Aero 662

Zpět
  •  « 1 » »| 
    Příspěvky

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 16. 12. 2011 14:20:00

    Ahoj,
    vyzkoušel jsem za svůj život všechno možné i drážní olej, který jsem do převodovky strkal klackem, potom jezdil na jedničku kolem bloku, než se mi ji podařilo vytáhnout. Hustý olej může způsobit, že se volnější ložiska raději točí na povrchu, než v kuličkách. Dostačující je PP 90.
    Olej M 6A nepoužívat, snad jen na výplach, i když jsou dnešní oleje X krát kvalitnější než bývaly. I nejdražší olej do dnešních motorů není dobrý do starých motorů, pokud není namontován plnoprůtokový kvalitní papírový filtr oleje.
    V Liberci prodávají olej do všech veteránů. A posílají na dobírku.
    www.millersoils.cz

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 8. 12. 2011 16:55:17

    Já jsem hlučnost T-57A řešil v roce 1986 :lol: A mám ty samé zkušenosti. Nové díly nebyly a staří Tatrováci mě rovněž radily piliny, nebo vazelínu s olejem, případně PP-44. Já jsem ihned po koupi starý hustý olej vypustil a dle technické příručky ze 70tých let jsem nalil PP-90. Ten hluk byl opravdu nepříjemný a tak jsem zkusil použít tehdy ještě běžně dostupnou PP-44. Hluk se okamžitě snížil na přijatelnou úroveň a rovněž počítání zubů při řazení nebylo tak ,,ostré,, :lol:
    piliny
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 7. 12. 2011 20:32:52

    Piliny byla volba až po absolvování anabáze v r.1985 s odborníkem na tatry a zejména diferáky, který chtěl vše dodat na ponk, že se k podvozku rozhodně nebude ohýbat, chtěl nové soukolí, atd. Já jsem chtěl jezdit a soukolí (natož nové) jsem fakt neměl. Po opravě svépomocí, tedy výměně ložisek za nová, sestavení diferáku "na barvu", (někdo říká "na zrcátka") tatra sice hučela méně, ale po několikerém absolvování cesty mezi Brnem a Olomoucí, kdy jsem ještě dva dny neslyšel, jsem zkusil fakt ty piliny.
    Fotka z roku 1985 Tatry 57B s pilinama:

    (Ta cedulka TAXI byla recese)

    Jinak jsem to psal proto, že bych se vůbec hustého oleje nebál!
    Dnes bych si do zrenovované převodovky piliny už nenasypal, ale
    za tepla připravenou směs vazelíny A00 s převodovým olejem PP používám s oblibou.

    Jistě je ale možné vše vyrobit znova a dát tam řídký olej.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 7. 12. 2011 8:52:05

    Dubový piliny se skutečně používaly na odhlučnění. Ale to se dělalo jen těsně před případným prodejem, aby prodávající dokázal kvality a tichost vozu. Do svýho vlastního auta by si to snad nikdo nedal. :shock:

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 12. 2011 15:33:06

    Asi se dá plně souhlasit s názorem kolegy Bartoňe.Všechno ostatní je černá alchymie :lol: a ty dubový piliny trochu připomínají léčbu přikládáním pijavic pod jazyk.Tudy tedy přátelé cesta nevede,vždyť dnes jsou-li peníze,nejsou problém nová ložiska ,gufera,ucpávky,ozubená kola a vše potřebné k dokonalé funkci stroje.Tak do toho! :D

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 12. 2011 0:00:47

    Já jsem asi před 25 lety u Tatry 57B ještě na radu pamětníků přidal do diferáku dubové piliny a hluk se snížil na polovinu. Nepamatuju se, že by to udělalo něco s výkonem...

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 30. 11. 2011 8:28:47

    [quote:d327d5f4c4="Stanislav Bartoň"]V Každém případě doporučuji použití olejů s charakteristikou, pro kterou byla vozidla konstruována. Samozřejmě se může najít někdo, kdo je podstatně chytřejší než byli konstruktéři vozidel v tehdejší době.[/quote:d327d5f4c4]
    PŘESNĚ! Výborný článek. K němu není co dodat. Dávejte do veteránů to co patří dle specifikace a ne ty dnešní kvalitní oleje co se dávají do moderních aut.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 30. 11. 2011 0:56:55

    Vážení kolegové veteránisti, dovolte mi, abych do vaší praxe vnesl i trochu teorie. Co se týče jakéhokoliv oleje, tak hlavním ukazatelem je jeho vizkozní křivka. Požadavek na oleje je rozdělen na 4 základní požadavky. První je přenos tepla, tedy chlazení, druhý je utlumení hluku, třetí je antikorozní vlastnost a teprve čtvrtý je mazací schopnost. V době, kdy Benzina doporučila míchat olej PP 90 nebo PP 80 s tukem A00 byl tento tuk ma bázi ropných produktů. V současné době je na bázi mýdel. V době provozu vozidel byl běžně používán pro rozvodovky olej PP 44 pro letní období, pro přechodné období PP 22 a pro zimní období PP 19. Pro převodovky byl olej pro letní období PP 19 a pro přechodné období PP 14 a pro zimní období PP 7. Pro motory se pak běžně užíval olej A9, A6 a A3.
    Co se týče převodů veteránů, tak v převodovce bylo převážně čelní ozubení, které nevytvářelo
    žádné boční síly, tedy ani tlak v olejovém filmu do boků. Proto není důvod, aby labirinty v převodovce propouštěly olej, pokud jsou v řádném stavu a dobře odvětrány. pro převodovky je běžně použitelný olej PP 90 a pro zimu PP80.
    Co se týče rozvodovek, tak lze použít olej PP 44, který lze zakoupit. V žádném případě není vhodné míchat do oleje současné mazací tuky.
    Je pravdou, že pokud bude -20°C a budete chtít tlačit TATRU, taj ji asi neutlačíte. Obavy z nemazání soukolí nejsou na místě. Olej sice zatuhne, ale je v něm ponořeno alespoň talířové kolo, které pak velmi rychle roznese olej po soukolí. Čím větší je tření zubů, tím větší vzniká teplo a tím se olej rychleji zahřeje a zřídne.
    Obecně lze říci, že dříve byly rozvodovky z litiny a byly ukryty v nějakém tvaru karoserie a soukolí dosáhlo maximálně tvaru Klingelnberg, nebo Gleason, a to ještě kalené pod lisem. Současné materiály jsou daleko lepší a soukolí není nutno kalit. Tvar ozubení je pak i vícenásobná evolventa kombinovaná s hypoidním (mimoosovým) uložením. Toto má za následek podstatně větší třecí plochu. Skříně jsou převážně z hliníkových slitin, případně i žebrované a vystrčené pod vozidlo tak, aby byly opásány vzduchem, tedy chlazeny.
    Co se týče vozidel TATRA, tak úspěšně používám ložiska jednostraně uzavřená ( na přední nápravě dokonce oboustraně) a používám olej PP 44 v rozvodvce, PP 90 v převodovce a M6A v motoru. Pokud mám na polonápravách pryžové manžety a ne kožené, tak mi TATRA ani nekápne.
    V Každém případě doporučuji použití olejů s charakteristikou, pro kterou byla vozidla konstruována. Samozřejmě se může najít někdo, ,kdo je podstatně chytřejší než byli konstruktéři vozidel v tehdejší době.
    Olej do převodovky Aero.
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 29. 11. 2011 17:32:37

    Vážený pane Matula!Po přečtení Vašeho příspěvku jsem se musel pousmát.Píšete,že hustý olej sežere polovinu výkonu stroje.Kdyby to byla pravda,proč továrny v době výroby našich veteránů předepisovaly hustý převodový olej?Vždyť tehdy také existovaly převodové oleje řídké.Bylo to z důvodů konstrukčních.Tehdejší převodovky byly těsněny převážně labirinty nebo plstěnými kroužky.V poválečných letech byl doporučován "C" olej a později PP44.Když PP44 pomalu mizel z trhu,doporučovala tehdejší Benzina použít směs vazelíny A00 a oleje PP 90.To,že jste měl nějaký sajrajt v převodovce ještě neznamená,že to byla směs vazelíny a oleje.Jednalo se pravděpodobně o samotnou vazelínu.Pokud si namícháte olej s vazelínou,jak jsem popisoval v dřívějším příspěvku,nemůže dojít k jevům,které jste popisoval.Můj způsob "výroby"hustého oleje nijak nevnucuji.Já takto připravený olej používám od roku 1960 k plné spokojenosti.Jednalo se o vozy Aero 662,Aero 30 aj.Závěrem bych Vás poprosil o specifikaci oleje Castrol Classic,především se mně jedná o hustotu oleje.Děkuji.F. Kundrát

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 28. 11. 2011 18:42:36

    S tím výkonem je to samozřejmě pravda, ale v minulosti se právě proto dával jiný olej na léto a jiný na zimu, a vzhledem k tomu že já už v zimě nejezdím, používám ten ,,hustý letní,,.
    Jen tak mimochodem mohl by mi někdo poradit jak ,,kvalitně,, (za použití původní konstrukce) utěsnit převodovku u Tatry 57 ? Tam není jediné gufero a vše je jen na labirinty. Jinak moje Tatra má najeto 300 tis a to většinou na hustý PP44. Nevím jak dlouho ho používal předchozí majitel, ale já tak činím 25let, cca 60tis. km.

    Řekl bych že tenhle by mohl mít podobné vlatnosti jako PP44. Má s ním někdo osobní zkušenost?

    http://www.millersoils.cz/88--gear-oil-ep-140.html

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 28. 11. 2011 17:25:39

    Hustý olej sežere polovinu výkonu stroje.Je třeba provést dokonalou montáž s kvalitním utěsněním a mazat Castrolem Classic pro převodovky.A to se vyplatí! :lol: V jednom veterá nu (T57) mi zůstalo tohle svinstvo s vazelínou po předchozím majiteli a když je trochu chladno - jako třeba teď,tak se sotva rozjedu a když z kopce vyhodím,tak hned stojím!To se musí motoru,spojce a kardanu zdát o čertech a je otázkou jak to prospívá zadku i skříni,když si kola v hustém svinstvu vyjedou drážka a v podstatě jedou na sucho. :evil:
    Olej do převodovky Aero.
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 27. 10. 2011 18:39:51

    Ahoj!Převodovky Aero jsou netěsné,bez synchronu,takže vyžadují velmi hustý olej.To platí i o A 30 a A50.To co jsen navrhoval mám dlouhodobě vyzkoušené.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 26. 10. 2011 15:47:45

    PP90 s A00 se používal hodně do Tatrovek, do Aerovky mi to přijde trochu ,,hutné,,.
    Mám dojem že PARAMO (nebo KORAMO) stále ještě vyrábí velmi hustý PP44 (hustotou odpovídá PP90+A00). Bohužel dnes už ho na pumpách nemají, musí se objednat přímo u výrobce.

    http://eshop.paramo.cz/shop.aspx?podskupina=39&page=2
    Olej do převodovky Aero.
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 26. 10. 2011 13:54:52

    Ahoj !Oleje PP 80 i PP 7 jsou moc řídké.V dřívějších dobách se požíval C olej,což byl řidší "asfalt".Dnes používám PP 90 zahuštěný cca 1:1 s vazelínou A 00.Vazelína se musí ohřát na vyšší teplotu,potom se do ní vlije olej dobře se promíchá.Množství oleje do převodovky se dává asi 5 cm pod okraj plnícího otvoru.Při větším množství olej teče do motorového prostoru.Olej z rozvodovky se dá odstranit jen odsáním.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 26. 10. 2011 10:24:11

    Nemám sice Aero, ale do svých předválečných škodovek leju stále už 30 let PP 80. Olej se mi osvědčil,dobře maže, je stále k sehnání a je za dobrou cenu. Alternativou je hustší PP7 nebo podobný,ale to jsem nezkoušel.
    Aero 662
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 25. 10. 2011 19:03:27

    Rád bych se zeptal, kolik nalít oleje do převodovky Aero 662 a kudy vypustit olej z rozvodovky, a dále: jaký olej v dnešní době je nejvhodnější a aby byl také běžně k sehnání. Díky za odpovědi.
 
Celkem inzerátů:
29003
Za posl.24 hodin:
60
 
Počet online uživatelů:
?
Podzimní Retro Garáž (aukce + burza veteránů) 23.11.2024 - 23.11.2024 Veterán jako investice? 23.11.2024 - 23.11.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 01.12.2024 - 01.12.2024 Burza Nupaky 07.12.2024 - 07.12.2024 Přednáška Mýty ve světě veteránů 13.12.2024 - 13.12.2024 Chotusice - burza historických vozidel, dílů a starožitností 14.12.2024 - 14.12.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 15.12.2024 - 15.12.2024 Vánoční svařáček v cabrio gallery 21.12.2024 - 21.12.2024 Vánoční projížďka 2024 pro otužilé youngtimeristy 24.12.2024 - 24.12.2024 Auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 29.03.2025 - 29.03.2025 Prvomájová vyjížďka historických kol Nový Bor 01.05.2025 - 01.05.2025 Sváteční auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 08.05.2025 - 08.05.2025 Křivonoska 2025 10.05.2025 - 10.05.2025 Sraz veteránů v kovozoo 2025 01.06.2025 - 01.06.2025 Veteránský okruh 2025 07.06.2025 - 07.06.2025 Jízda Jiřího Kristiána Lobkowicze 2025 28.06.2025 - 28.06.2025 IV. Veterán Tour 2025 06.09.2025 - 06.09.2025

iVeteran.cz