Speciál versus Natural

Zpět
  •  « 1 » »| 
    Příspěvky

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 25. 6. 2010 8:16:56

    Tenhle problém asi budeme muset řešit za chvílku všichni, protože podle oficiálních zpráv se Speciál 91 přestává vyrábět a doprodávají se již zbytky. Diskutoval jsem tuto problematiku s jedním prof. ještě na škole, který je uznávanou kapacitou ve světě na poli paliv a maziv (bohužel už nežije). Došli jsme k závěru, že u 2T motoru je to v podstatě úplně jedno jestli se jezdí na speciál nebo natural. K mazání se používá příměs oleje a dnešní moderní oleje bohatě plní tuto základní funkci. Vzhledem k nízkým teplotám v karteru na to olej stačí sám a ve spalovacím prostoru není již co mazat. Ložiska to z hlediska životnosti neovlivňuje. Jinak dokonce zkouškama bylo ověřeno, že např. kde bylo doporučeno mazání 1:25 dnes stačí 1:40-1:50 díky kvalitě polo nebo celosyntetických olejů (mimo M2T, které snad nikdo z veteránistů nepoužívá). Osobně mažu polosyntetikou v původních poměrech doporučených k motoru (1:25 Pérák). Co se týče zvyšování teplot, je to všeobecný omyl, který se dost čast zmiňuje. Vyšší oktanové číslo benzínu se používá v motorech s vyšším kompresním poměrem kolem 10 (kvůli zamezení detonačního hoření), kde pak samozřejmě dochází k vyšší teplotě spalování. Ovšem kdo z vás mám ve veteránu takový kompresní poměr ? Přebytek oktanového čísla zůstáva jen nevyužit, je možné maximálně o malinko zvětšit předstih. U 4T motorů platí to samé, pouze zůstává otázka přilévat aditivum nebo ne. Jednoduchá odpověď. U litinových hlav je potřeba mazat a chránit ventily, proto ten olovnatý benzín, tam aditivum ano. U hlinikových hlav není potřeba nic domazávat, takže tam přidávání aditiva ztrácí význam. Z diskuzí můžete vyčíst jak auto jede rychleji atd., když natakujou nějaké vysokooktanové palivo do Octavie 1,6i. Žádný důkaz o tom ale nexistuje je to jen subjektivní dojem, placebo efekt. Na tyto paliva se staví motory řady TSi, které mají i značně vyšší výkon. Osobně do jaw a čz používám buď Speciál nebo Natural, záleží na dostupnosti vždy se stejným poměrem s olejem a žádné změny nepozoruji. Do Renaulta 12 (hliníková hlava) Natural 95 (předepsaný Super) a Renaulta 4CV (hliníková hlava) Speciál nebo Natural, opět záleží na dostupnosti u čerpacích stanic. 12 má nejžděno hodně tisíc km na natural a bez problémů.
    Závěrem, omlouvám se za tento dlouhý elaborát,a le snad někomu pomůže se zorientovat.
    PS.: Pane Moravo, zdravím Vás. Vezl jste nás na svatbu v srpnu 2008 na Kámen s Vaším Populárem.
    T.Narovec

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 23. 6. 2010 14:29:49

    Podle mne moderni oleje do 2T motoru uz resi problem spatneho mazani. Jezdim na polosyntetiku a zadny problem s klikou a zadny karbon.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 2. 6. 2010 5:16:15

    Jíá jezdím na naturál na dvoutaktech už aspoˇm 10 let, někdy dám speciál, někdy naturál, jak kdy. Ale právě proto se tu ptám, a doufám že tu bude někdo, kdo to třeba vysvětlí odborně, aby byl člověk zase o něco chytřejší. tak pište!

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 31. 5. 2010 15:17:59

    Býval jsem nájemcem benzínové pumpy.Na školeních se říkalo,že dvoutakt má mít special,nebot' olovo přimazává ložiska kliky.Natural je prý suchý.Nyní Olovo už není,tak jezdím dál na special,je v něm přísada místo olova.Až nebude,bohužel budeme asi muset jezdit na natural,ale nejlépe 91,protože pro staré motory větší množství oktanů zvyšuje teplotu motoru.Do naturalu ale budeme muset lít aditivum-např. Benadit.Na čistý natural s olejem bych kvůli životnosti kliky at' už motorky-Jawa 250- nebo auta-DKW-nejezdil.
    Speciál versus Natural
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 31. 5. 2010 11:04:30

    Jaký je rozdíl z hlediska motoru mězi speciálem a naturálem u dvoutaktních Jaw. Je jasný že původně byly dělány na normál 86, teď jezdíme na speciál 91 a za chvilku už bude jen natural 95. Jak se to projevuje na motorech čím větší oktanové číalo tím více se motor zahřívá, má větší výkon apod. (dle různých jiných diskuzí to tak je)? Je lepší změnit předepsaný předstih, je mneší životnost atd??? A třeba i něco teorie. Je ěm jasný že to jezdí na speciál i natural, ale zajímaly by mě důsledky těchto přechodů mezi jednotlivýmy typy benzínů.
    Děkuji
 
Celkem inzerátů:
29005
Za posl.24 hodin:
65
 
Počet online uživatelů:
?
Podzimní Retro Garáž (aukce + burza veteránů) 23.11.2024 - 23.11.2024 Veterán jako investice? 23.11.2024 - 23.11.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 01.12.2024 - 01.12.2024 Burza Nupaky 07.12.2024 - 07.12.2024 Přednáška Mýty ve světě veteránů 13.12.2024 - 13.12.2024 Chotusice - burza historických vozidel, dílů a starožitností 14.12.2024 - 14.12.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 15.12.2024 - 15.12.2024 Vánoční svařáček v cabrio gallery 21.12.2024 - 21.12.2024 Vánoční projížďka 2024 pro otužilé youngtimeristy 24.12.2024 - 24.12.2024 Auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 29.03.2025 - 29.03.2025 Prvomájová vyjížďka historických kol Nový Bor 01.05.2025 - 01.05.2025 Sváteční auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 08.05.2025 - 08.05.2025 Křivonoska 2025 10.05.2025 - 10.05.2025 Sraz veteránů v kovozoo 2025 01.06.2025 - 01.06.2025 Veteránský okruh 2025 07.06.2025 - 07.06.2025 Jízda Jiřího Kristiána Lobkowicze 2025 28.06.2025 - 28.06.2025 IV. Veterán Tour 2025 06.09.2025 - 06.09.2025

iVeteran.cz