Příspěvky
|
Re: Soutěžní automobily Porsche v ČR
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 2. 2014 19:21:03
Nádherné kousky!!
|
Odstranit
|
|
Soutěžní automobily Porsche v ČR
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 15. 2. 2014 5:33:34
Dalším závodním vozem Porsche Československé historie je Porsche 911 S, se kterým se v roce 1970 účastnila česká posádka Pavel Kolář - Petr Kučera automobilové soutěže Rallye Vltava.
Skončili na krásném 11. místě absolutně a 3. ve třídě. Následující rok si start zopakovali, ale utržený píst je ze soutěže vyřadil.
Pavel Kolář a předevšm Zdeněk Chlup s tímto vozen startovali i v závodech automobilů do vrchu.
Auto bylo na české poměry tak rychlé, že se občas vymklo svým řidičům z rukou.
Pavel Kolář jej na Vyskeři v roce 1970 poslal ve třetí zatáčce na louku. Přesto byl 16. asolutně a 4. ve třídě.
O měsíc později s ním Z. Chlup vymetl příkop na Kokoříně, ale přesto skončil na pěkném 5. místě ve třídě.
Nemáte někdo větší povědomí o jezdci Zdeňku Chlupovi ?
|
Odstranit
|
|
Sanitka Avia ZÚNZ Vítkovice
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 19. 7. 2013 19:32:20
To Lanzar: Můžete se mi prosím ozvat na mou emailovou adresu? Zajímaly by mě nějaké věci ohledně té sanitní Avie. Předem děkuji.
|
Odstranit
|
|
To Lancar
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 8. 4. 2013 5:43:25
Lancar - můžete se mě prosím ozvat, vlastním auto po panu Morcínkovi. Děkuji Berger tel 721948527
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 31. 3. 2013 17:39:17
Ještě mám vzácnou fotku první sanitky rychlé lékařské pomoci v Ostravě. Stavěl jsem ji pro ZÚNZ VÍTKOVICE (autor: anesteziolog Mudr. Jaroslav Dvořák). S ing. Gajdošem jsme řešili třeba její slabé brzdy, nebo přídavný alternátor.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 31. 3. 2013 17:18:39
Ing. Jiří Gajdoš cca dva roky pracoval v Rakousku. Pro Vítkovické železárny, kde pak pracoval na úseku technického rozvoje, dvakrát zajistil vozidla KOELBLE z Rakouska (odvoz 50 t tekuté strusky z OXIVITU). Perfektně uměl technickou němčinu a v Rakousku měl nadstandardní kontakty. Je pravděpodobné, že si Porsche zajistil tam. Říkal mi, ze vozil orgány k transplantaci - ale nevím kde.
Poprve jsem p. Gajdoše poznal v r. 1971 - kdy se přišel podívat na námi stavěné spidery s motory Moskvič 412, pro Jaroslava Surowku a Josefa Morcínka.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 12. 2012 12:58:24
Kdysi jsem také pátral po srovnávacích vozech pro Tatru 603, protože jsem vlastnil Ford Zodiac Mk.II (1957), který koupila Tatra kvůli "inspiraci" při vývoji automatické převodovky. Nezdařilo se, a vůz byl v r. 1965 odprodán. Známý je také Chevy Corvair, méně známý pak Mercedes-Benz 220 S (W 110), pro T 613 pak byl pořízen Ford Zodiac Mk IV., Glas 2600 a Mercedes-Benz 250 S. Ale o porschi 356 jsem také neslyšel.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 21. 10. 2012 7:33:58
Mám určité pochybnosti o dovozu tohoto auta prostřednictvím Tatry. V roce 1963 se začalo vyrábět Porsche 911. 356 byl tedy v době, o níž je řeč, již silně neaktuální, léta nevyráběný typ. Pokud vím, tak Tatra nakupovala pro porovnávací testy auta stejné třídy jako vyráběla - koupila tedy např. limuzínu Fiat 130. Ale možné je všechno - v padesátých letech např. uvažovala o výrobě sportovního auta podle návrhu ing. Kubinského. Ale proč by kupovala kabriolet a ne kupé, které by odpovídalo Kubinského návrhu? Další možností je, že auto bylo dovezeno pro někoho z mocných, a příděl deviz byl zdůvodněn, že jde o vzorek pro porovnávací testy. Za daleko nejpravděpodobnější považuji, že v době otevření hranic kolem r. 1968 bylo auto dovezeno individuálně, jako ostatně spousta ojetin v té době. Pokud by se jednalo o kus přibližně z prostředního období výroby typu, mohlo být kolem 10 let staré. V roce 1969 bylo auto už zřejně nekonkurenceschopné i na domácích závodech - oproti R8 Gordini nebo Alfě Romeo GTA Junior. Typ 356 byl stále víceméně VW Brouk ve sportovní karosérii, navíc už značně ojetý a bez přísunu náhradních dílů. Teorii o individuálním dovozu podporuje i skutečnost, že ing. Gajdoš získal později, již v letech opět pevně uzavřené železné opony, Lotus Europa. Musel tedy mít velmi dobré spojení na Západ. Nicméně jde o velmi zajímavou kapitolu historie - osudy některých vozů, dovezených křivolakými cestami, a jejich majitelů by vydaly na romány.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 8. 2012 8:27:02
Informace o tehdejších závodech vozů skupiny B5 se hledají opravdu špatně - skoro to dělá dojem, že byly ilegální :) . Podle všeho byly v roce 1969 vypsány 4. podniky pro B5: 27.04. Olomouc, 22.06. Písek, 13.07. Klatovy, 07.09. Štramberk..
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 12. 2011 18:04:34
Děkuji za vaše informace.
Pan Gajdoš měl Porsche 356 v roce 1969 a Lotus Europa až v roce 1972.
V roce 1969 vím prozatím o jeho účasti s Porsche 356 na čtyřech závodech:
27. 4. 1969 - Olomouc, start. č. 2, skončil 6.
25. 5. 1969 - GP Brno, start. č. 66, výsledek neznám
?. ? 1969 - Těrlický Kahan, start.č. 4, výsledek neznám
1969 - Štramberk, start. č. 52 (nedojel)
Bohužel, dále jsem se v pátrání zadrhl a nic víc nevím.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 12. 2011 13:17:26
S velkým zpožděním.. ale bylo to zajímavé hledání - info o Porsche 356 pro mě byla novinka, pana Gajdoše si totiž "pamatuju" (přesněji vybavil jsem si ho) s exotickým Lotusem Europa. Nicméně - našel jsem zmínky o dvou závodech, kterých se v roce 1969 zúčastnil s tímto vozidlem ve skupině B5 do 1600 ccm - a to v Olomouci (startovní číslo 2, 6. místo) a ve Štramberku (startovní číslo 52, neklasifikován).
|
Odstranit
|
|
Závodní automobily Porsche v Česku
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 24. 9. 2011 14:27:13
Zajímá mne historie [b:3750d7ddee]ing. Jiřího Gajdoše[/b:3750d7ddee], který byl konstruktérem v n.p. Tatra a mimo jiné se podílel i na stavbě závodní formule Tatra Delfín, se kterou také počátkem šedesátých let závodil.
[b:3750d7ddee]Tento ing. Gajdoš v roce 1969 jel několik závodů na okruzích také s automobilem Porsche 356 C Cabriolet.[/b:3750d7ddee] Nemáte někdo informace, jak tento vůz získal? Jedna stopa mne vede do Kopřivnice. Automobilka Tatra údajně počátkem šedesátých let nakoupila v zahraničí několik automobilů jiných značek pro vlastní tovární testy a jedním z nich bylo i Porsche 356. Je docela pravděpodobné, že po testech byly tyto vozy odprodány zaměstnancům n.p. Tatra, z nichž jedním byl tehdy i ing. Gajdoš. Může mi to někdo potvrdit nebo vyvrátit?
Dá si získat historie ASK Havířov, za který ing. Gajdoš závodil?
Nemáte někdo doma staré fotografie ze závodů s tímto automobilem?
Samozřejmě, že by mě zajímala i další historie tohoto automobilu Porsche.
Již předem děkuji za pomoc
|
Odstranit
|
|