Pozná nekdo prosím z ceho je to motor?

Zpět
  •  « 1 » »| 
    Příspěvky

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 15. 4. 2012 14:12:12

    Dost se to podobá motoru Le Zebre i když ta skříňka rozvodů je jiná. Náhon magneta je ale stejný, motory Renault nebo Peugeot tam mají 90st. převod. Vhledem ke čtyřem ulomeným držákům a velkému průměru setrvačníku (spojky?) si opravdu myslím, že jde o automobilní aplikaci. Pokud jde o to, jestli to byl velký či malý výrobce - on taky mohl vyprodukovat jedinou sérii o 20 kusech...... A proč neuvedl na karter firmu, jak to dělal každý slušný výrobce?

    http://www.lezebre.eu/annonce/annonce%20le%20zebre%200003.htm

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 4. 2012 21:32:50

    Děkuji velice za další fotografie, v něčem pomohly, v něčem naopak :) Č. 19 nebude s největší pravděpodobností č. motoru, ale tzv. kompletační číslo sady konkrétní výrobní série. Takovéto označení používala nejen fma. L&K a následně mnohem později i Škoda u prototypů, ale zřejmě i většina tehdejších výrobců. V tomto případě šlo o to, že byly obrobeny a slícovány konkrétní odlitky spolu, aby se předešlo při finální kompletaci záměně dílů.
    Teď spíše akademické otazky a rozřešení...z čísla 19 usuzuji, že nešlo o malého výrobce...tzn. min. 20 ks.v sérii. a dle následujících fotografií je zde zapalování již pomocí svíčky která je v mosazné zátce pro montáž sacího či výfukového ventilu.
    Což nás posouvá cca do r. 1910 od kdy se začala hojně používat tzv. "L" hlava(sací a výfukový ventil vedle sebe u SV rozvodu)
    Asi jsem dnes nevnesl mnoho světla do této diskuze, ale jak praví klasik: "dedukce Mesány, dedukce" :) Snad mně ještě něco napadne, nebo dohledám a určitě se ozvu. Prozatím s pozdravem a přáním příjemného večera Tomáš Dvořák
    MOTOR
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 4. 2012 19:19:58

    Děkuji za příspěvky a za pomoc při bádání. Zasílám další fotky. Na motoru je výrobní číslo 19. Motor je k vidění ve Znojmě nebo po předchozí domluvě ho mohu dovézt na konzultaci na některou burzu či veteránskou akci.






    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 4. 2012 20:38:00

    Děkuji za podmětný příspěvek... :)
    pokusím se najít ten motor z Kolína co mám nafocený a schema rozvodu L&K s velkou skříňkou...:)
    S pozdravem Tomáš Dvořák

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 4. 2012 19:55:30

    já bych předpokládal svíčku v zátce nad ventily. Bohužel teď nemám prospekty T&N po ruce, ale přes víkend bych se na to mohl podívat. U nich nebyla paleta motorů tak pestrá, takže bychom se se známým vrtáním mohli něco dozvědět. Ale motocyklové motory Torpedo mají rozvody tvarované jinak, nemluvě o tom, že oba řízené ventily se u nich prakticky nevyskytují. S automobilovým ani stabilním motorem Torpedo jsem neměl tu čest...

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 4. 2012 19:03:38

    Ještě jsem si vzpomněl...a rád bych poprosil majitele, kdyby mohl vyfotit motor i z druhého boku...jestli je tam již závit pro svíčku, či odtrhový kontakt...T.D.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 4. 2012 18:53:08

    Ahoj Pepo, díky za podporu :D ... Samo že myslím pány Trojana&Nágla viděl jsem jejich vzduchem chlazený jednoválec a skříňka rozvodu byla právě takto velká a s použitím ozubených kol...L&K měli skříňku většinou oblíbeného srdcovitého tvaru, ať už jedno, či dvouventilové, kterou používali a následně vylepšili od fy. Germania, také fa. Puch jej používala...ale mám někde i výkres(pokud si to s něčím nepletu :roll: ) právě kolem r.1910 od fy. L&K kde používají právě takto velký rozvod s ozubenými koly...(jen ho najít:))))
    I s určováním dle vrtání a zdvihu bude asi trošku problém, jelikož L&K vyráběli celou řadu takovýchto motorů k nejrůznějším účelům...hlavně jako stabilní motory pro pohon dynama či nejrůznějších menších strojů...doplnili tím řadu stabilních motorů řady BRONS...Tyto motory měli karter litinový s rovnou zálkadnou pro uchycení 4mi šrouby...Pak se používaly tyto vodou chlazené motory v tříkolkách a Voituretě, ale tam je litinový blok trochu jinak řešen...hlavně s ohledem na chlatící potrubí, fitinky a zátky...Proto usuzuji na blok z typu LW, ovšem se speciální aplikací pro motorku, loďku či ???
    Přeji příjemné pátrání a budu rád stejně jako majitel když se nám podaří vyřešit tuto záhadu. S pozdravem Tomáš Dvořák

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 4. 2012 18:05:03

    Což takhle sejmout válec a změřit vrtání a zdvih?

    @ Tomáš - motorem z Kolína míníš fabrikáty pánů Trojana & Nágla?

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 9. 4. 2012 4:47:19

    Dobrý den, nevím to jistě, ale litinový blok odpovídá konstrukcí i některými detaily motoru L&K LW, tomu odpovídá i výstupní hřídel kliky...ovšem karter a rozvodový mechanismus mi nic nepřipomíná, jediné co, že už není použit automatický sací ventil a vše je řízeno rozvodem, takže by to mohlo být něco kolem r.1910...pomohlo by možná i vyražené číslo, pokud je, tak na přírubě litiny, a nebo kdekoliv na hliníku??? může jít i o motor z Kolína ze stejných let, ale účel je dosti sporný vzhledem k nálitku na karteru...zřejmě kryt setrvačníku, nebo odstředivé spojky, ale také mohlo jít o aplikaci pro menší loďku...Je možné tento motor někde vidět? Rád pomohu s dalším pátráním. S pozdravem Tomáš Dvořák
    Pozná někdo prosím z čeho je to motor?
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 1. 2012 19:08:55



 
Celkem inzerátů:
29003
Za posl.24 hodin:
73
 
Počet online uživatelů:
?
Podzimní Retro Garáž (aukce + burza veteránů) 23.11.2024 - 23.11.2024 Veterán jako investice? 23.11.2024 - 23.11.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 01.12.2024 - 01.12.2024 Burza Nupaky 07.12.2024 - 07.12.2024 Přednáška Mýty ve světě veteránů 13.12.2024 - 13.12.2024 Chotusice - burza historických vozidel, dílů a starožitností 14.12.2024 - 14.12.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 15.12.2024 - 15.12.2024 Vánoční svařáček v cabrio gallery 21.12.2024 - 21.12.2024 Vánoční projížďka 2024 pro otužilé youngtimeristy 24.12.2024 - 24.12.2024 Auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 29.03.2025 - 29.03.2025 Prvomájová vyjížďka historických kol Nový Bor 01.05.2025 - 01.05.2025 Sváteční auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 08.05.2025 - 08.05.2025 Křivonoska 2025 10.05.2025 - 10.05.2025 Sraz veteránů v kovozoo 2025 01.06.2025 - 01.06.2025 Veteránský okruh 2025 07.06.2025 - 07.06.2025 Jízda Jiřího Kristiána Lobkowicze 2025 28.06.2025 - 28.06.2025 IV. Veterán Tour 2025 06.09.2025 - 06.09.2025

iVeteran.cz