Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 9. 4. 2012 20:22:28
S těsněním Vám mohu doporučit firmičku ve Zvěřínku...sídlí naproti hlavnímu vchodu známé továrny na výrobu těsnění v bývalé prdejně Jednoty...vyrábějí těsnění původní technologií a to už velice dlouho...převzali výrobu od své matky, která je již v důchodu...nejlépe je vzít papír, upevnit ho napnutý na blok a spinavou rukou ho přejet se všemi hranami a dírami...k tomu vzít i samotnou hlavu a oni už si poradí, ještě taková rada...vyplatí se nechat si u nich vyrobit napřed mustr z tuhého papíru a ten pak doladit s přesahy nanečisto dotažením hlavy a posléze vyrobit originál...raději 2x...az si vzpomenu na tel. číslo, dám vám vědět...
Ještě je dobré až budete mít sundanou hlavu pořádně vyčistit a vypláchnout vodní prostor hlavy a hlavně bloku...klidně nánosy rzi oškrábat šroubovákem...většinou je zakopaný pes tady...
A co se týče všeho ostatního...příslušenství, nastavovací údaje....a mnoho dalsího v originální formě s doporučeními fy.Škoda, mám pro Vás velice příjemnou zprávu...chystám se oscanovat a předat každému vlastníkovi vozu 4R, 6R a odvozených typů 154, potažmo předchůdce 115 a 125 originální příručku, kterou obdržel každý nový vlastník tohoto vozu při koupi.
Dříve než tak učiním Vám alespoň pošlu výpisky dajů které potřebujete :wink: S přáním hodně zdaru Tomáš Dvořák
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 9. 4. 2012 12:14:02
Nakonec nás zaskočily zásadnější problémy... Odladili sme svíčky, nastavili zapalování (podle obecných rad původních strojníků), ale trápí nás přehřívání zadních válců (3. a hlavně 4.). Po problémech s mazáním kliky je motor tedy motor zase neschopný provozu. Teď hledáne někoho, kdo by nám vyrobil těsnění, respektující vyšší průtok kolem zadních válců a potom celý koloběh seřizování začne znova.
Co se týká komponent, tak startér, spínací skříňka s přepínačem světel a pojistkama i tachometr jsou původní, jenom dobíjecí relé a cívka jsou nahrazeny. Několik světel je původních (hledáček Bosch, koncové světlo a osvětlení SPZ), ale jsou vyměněny hlavní světla a přidány blikače. Za informace o původní el. výbavě budu vděčný.
S pozdravem J. Švec
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 9. 4. 2012 2:36:43
Dobrý den, mohu vás ujistit že karburátor máte správný...Zenith 30TD...je velice jednoduchý má pouze nastavitelný jehlový ventil pro nastavení přisávání benzinu při volnoběhu a samozřejmě se musí nastavit škrtící klapka na volnoběh...tyto dvě věci se musí nastavit společně...aby škrtící klapka nebyla úplně zavřená a aby podtlakem šel přez jehlový ventil benzin...pak už je vše na tryskách jestli nejsou zanesené a na jehlovém ventilu plováku aby těsnil...jinak Vám bude z karburátoru přetékat benzin. Nejlépe ale když se obrátíte na někoho, kdo má vůz 4R...
Jinak co se týče příslušenství, tak magdynamo máte správné Scintilla, jen zesilovací cívku by jse již neměl potřebovat, ale zřejmě orig. uvnitř odešla a ostatní el. příslušenství světel a motoru má být také Scintilla tzn.startér, spínací skříňka, spínač a přepínač světel, samotná světla jen klaxon je většinou Bosch nebo ESPERO i nasavač je zn. ESPERO, to máte dobře... Označení jednotlivých komponent z hlavy nevím, ale mohu dát dohromady, pokud budete mít zájem, popř. pokud je to ještě aktuální. Zatím s pozdravem Tomáš Dvořák
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 10. 4. 2011 4:58:19
Konečně sem se dostal do garáže, tak přikládám fotografii karburátoru.
Ještě jednou zopakuji otázku: Jak seřídit karburátor a zapalování (čím pohnout, co změřit), popřípadě, kde by se tyto informace daly najít? Vím, že je to poměrně specifický dotaz, ale věřím, že oproti dalším škodovkám z tohoto období to nebude příliš velký rozdíl a potřebujem se alespoň něčeho chytit. Děkuji za Vaše reakce
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 4. 2011 20:22:39
Seřizovací tabulky karburátorů Solex uvádí pro Škodu 154 30 UAHD. Ale karburátory Solex i Zenith se často montovaly souběžně, ale jestli konkrétně i u Vaší Škody 154, tak to nevím. Já mám pouze informace z porovnávacích tabulek. Pokud by Vás zajímaly velikosti trysek a vzdušníků pro variantu se Solexem, tak Vám je můžu poslat. K Zenithu žádné info nemám.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 4. 2011 19:54:12
Prospekt ale uvádí "karburátor Zénith moderního horizontálního typu"
Bohužel nemám poruce detalní foto karburátoru, pokusím se ho při nejbližší příležitosti doplnit.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 4. 2011 19:40:18
Měl by tam být karburátor Solex 30 UAHD
|
Odstranit
|
|
Škoda 154
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 3. 4. 2011 19:20:56
Potřeboval bych vědět několik věcí, týkajících se vozidla v nadpisu. Rok výroby je 1930 a motor je čtyřválec 1,944 l.
Jediná dokumentace, co mám k dispozici je kopie prospektu, kterou jsem získal v muzeu v Boleslavi. A tak bych Vás chtěl poprosit o radu ohledně seřízení motoru. Mám na mysli například seřízení předstihu, nastavení ventilových vůli nebo nastavení karburátoru. Uvítám i jakékoli další rady ohledně motoru i identifikaci příslušenství (dynamo, rozdělovač, typ karburátoru, cokoli, co by mě přivedlo na správnou cestu).
Přikládám fotku motoru v nálezovém stavu
Děkuji za Vaše rady.
|
Odstranit
|
|