Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 5. 2011 5:17:25
ano existuje něco takového. cca před 15 lety jsem si to koupil když jsem jel do německa a v noci jsem píchnul a neměl jsem kde opravit kolo, tak pro jistotu kdybych pícnul druhý jsem si ten sprej koupil. Našroubuje se to na ventilek a vystříká se dovnitř do pneumatiky a tím by se měly utěsnit i obyčejné píchnutí /samozřejmě ne proražení). Je to ale na pneumatiky a ne na duše. Nikdy jsem to od té doby bohudík nepotřeboval, tak ani nevím jak to funguje, a ani dnes nevím kde to mám.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 10. 5. 2011 15:46:48
To jste pochopil špatně: nepsal jsem přece, že se jedná o starou zpuchřelou, či děravou duši, ale jen o starou, či spíše starší duši, která přece jen už tolik netěsní. Někde jsem slyšel, že utěsnění pórů lze provést sprejem), jen jsem nevěděl jestli u nás něco takového existuje a zda to lze někde zakoupit (za starých dob se údajně do duší lil roztok cukru (!?), jak jsem se dočetl v jedné staré knize). I nové duše se musí čas od času dohušťovat, natož staré...
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 8. 5. 2011 19:36:20
já jsem pochopil že se jedná o starou spuchřelou duši a to se obávám,že tomu nic nepomuže,jedině novou a krom toho bych měl strach že se někde na cestě rozpadne i guma má svoji dobu trvanlivosti 8)
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 7. 5. 2011 19:38:11
Jenom pro upřesnění, kdyby někdo čerpal informace. Ty "horké fleky" se aplikovaly úplně jinak. Duše se musela vyjmout z pláště a tedy vypustit. "Šmirglovalo" se až místo okolo nalezené díry (třeba ve vodě) proto, aby se pryž očistila. Nic se namáčelo do vaničky, ale záplata z přírodního měkkého kaučuku byla upevněna na spodek mělké plechové misky (vaničky), ve které byla směs buničíny a nějakého okysličovadla (asi dusičnanu draselného). Přes tu misku se záplata přitiskla ve vyobrazené svěrce k očištěnému místu na duši, buničina s zapálila a nechala se za obrovského dýmu vyhořet. Po vychladnutí se povolila svěrka a bylo hotovo. Docela spolehlivé i rychlé. Jen nesměla záplata zvlhnout, pak nehořela ani za mohutného foukání. Existovaly i jiné, zajímavější nouzové cesty, jak přivulaknizovat záplatu. Ale to je už pryč, duše se už moc nenosí, není materiál na vulkanizační záplaty. Ale s tématem to nemá nic společného, jen trocha historie.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 7. 5. 2011 18:08:48
V prodejnách nových motocyklů a motopotřeb se prodává spray,který se ventilkem aplikuje do duše.Ucpe průrazy i malé netěsnosti,zkusil bych tuto možnost.
|
Odstranit
|
|
Duše
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 5. 2011 21:34:42
Tak to nevím věděl jsem pouze toto.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 5. 2011 21:27:53
To, bohužel, není to, co jsem měl na mysli. Nejde mi o opravu duší přivulkanizováním záplaty, ale o nějaký přípravek, který je schopen uvnitř duše zalepit póry staré gumy tak, aby byla zase nepropustná.
|
Odstranit
|
|
Strojek
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 5. 2011 21:22:44
Dobrý den.U veteránů pokud já vím od roku 1950 byl do základní výbavy přidáván strojek na opravu duší takzvané horké fleky.Měl jste strojek,který měl v dolní žásti takovou hvězdici a v horní závit.Duši jste nejdříve musel vyšmirglovat(pro nalezení díry)poté ji položit do vaničky s nějakou hmotou,která myslím byla rozpálená.Utažením žávitu jste díru zaletoval a neměl jste problém s vyfukováním.Jestli byla tato informace užitečná tak bylo mi potěšením.
|
Odstranit
|
|
Oprava duší
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 5. 2011 20:21:04
Rád bych se zeptal, zda-li existuje nějaký prostředek, který se ventilkem vstříkne do duše, a tím se utěsní či zalepí póry ve staré duši. A jestli i dnes existuje něco podobného také pro chladič. Díky za odpovědi.
|
Odstranit
|
|