Motor Tatra, ale aký model?

Zpět
  •  « 1 » »| 
    Příspěvky

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 5. 2010 7:07:30

    Pani uprimne dakujem, tolko informacii som necakal. DIKY

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 5. 2010 22:57:43

    Ahoj,
    vačka tohoto motoru vypadá stejně, jenže olej do pumpy se nasává samostatně trubkou, u Tatry 52 se olej nasává do čerpadla vačkou, která je vrtaná.
    J.M.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 20. 4. 2010 16:39:28

    Dobrý den,
    mělo by pasovat v podstatě všechno - ovšem v jakém stavu bude "obsah" bloku netuším...

    Ještě bych doplnil, že u posledních stabilních motorů byl vrchní kryt klikovky a kryty vahadlových komor z litiny. Původní provedení je slitina Al.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 4. 2010 17:03:01

    Takový tok informací jsem ani nečekal . . .
    z přidaných fotek je zřejmé, že jde o automobilový blok -
    vycházím z toho, že má jěště "oko" pro řízení. Sání bylo u toho "klasické "
    pro T-52, tedy oblouk.
    Rád bych díly z tohoto motoru použil do bloku motoru T - 30.
    Je třeba něco upravovat ?
    Bocanek


    :?:

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 4. 2010 15:53:42

    Ještě jsem našel jeden obrázek, který jsem si uložil z inzerce I-VETERANU.
    Jedná se o motor T-14/52A z nákladní drezíny.
    Olejový čistič je ještě původní - stará verze s "hadem" uvnitř.
    Motor Tatra 14/52B i C mají olejový filtr ze Spartaka - zabudován v bloku motoru.


    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 4. 2010 19:32:59

    Nebude tam rozdíl v době otvírání ventilů ?
    Vzhledem k tomu, že se od něj očekává jen volnoběh nebo běh naplno ?
    Kam zařadím motor, který poháněl vodní čerpadlo u hasičů ?
    Na bloku je vybrání pro filtr, jiskru zajišťuje magnet.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 4. 2010 16:51:38

    Dobrý den,
    myslím si, že vačka u motoru T-14/52 A + B bude stejná s automobilovou.
    U motoru T-14/52 C je na vačce delší labyrint, oproti vačce automobilové... Alespoň si to myslím.

    Podívám se podrobněji a dám vědět...

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 14. 4. 2010 14:33:04

    Dobrý den,
    Několik informací k motorům T-14/52…

    Přehled vyráběných typů:
    - T-14 = nákladní drezína, motor T-12 ( 1925 – 1929 )
    - T-14/30 = nákladní drezína, motor T-30 ( 1931 )
    - T-14/52 = nákladní drezína, motor T-52 ( 1935-1948 )
    - T-15 = osobní drezína , motor T-12 ( 1925–1932 )
    - T-15a = osobní úzkorozchodná drezína, motor T-12 ( 1930-1933 )
    - T-15/30 = osobní drezína, motor T-30 ( 1932-1938 )
    - T-15/52 = osobní drezína, motor T-52 ( 1942-1948 )

    Motor použitý pro drezínu s osobní karosérií nepotřeboval konstrukční úpravu, tak jako motor pro drezínu plošinovou.
    Je jasné, že motor byl u osobní drezíny umístěn normálně v přední části vozu, tak jako u auta.
    Řekl bych, že v podstatě byl ten motor totožný, až na změnu odlitku samotného bloku motoru – zde už bylo asi jiné uchycení, než u automobilového. Použita už nebyla také přední hliníková vana před dynamem atd.
    [b:867b39aa22]Bocenek4[/b:867b39aa22], myslím si, že zmíněné čerpadlo u hasičů poháněl právě motor z osobní či nákladní drezíny. Ovšem pokud je jisté, že to není motor z auta…. Jaké je tam sání ? Nebo prosím dodejte pro lepší určení fotky.

    U plošinové nákladní T-14/30 i T-14/52 musel motor projít změnou větší.
    Týkalo se to snížení sacího potrubí + dalších úprav z hlediska výšky motoru.
    V následném provozu se provedlo několik změn, které jsem vypozoroval z dokumentace.
    Magneto bylo nahrazeno rozdělovačem, olejový čistič už nebyl používán původní automobilový ( válec s hadem uvnitř ), ale byl zabudován nový filtr oleje přímo do bloku motoru ( Škoda 440 ). Uvnitř byla použita vyměnitelná čistící vložka. Karburátor byl jeden – umístěn v ose motoru v úrovni pod magnetem ( rozdělovačem ).
    U těchto motorů se naléval motorový olej nálevkou se sítkem, jako je tomu na aut. motoru
    T-30.
    Výrobou motorů byl pověřen DOPRAVOSTROJ n.p. Bratislava. Po převedení výroby byla provedeno několik změn, které jsem popsal ( určitě jsem nevyjmenoval vše ). Starší provedení motoru je bez označení ( T-14/52 ), dvě modernizované verze nesou označení T-14/52A a
    T-14/52B.
    Tyto motory se dle mého názoru vyráběly do roku 1965-68.
    Vačka z tohoto motoru by měla časováním pasovat do motoru automobilového.




    Motory pro nástavbu autojeřábu T-14/52C.

    Toto provedení je také odvozeno od motoru automobilového T-52.
    Opět bylo vyrobeno více provedení – dle modernizace.
    Karburátory jsou dva spádové – pro každou stranu zvlášť ( Jikov 32 SOP ). Čističe vzduch jsou použity také dva ( asi Škodovácké ).
    Motor má regulátor otáček, který zamezuje překročení max. 2800 ot/min.
    Prsa motoru mají na straně otvor pro benz. čerpadlo ( Škodovácké ).
    Rozdělovač motoru je uložen svisle – u motoru drezínového je uložení šikmé.
    Válce mají závit pro svíčku M14 ( původní je M18 ).
    Časování:
    Začátek sání: 30 stupňů před, konec sání: 62 stupňů za.
    Začátek výfuku: 49 stupňů před, konec výfuku: 25 stupňů za.
    Bloky motorů A-B-C jsou nepoužitelné pro automobily.



    Prozatím v rychlosti vše...
    Pokud má někdo další informace, tak prosím přidat !!!

    Michael

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 12. 4. 2010 6:53:12

    Takze ho ponecham svojmu osudu ( asi ho zanesie do zbernych surovin ) nakolko si majitel vypytal dost znacnu ciastku.
    A VSETKYM VAM MOC DAKUJEM ZA POMOC S IDENTIFIKACIOU.

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 4. 2010 19:09:13

    Při této příležitosti prosím o radu zkušenějších ... Je u těchto motorů ("stabiláků" T-52) vačka stejná jako u klasických motorů T-52 nebo T-30 ?
    Díky

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 11. 4. 2010 16:33:02

    Dobrý den, Karel má pravdu ...
    Ještě doplním, že je to stabilní motor Tatra T-14/52 C, používán jako pohon nástavby autojeřábu T-111 HSC4 i HSC5 + Tatra 138 AB 063. U T-138 byl nahrazován motorem Slavia či Š-1203.

    Pár částí lze použít i pro automobilový motor T-52. Ovšem stav tohoto kousku je dosti [b:0100e15dcb]EE[/b:0100e15dcb] ...

    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 10. 4. 2010 17:29:58

    Domnívám se že jde o motor pohonu jeřábové nástavby T-111.
    Je to dosti upravená verze motoru T-52.
    Motor Tatra, ale aký model?
    admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 9. 4. 2010 20:35:19

    Dobry den kamarati, kolegovia. Mam ponuku kupit tento nekompletny motor, ale kedze neviem aky je to typ neviem ci ho mam zachranit, alebo nechat svojmu osudu. Dik za Vase postrehy.



 
Celkem inzerátů:
29019
Za posl.24 hodin:
67
 
Počet online uživatelů:
?
Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 01.12.2024 - 01.12.2024 Burza Nupaky 07.12.2024 - 07.12.2024 Přednáška Mýty ve světě veteránů 13.12.2024 - 13.12.2024 Chotusice - burza historických vozidel, dílů a starožitností 14.12.2024 - 14.12.2024 Auto moto burza a bleší trhy Svitavy 15.12.2024 - 15.12.2024 Vánoční svařáček v cabrio gallery 21.12.2024 - 21.12.2024 Vánoční projížďka 2024 pro otužilé youngtimeristy 24.12.2024 - 24.12.2024 Auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 29.03.2025 - 29.03.2025 Prvomájová vyjížďka historických kol Nový Bor 01.05.2025 - 01.05.2025 Sváteční auto-moto-farmářské trhy Tuhaň u Semil 08.05.2025 - 08.05.2025 Křivonoska 2025 10.05.2025 - 10.05.2025 Sraz veteránů v kovozoo 2025 01.06.2025 - 01.06.2025 Veteránský okruh 2025 07.06.2025 - 07.06.2025 Jízda Jiřího Kristiána Lobkowicze 2025 28.06.2025 - 28.06.2025 IV. Veterán Tour 2025 06.09.2025 - 06.09.2025

iVeteran.cz