Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 8. 2015 8:15:33
Zdravím, dokázal by mi někdo poradit jakou svíčku je nejlepší použít do Pragy Piccolo 1931? Zajímá mě hlavně tepelná hodnota. Děkuji
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 25. 12. 2014 10:22:44
Ve světě motorů č. 8/1966 píšou odpověď tazateli:
U svíček PAL Super označuje první číslo závit a druhé tepelnou hodnotu, přičemž hodnota 5 u svíček PAL Super (např. 14-5) zahrnuje hodnoty 95, 125, 145, 175, 195 svíček PAL, hodnoty 7 zahrnuje hodnoty 225, 240 a 8 hodnoty nad 240 u svíček PAL.
Svíčky s hodnotami 60-125 označujeme jako "teplé", 145-195 "střední" a od 195 svíčky "studené".
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 15. 4. 2012 2:44:18
Tak jsem zalistoval a našel stránky s díly Bosch pro veterány včetně tabulek náhrad svíček Bosch.
[url]http://www.automotive-tradition.de/en/wissen/recherche.htm[/url]
Jen když budete chtít kompletní seznam dílů Bosch pro konkrétní český vůz, tak Vám to nabídne pouze Tatru 613 a vozy Škoda od Š 100. Je také nutno se zaregistrovat a máte k dispozici dobové technické listy, nákresy, fotografie, tabulky náhrad ... Až vyzkouším, tak pošlu recenzi. S pozdravem Tomáš Dvořák
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 9. 4. 2012 0:13:49
Dobrý den,
mohu jen potvrdit že M7A je slušná funkční náhrada a hlavně i pěkná a efektní(velký šestihran na klíč) BOSCH je vyrábí v Brazilii pro lodní motory...
Jinak pokud chcete přesné údaje a převody Bosch, Pal, Champion atd., tak firma Bosch otevřela stránky pro veteránisty a krom tabulek, seznamů, fotografií nabízí i spoustu orig. replik elektro dílů. Až se znovu vydám na tyto stránky, pošlu odkaz...Stejně tak Chamion a Brisk...ovšem Brisk repliky zatím nevyrábí, pouze mají převodní tabulky a vyrábějí redukce na 18ky.
S pozdravem
Tomáš Dvořák
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 24. 12. 2011 1:23:40
Ještě mne napadla jiná věc,
svíčka BOSCH 35 má udávanou ideální samočistící teplotu 500 až 550 °C. Tomuto odpovídá např. současný CHAMPION D9, nebo BOSCH M7A, které se dají koupit.
Stanislav Bartoň
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 24. 12. 2011 1:05:35
Přeji pěkný den,
podařilo se mi najít ve staré knize pro automechaniky následné tepelné údaje:
Pro svíčku BOSCH M35 nebo M45 je srovnávací údaj BOSCH MA 35 T7 nebo MA 45 T7. Tomu je přiřazeno KLG MT 35 nebo MT 45 P. Tomu je přiřazeno PAL 18F -5 a CHAMPION F 14Y.
Potíž je asi v tom, že podle mne je označení F pro dosedací plochu kužel.
V obráceném stylu je pak pro naší 18-5 přiřazeno BOSCH M 95T1 a M 95T2, KLG pak SM 30 a M30 a CHAMPION 8 Com a 7 Com. Je zřejmé, že je rozdíl hodnot pro 18-5 a 18F-5.
To je vše, co jsem našel.
Stanislav Bartoň
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 23. 12. 2011 14:40:26
Dobrá převodní tabulka, ale to co hledá Honza to tam není.
Dotaz zněl na svíčky Bosch teploty 35 - já mám jednu starou Bosch DM 35 A1. Asi by potřeboval takové.
Ahoj všichni.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 20. 12. 2011 15:45:33
Dobrý den,
mám tabulku, ve které je toto:
Bosch-----Brisk----PAL r.v od 1977
125 ------- 19
145-------- 17---------- 5
175-------- 15---------- 7
225-------- 14---------- 8
240-------- 12---------- 9
260-------- 10
300-------- 8
Zdenek
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 12. 2011 13:25:08
Díky za rady, ale to je řeč o něčem jiném.
I když jsou si motory podobné, tak je každý úplně jiný a tudíž potřebuje jiné svíčky. Na T 52 vydrží Pal 18/5 bez problémů několik sezon, dají se použít i Pal 145, ty samé na T 12 ale vydrží max. 100 Km v pražském provozu. Svíčky 225 jsou hodně studené, používaly se na Wartburgy.
Můj dotaz zněl: Nemáte někdo převodní tabulku mezi starým značením Bosch a dnešními výrobci zapalovacích svíček ? Hledám tepelnou hodnotu stejnou jako Bosch 18/35.
Jen na vysvětlenou. Dělám známému motor T 12, byl hodně špatný, ale měl tam svíčky 18/35 asi 30 let a jsou jako nové. I ve zkoušečce pod tlakem nemají chybu.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 12. 2011 7:28:01
Já jsem v T-57A používal PAL 18-5. V současné době tam mám Brisk L-19 s vložkama a jde to na ně dobře.
Řekl bych ale že také záleží na typu a seřízení karburátoru a zapalování. Kdysi jsem sehnal svíčky Bosch tuším že o tepelné hodnotě 225 (měli být údajně přímo na vzducháče, ale on není vzducháč jako vzducháč). V jedné T-57A (Karb Zenith, rozděl Scintilla) to celkem šlo, ale v druhé T-57A (karb. Jikov, rozděl Pal) to byla hrůza. Nakonec jsem ty ,,zápaďácký šmejdy,,(bylo to v 80tých letech 8) ) vyhodil a vrátil do obou aut staré dobré PAL 18-5. :lol:
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 12. 2011 23:06:12
Já je mám v T-52 a jsou super.... Před tím jsem jezdil na Isolatorkách, myslím 175.
Mám to odzkoušené a doporučuji.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 12. 2011 22:54:09
Svíčky Pal 125 a ani 95 v Tatře 12 nevydrží. Jen tak okolo bloku. Jsou potřeba 45 nebo 35. Označení podle starého Bosch. To se kdysi shodovalo. Něco taky dělá dnešní benzin. Díky.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 12. 2011 17:17:41
Dobrý den, nevím, zda jste ochoten použít staré-nové svíčky PAL, ale jé můžu jen a jen doporučit Palky 18/125. Ještě lepší by byla tep. hodnota 95. Drží velice pěkně ... Je to výrobek z let 50-60tých. Kupoval jsem je ještě loni. Myslím, že to prodejci mají z vojenských skladů.
|
Odstranit
|
|
Svíčky pro veterány
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 4. 12. 2011 12:26:27
Ahoj, stará svíčka Bosch 35 A 1. / napsáno na svíčce / závit 18x15, má tepelnou hodnotu 35 podle starého označení Bosch. Nevíte někdo jestli se dájí koupit svíčky s touto hodnotou a pod jakým novým označením ? Zatím jsem používal na Tatrách Bosch M 12 B, ale chladné počasí se jim moc nelíbí.
|
Odstranit
|
|