Opravdu chtete smazat tento příspěvek?
Prosba
Zpět
-
Příspěvky
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 7. 4. 2010 8:16:36
Ach jo.
To Cijoml: Tak úplně to není. Mícháš dokupy hrušky s jabkama (krajskou testaci s klubovou) a další omyly a mýty. Doporučuju všem zajít si do nejbližšího klubu hist. vozidel a tam se poptat jak to probíhá a co vše je potřeba.
Testaci dnes můžu potřebovat z několika důvodů:
1. Mám vozidlo bez dokladů a chci jezdit. Pak potřebuji klubovou testaci (kontroluje historickou původnost) a krajskou testaci (kontroluje technický stav). Potom mohu zažádat na příslušném magistrátu o přidělení vet. značek.
2. Mám vozidlo na normálních značkách a chci nižší pojistné. To se týká především mladších vozidel, protože u starších většina pojišťoven slevu dává automaticky. Pak potřebuju klubovou testaci a s dokladem o testování mi pojišťovna může dát nižší pojistku (některé pojišťovny to ale nechtějí dělat).
3. Koupil jsem vozidlo na normálních značkách a nechci platit ekopoplatek. Pak by měla být klubová i krajská testace a na základě toho by měl být odpuštěn poplatek. Ale pozor, to je zatím jen teorie, protože vyhlášku, která toto upravuje, jsem stále ještě nikde neobjevil takže asi ještě neplatí.
Žádná testace není jednorázová! Všechny by se měly každý rok obnovovat! I ty, které byly dělány jen kvůli pojištění.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 4. 2010 16:44:32
Dokončuji renovaci AERA 30 rok 1935 (na bílých číslech) a kvůli povinému ručení jsem na žádnou testaci nešel.Došel jsem do Český pojišťovny a podle roku výroby v TP mi automaticky pojistili vozidlo jednou dvanáctinou.Tak nevim jak která pojišťovna.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 4. 2010 9:13:24
Dle posledních předpisů by to mělo být takto:
Pro obyčejné značky: testace je jednorázová a slouží jako podklad pro snížené povinné ručení. Chodí se na obyčejnou technickou. Podle jeho slov záleží testace na přístupu technika. On se pouze podívá do techničáku a pak to porovná s realitou (brzdy, el. instalace, palubní napětí, atd.). Potom už jen auto nafotí ze všech čtyř stran a vydá potřebný protokol o který nám jde.
Pro veteránské značky: Testace je v podstatě shodná s předchozím popisem. S protokolem se ale musí ke krajskému komisaři, kde se zároveň udělá STK. S dalším žádaným papírem se jde na dopravní inspektorát a žádá se o přidělení zelených značek. Tato testace platí ale deset let a poté je nutno vše projít znovu. Jen by už nemělo žádat o značky. Na STK se chodí každý rok ale pouze na tu veteránskou.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 6. 4. 2010 7:17:28
Díky za radu, je mi jasné že s papírama je to nejlepší.
Zeptám se ještě jinak, konkrétně.
Mám možnost koupit péraka r.v. 47, bez TP.
Nebude to problém přihlásit jako veterána?
Popřípadě nenapsal by mi někdo postup jak na to nebo odkaz kde to je popsané.
Moc díky
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 1. 4. 2010 7:00:46
vždy je lepší to koupit s papírama
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 31. 3. 2010 17:23:05
Moc dobře vím co chci.
Ale asi jsem se špatně vyjádřil.
Chci koupit k renovaci nějakou jawku, nejlépe péráka.
Prozatím jsem nic nekupoval a renovoval si pouze 2 motorky co jsem měl doma a již dřív kdy to bylo jedno.
Samozřejmě pro sebe.
Tak mě to jen zajímá.
Díky.
|
Odstranit
|
|
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 31. 3. 2010 14:17:48
Ten dotaz mě připadá trochu mimo, asi by jste měl vědět k čemu ten motocykl chcete. Na soukromou výstavu-dekoraci, na ježdění po poz. komunikacích, na ježdění v terénu ... trochu mě připadá, že nevíte co vlastně chcete.
|
Odstranit
|
|
Prosba
admin[smazano 19.05.2016 14:20:20] - 31. 3. 2010 13:12:45
Ahoj všichni,
prosím o radu s koupí.
Jakou moto koupit, co je nejlepší?
S TP nebo bez nebo je to jedno?
Nemyslím typ moto, ale jestli koupit moto jen s papírama nebo je to jedno?
Nebo jak to vlastně funguje.
Díky za odpověďi.
|
Odstranit
|
|
|