Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 5. 2010 7:07:30
Pani uprimne dakujem, tolko informacii som necakal. DIKY
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 5. 2010 22:57:43
Ahoj,
vačka tohoto motoru vypadá stejně, jenže olej do pumpy se nasává samostatně trubkou, u Tatry 52 se olej nasává do čerpadla vačkou, která je vrtaná.
J.M.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 20. 4. 2010 16:39:28
Dobrý den,
mělo by pasovat v podstatě všechno - ovšem v jakém stavu bude "obsah" bloku netuším...
Ještě bych doplnil, že u posledních stabilních motorů byl vrchní kryt klikovky a kryty vahadlových komor z litiny. Původní provedení je slitina Al.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 4. 2010 17:03:01
Takový tok informací jsem ani nečekal . . .
z přidaných fotek je zřejmé, že jde o automobilový blok -
vycházím z toho, že má jěště "oko" pro řízení. Sání bylo u toho "klasické "
pro T-52, tedy oblouk.
Rád bych díly z tohoto motoru použil do bloku motoru T - 30.
Je třeba něco upravovat ?
Bocanek
:?:
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 4. 2010 15:53:42
Ještě jsem našel jeden obrázek, který jsem si uložil z inzerce I-VETERANU.
Jedná se o motor T-14/52A z nákladní drezíny.
Olejový čistič je ještě původní - stará verze s "hadem" uvnitř.
Motor Tatra 14/52B i C mají olejový filtr ze Spartaka - zabudován v bloku motoru.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 4. 2010 19:32:59
Nebude tam rozdíl v době otvírání ventilů ?
Vzhledem k tomu, že se od něj očekává jen volnoběh nebo běh naplno ?
Kam zařadím motor, který poháněl vodní čerpadlo u hasičů ?
Na bloku je vybrání pro filtr, jiskru zajišťuje magnet.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 4. 2010 16:51:38
Dobrý den,
myslím si, že vačka u motoru T-14/52 A + B bude stejná s automobilovou.
U motoru T-14/52 C je na vačce delší labyrint, oproti vačce automobilové... Alespoň si to myslím.
Podívám se podrobněji a dám vědět...
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 4. 2010 14:33:04
Dobrý den,
Několik informací k motorům T-14/52…
Přehled vyráběných typů:
- T-14 = nákladní drezína, motor T-12 ( 1925 – 1929 )
- T-14/30 = nákladní drezína, motor T-30 ( 1931 )
- T-14/52 = nákladní drezína, motor T-52 ( 1935-1948 )
- T-15 = osobní drezína , motor T-12 ( 1925–1932 )
- T-15a = osobní úzkorozchodná drezína, motor T-12 ( 1930-1933 )
- T-15/30 = osobní drezína, motor T-30 ( 1932-1938 )
- T-15/52 = osobní drezína, motor T-52 ( 1942-1948 )
Motor použitý pro drezínu s osobní karosérií nepotřeboval konstrukční úpravu, tak jako motor pro drezínu plošinovou.
Je jasné, že motor byl u osobní drezíny umístěn normálně v přední části vozu, tak jako u auta.
Řekl bych, že v podstatě byl ten motor totožný, až na změnu odlitku samotného bloku motoru – zde už bylo asi jiné uchycení, než u automobilového. Použita už nebyla také přední hliníková vana před dynamem atd.
[b:867b39aa22]Bocenek4[/b:867b39aa22], myslím si, že zmíněné čerpadlo u hasičů poháněl právě motor z osobní či nákladní drezíny. Ovšem pokud je jisté, že to není motor z auta…. Jaké je tam sání ? Nebo prosím dodejte pro lepší určení fotky.
U plošinové nákladní T-14/30 i T-14/52 musel motor projít změnou větší.
Týkalo se to snížení sacího potrubí + dalších úprav z hlediska výšky motoru.
V následném provozu se provedlo několik změn, které jsem vypozoroval z dokumentace.
Magneto bylo nahrazeno rozdělovačem, olejový čistič už nebyl používán původní automobilový ( válec s hadem uvnitř ), ale byl zabudován nový filtr oleje přímo do bloku motoru ( Škoda 440 ). Uvnitř byla použita vyměnitelná čistící vložka. Karburátor byl jeden – umístěn v ose motoru v úrovni pod magnetem ( rozdělovačem ).
U těchto motorů se naléval motorový olej nálevkou se sítkem, jako je tomu na aut. motoru
T-30.
Výrobou motorů byl pověřen DOPRAVOSTROJ n.p. Bratislava. Po převedení výroby byla provedeno několik změn, které jsem popsal ( určitě jsem nevyjmenoval vše ). Starší provedení motoru je bez označení ( T-14/52 ), dvě modernizované verze nesou označení T-14/52A a
T-14/52B.
Tyto motory se dle mého názoru vyráběly do roku 1965-68.
Vačka z tohoto motoru by měla časováním pasovat do motoru automobilového.
Motory pro nástavbu autojeřábu T-14/52C.
Toto provedení je také odvozeno od motoru automobilového T-52.
Opět bylo vyrobeno více provedení – dle modernizace.
Karburátory jsou dva spádové – pro každou stranu zvlášť ( Jikov 32 SOP ). Čističe vzduch jsou použity také dva ( asi Škodovácké ).
Motor má regulátor otáček, který zamezuje překročení max. 2800 ot/min.
Prsa motoru mají na straně otvor pro benz. čerpadlo ( Škodovácké ).
Rozdělovač motoru je uložen svisle – u motoru drezínového je uložení šikmé.
Válce mají závit pro svíčku M14 ( původní je M18 ).
Časování:
Začátek sání: 30 stupňů před, konec sání: 62 stupňů za.
Začátek výfuku: 49 stupňů před, konec výfuku: 25 stupňů za.
Bloky motorů A-B-C jsou nepoužitelné pro automobily.
Prozatím v rychlosti vše...
Pokud má někdo další informace, tak prosím přidat !!!
Michael
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 4. 2010 6:53:12
Takze ho ponecham svojmu osudu ( asi ho zanesie do zbernych surovin ) nakolko si majitel vypytal dost znacnu ciastku.
A VSETKYM VAM MOC DAKUJEM ZA POMOC S IDENTIFIKACIOU.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 4. 2010 19:09:13
Při této příležitosti prosím o radu zkušenějších ... Je u těchto motorů ("stabiláků" T-52) vačka stejná jako u klasických motorů T-52 nebo T-30 ?
Díky
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 4. 2010 16:33:02
Dobrý den, Karel má pravdu ...
Ještě doplním, že je to stabilní motor Tatra T-14/52 C, používán jako pohon nástavby autojeřábu T-111 HSC4 i HSC5 + Tatra 138 AB 063. U T-138 byl nahrazován motorem Slavia či Š-1203.
Pár částí lze použít i pro automobilový motor T-52. Ovšem stav tohoto kousku je dosti [b:0100e15dcb]EE[/b:0100e15dcb] ...
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 10. 4. 2010 17:29:58
Domnívám se že jde o motor pohonu jeřábové nástavby T-111.
Je to dosti upravená verze motoru T-52.
|
Odstranit
|
|
Motor Tatra, ale aký model?
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 9. 4. 2010 20:35:19
Dobry den kamarati, kolegovia. Mam ponuku kupit tento nekompletny motor, ale kedze neviem aky je to typ neviem ci ho mam zachranit, alebo nechat svojmu osudu. Dik za Vase postrehy.
|
Odstranit
|
|