Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 15. 4. 2012 14:12:12
Dost se to podobá motoru Le Zebre i když ta skříňka rozvodů je jiná. Náhon magneta je ale stejný, motory Renault nebo Peugeot tam mají 90st. převod. Vhledem ke čtyřem ulomeným držákům a velkému průměru setrvačníku (spojky?) si opravdu myslím, že jde o automobilní aplikaci. Pokud jde o to, jestli to byl velký či malý výrobce - on taky mohl vyprodukovat jedinou sérii o 20 kusech...... A proč neuvedl na karter firmu, jak to dělal každý slušný výrobce?
http://www.lezebre.eu/annonce/annonce%20le%20zebre%200003.htm
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 4. 2012 21:32:50
Děkuji velice za další fotografie, v něčem pomohly, v něčem naopak :) Č. 19 nebude s největší pravděpodobností č. motoru, ale tzv. kompletační číslo sady konkrétní výrobní série. Takovéto označení používala nejen fma. L&K a následně mnohem později i Škoda u prototypů, ale zřejmě i většina tehdejších výrobců. V tomto případě šlo o to, že byly obrobeny a slícovány konkrétní odlitky spolu, aby se předešlo při finální kompletaci záměně dílů.
Teď spíše akademické otazky a rozřešení...z čísla 19 usuzuji, že nešlo o malého výrobce...tzn. min. 20 ks.v sérii. a dle následujících fotografií je zde zapalování již pomocí svíčky která je v mosazné zátce pro montáž sacího či výfukového ventilu.
Což nás posouvá cca do r. 1910 od kdy se začala hojně používat tzv. "L" hlava(sací a výfukový ventil vedle sebe u SV rozvodu)
Asi jsem dnes nevnesl mnoho světla do této diskuze, ale jak praví klasik: "dedukce Mesány, dedukce" :) Snad mně ještě něco napadne, nebo dohledám a určitě se ozvu. Prozatím s pozdravem a přáním příjemného večera Tomáš Dvořák
|
Odstranit
|
|
MOTOR
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 4. 2012 19:19:58
Děkuji za příspěvky a za pomoc při bádání. Zasílám další fotky. Na motoru je výrobní číslo 19. Motor je k vidění ve Znojmě nebo po předchozí domluvě ho mohu dovézt na konzultaci na některou burzu či veteránskou akci.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 4. 2012 20:38:00
Děkuji za podmětný příspěvek... :)
pokusím se najít ten motor z Kolína co mám nafocený a schema rozvodu L&K s velkou skříňkou...:)
S pozdravem Tomáš Dvořák
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 4. 2012 19:55:30
já bych předpokládal svíčku v zátce nad ventily. Bohužel teď nemám prospekty T&N po ruce, ale přes víkend bych se na to mohl podívat. U nich nebyla paleta motorů tak pestrá, takže bychom se se známým vrtáním mohli něco dozvědět. Ale motocyklové motory Torpedo mají rozvody tvarované jinak, nemluvě o tom, že oba řízené ventily se u nich prakticky nevyskytují. S automobilovým ani stabilním motorem Torpedo jsem neměl tu čest...
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 4. 2012 19:03:38
Ještě jsem si vzpomněl...a rád bych poprosil majitele, kdyby mohl vyfotit motor i z druhého boku...jestli je tam již závit pro svíčku, či odtrhový kontakt...T.D.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 4. 2012 18:53:08
Ahoj Pepo, díky za podporu :D ... Samo že myslím pány Trojana&Nágla viděl jsem jejich vzduchem chlazený jednoválec a skříňka rozvodu byla právě takto velká a s použitím ozubených kol...L&K měli skříňku většinou oblíbeného srdcovitého tvaru, ať už jedno, či dvouventilové, kterou používali a následně vylepšili od fy. Germania, také fa. Puch jej používala...ale mám někde i výkres(pokud si to s něčím nepletu :roll: ) právě kolem r.1910 od fy. L&K kde používají právě takto velký rozvod s ozubenými koly...(jen ho najít:))))
I s určováním dle vrtání a zdvihu bude asi trošku problém, jelikož L&K vyráběli celou řadu takovýchto motorů k nejrůznějším účelům...hlavně jako stabilní motory pro pohon dynama či nejrůznějších menších strojů...doplnili tím řadu stabilních motorů řady BRONS...Tyto motory měli karter litinový s rovnou zálkadnou pro uchycení 4mi šrouby...Pak se používaly tyto vodou chlazené motory v tříkolkách a Voituretě, ale tam je litinový blok trochu jinak řešen...hlavně s ohledem na chlatící potrubí, fitinky a zátky...Proto usuzuji na blok z typu LW, ovšem se speciální aplikací pro motorku, loďku či ???
Přeji příjemné pátrání a budu rád stejně jako majitel když se nám podaří vyřešit tuto záhadu. S pozdravem Tomáš Dvořák
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 4. 2012 18:05:03
Což takhle sejmout válec a změřit vrtání a zdvih?
@ Tomáš - motorem z Kolína míníš fabrikáty pánů Trojana & Nágla?
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 9. 4. 2012 4:47:19
Dobrý den, nevím to jistě, ale litinový blok odpovídá konstrukcí i některými detaily motoru L&K LW, tomu odpovídá i výstupní hřídel kliky...ovšem karter a rozvodový mechanismus mi nic nepřipomíná, jediné co, že už není použit automatický sací ventil a vše je řízeno rozvodem, takže by to mohlo být něco kolem r.1910...pomohlo by možná i vyražené číslo, pokud je, tak na přírubě litiny, a nebo kdekoliv na hliníku??? může jít i o motor z Kolína ze stejných let, ale účel je dosti sporný vzhledem k nálitku na karteru...zřejmě kryt setrvačníku, nebo odstředivé spojky, ale také mohlo jít o aplikaci pro menší loďku...Je možné tento motor někde vidět? Rád pomohu s dalším pátráním. S pozdravem Tomáš Dvořák
|
Odstranit
|
|
Pozná někdo prosím z čeho je to motor?
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 1. 2012 19:08:55
|
Odstranit
|
|