Vase nazory
pro me z toho pline ze klasicke spz jsou pro veterana lepsi.
|
Odstranit
|
|
spz
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 28. 4. 2012 4:58:36
Dovolil bych si to shrnout takto.
V každém případě doporučuji zachovat standardní RZ a zajistit si
klubovou testaci = statut historického vozidla.
Ad propagace veteránských SPZ (oficielně myslím dnes jen RZ):
Výhoda č.1 platíte dvanáctinu z ceny pojištění.
[i:9b361364ec]samozřejmě s klubovou testací je výhoda ta samá[/i:9b361364ec]
2.Pokud se stane nehoda nebude na vůz pojišťovna přihlížet jako na pekáč jezdící po silnici,ale jako na normální vůz
[i:9b361364ec]samozřejmě s klubovou testací je výhoda ta samá[/i:9b361364ec]
Nevýhoda je možná jediná a to,že se jezdí na technickou každý rok.
[i:9b361364ec] klubová testace neznamená každoroční návštěvu STK, jedná se o prodloužení platnosti tvrzení, že vůz stále odpovídá statutu historického vozidla[/i:9b361364ec]
A navíc při veteránských RZ nemusíte mít mlhovku.... ???
[i:9b361364ec]nemyslím si, že je to úplně pravdivé tvrzení[/i:9b361364ec]
Rozhodně pokud máte regulérní SPZ (RZ), tak se jí dobrovolně nezbavujte!!!
Osobně mám tři vozidla kolem roku 1930 a dal bych cokoliv za regulérní SPZ. Bohužel
původní majitelé vozidlo vždy už před lety odhlásili z evidence motorových vozidel, mám prostě smůlu a všem co mají původní SPZ neskrytě závidím, protože nemusí mít strach, že se v rozhádané veteránské obci něco ze dne na den změní a někdo jim testaci třeba neprodlouží. Stále jsem udržován v napětí jestli budu po dlouholeté renovaci vozu mít i tu možnost se s ním dostat na silnici...
Hodnota standardní RZ je proti veteránské SPZ třeba i při prodeji několikanásobně vyšší. Patří totiž k vozidlu a veteránská patří k majiteli. Znamená to mimo jiné třeba to, že při prodeji je nový majitel pro získání vetránské SPZ nucen absolvovat kompletní kolo nutné pro její získání.
Drobná nevýhoda standardní RZ je při přepisu, protože se zatím nepodařilo vyjednat veteránům s klubovou testací (statutem "historického vozidla") vyjímku ze zaplacení ekologické daně (až 10.000 Kč) při prvním přepisu od zavedení tohoto relativně nedávno uplatňovaného zákona.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 23. 4. 2012 16:44:54
Jednoznačně bílá čísla pokud je k vozidlu máte, poviný ručení je také nízké a když si uděláte klubový průkaz historického vozidla tak při autonehodě na to pojišťovna nahlíží jako na běžné vozidlo a škoda se hradí podle odhadce v plné výši. Mám Aero 30 r.v.1935 na technickou jezdím každé dva roky bez problémů a blinkry mám původní (ještě červený sklíčka) a mlhovku žádnou. Hodně záleží na koho na technický narazíte.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 23. 4. 2012 15:49:06
S bílou značkou se chodí každé 2 roky viz zákon 361/2000Sb. Pokud máte bílé značky, tak si nechte udělat pouze klubovou testaci na historický původ. Tím pádem máte stejné výhody jako na veteránských číslech včetně výše povinného ručení. Testace se musí opakovat každý rok ale STK za 2 roky. Testace dále umožňuje účast na vybraných soutěžích a v případě rovnosti bodů v některých případech zvýhodňuje. Veteránské značky slouží hlavně k provozu již vyřazených resturovaných vozidel. To, že se občas i zneužívají, zejména při provozování "amerik" je již jiná kapitola.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 23. 4. 2012 15:24:25
Panove dekuji moc za reakce.
a vyhody veteranskych krome pojisteni?
Mam jeste skoda 1000mb na bilych spz a pojisteni mam za 306,-kc u cpp.
Jak casto se jezdi s bilou na stk?
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 23. 4. 2012 15:06:04
Mám několik veteránů - některé na bílých,některé na zelených značkách.I u bílých značek je pojistné poníženo na 3/12 sazby.Na svém prvním autě jsem udržel bílé značky od roku 1970 i přes všelijaké likvidační snahy za totáče.Dobrovolně se jich nevzdám,jsou to regulerní značky a vozidlo je regulerně v evidenci registru.Nechci se dočkat,že nějaký bafuňář z AMK či od jinud,vymyslí pro veterány nesplnitelné podmínky k provozu,koneckonců už jsem to zažil.Můj názor:Bílé značky!
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 23. 4. 2012 12:36:53
Vlastním o tři roky starší vůz než máte vy.Nechal jsem si udělat veteránské doklady.
Výhoda č.1 platíte dvanáctinu z ceny pojištění.
2.Pokud se stane nehoda nebude na vůz pojišťovna přihlížet jako na pekáč jezdící po silnici,ale jako na normální vůz
Nevýhoda je možná jediná a to,že se jezdí na technickou každý rok.(mě to nedělá problém)
Pokud máte blízko bydliště veteránský klub,který může udělovat veteránské doklady a pak provádět TK,aby jste nejezdil moc daleko na technickou je to lepší.
Mě osobně veteránské doklady vyhovují.
A navíc při veteránských RZ nemusíte mít mlhovku....
|
Odstranit
|
|
Co je lepší veteránské či normální SPZ
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 23. 4. 2012 8:53:08
Zdravím Vás, mám takový dotaz nebo spíš téma. Co je podle Vás pro veterána ročník 1939 lepší mít veteránské či normální spz. Budu rád když napíšete své pro a proti u každé varianty. A pokud normální spz co všechno musí auto mít doplněné. Jsou jasné věci jako blinkry, zadní mlhovka. Ale co venkovní zrdcátko třeba?
|
Odstranit
|
|